Rafał
J.
Customer Centrix
Excentric;) , CXPA,
Cofounder @
Customer...
Temat: jak powinna wyglądać struktura oraganizacyjna w CC ?
Asia G.:
Patryk K.:
Asia G.:Liderzy również sprzedają?
nie, nie mają jak twierdzą na to czasu
Asia przytoczyła tu deklarację ze strony liderów, zatem jest to kolejna niewiadoma - może liderzy są tak zajęci, że nie mają czasu załadować taczek?
Zakładając niską rentowność 50% konsultantów, przyjrzałbym się strukturze aktywności liderów - może nie mają wystarczająco czasu/narzędzi/kompetencji? Może wspomniane zadania back-office'owe i/lub administracyjne powinny zostać przesunięte do kogoś innego... może ktoś z owej nierentownej grupy ma predyspozycje do back-office'owej pracy i mógłby ją przejąć...o możliwych ścieżkach wspominał Marcin.
Co do aspektu kosztowego, to jeżeli liderzy mają również sprzedawać (zakładając rozwój zasobów backoff) oraz pilnować targetów dla całej grupy, to nie odrzucałbym bez przekalkulowania propozycji Patryka o pięciu na jednego...
Czyli można sobie wyobrazić to tak
Menadżer
- Liderzy (jeden na x konsultantów - do przeanalizowania)coaching,
pilnowanie targetów grupy, podstawowe zagadnienia operacyjne i raportowe
grupy i sprzedaż
- Konsultanci (sprzedaż, różne poziomy kompetencji - coaching/mentoring
kolegów, wsparcie liderów)
- Back-office / pre, post processing, wsparcie operacyjne i administracyjne
- Monitoring, nadzór jakościowy i merytoryczny
?