Temat: Dlaczego ludzie nie chcą rozmawiać z konsultantami CC ?
Dariusz Szul:
Dlaczego ludzie odkładają słuchawki jak dzwoni ktoś z ofertą z firmy CC?
Może słabe kompetencje, czy może brak umiejętności a może przypadkowość ludzi zatrudnianych w firmach CC?
Pogadajmy!
Pzdr Dario
Temat powtarza się już na kilku forach. Dotąd skutecznie unikałem wypowiedzi, ale muszę swoje trzy grosze dorzucić.
1. Wszystko co napisałeś jest prawdą - ale to tylko objaw
2. Zakładam, że nie odnosimy się do próby wypracowania w tym miejscu technik, sposobów na pokonanie "opornego klienta" (tego co rzuca słuchawką)
3. Wiem, że jeżeli ktoś "rzuca słuchawką" (w pojedynczym przypadku) powodów może być wiele. oprócz przytoczonych i omówionych najpoważniejszym problemem jest niedogadanie sie, niezrozumienie pomiędzy telemarketerem i klientem, nie ten czas i miejsce (zebranie, toaleta, kłótnia z żoną...) - jak człowiek siedzący w branży uważam, że to nie jet powód by mówić że rzucił bo go to nie interesuje... - aby to ocenić potrzeba naprawdę sporo czasu praktyki lub wrodzonego wyczucia. Oczekiwanie tych kompetencji w skali powszechnej jest moim zdaniem ułudą.
4. Pamiętajmy, że są różne strategie sprzedaży przez telefon i nie każda opiera się na badaniu i zaspokajaniu potrzeb (trochę na zasadzie powiedzenia "gdzie drewno rąbią tam wióry lecą") - nie przepadam ale mogę się kiedyś znaleźć w sytuacji kiedy ta strategia okaże się najlepsza - tutaj umiejętności nie są aż tak istotne nastawiamy się raczej na szybkie wypalenie i dużą rotację.
5.Zasadniczy problem leży w zarządzaniu projektami telemarketingowymi. To co najczęściej obserwuję to problem na styku oczekiwania zleceniodawcy a zdrowy rozsądek cc. (Pamiętajmy że cc outsourcingowe to wykonawcy projektu, który ktoś wymyślił). Ale jest też problem wynikający z bardzo dynamicznego rozwoju branży cc i popularności telemarketingu i nie do końca nadążającemu za tym kształceniem kadr w zakresie zarządzania.
Na koniec zła wiadomość: Telemarketing będzie się rozwijał. Reklam w telewizji, radiu, prasie również nie wszyscy tolerują. Jednak one trwają ponieważ są efektywne. Oznacza to że jest wystarczająco duża grupa ludzi, na którą oddziałują. Podobnie jest z telemarketingiem. Może tylko jak zleceniodawcy akcji telemarketingowych zaczną również płacić odpowiednie wynagrodzenie za realizację projektu i jakość i forma się polepszy - o czym jestem przekonany.
Pozdrawiam,
Maciej