Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: CC w Warszawie

Monika Sujak:
Witam,
zgadzam się, że zatrudnianie do CC to bardzo ciężka praca, wręcz heroiczna albowiem rotacja pracowników jest ogromna.Ale to głównie dlatego,że jest to bardzo specyficzna praca i nie każdy się do niej nadaje. A zatrudniając studentów w miastach studenckich trzeba pamiętać, że zwykle traktują oni ją jako pracę dorywczą, tymczasową i potem i tak odejdą. Przyjdą nowi. Więc kółko sie zamyka.
Pozdrawiam

To teraz proszę zastanowić się nad jakością takiego CC...
Minimalizacja kosztów nie powinna przysłaniać innych ważnych cech, no chyba, że ktoś nastawia się na chwilowy i duży zysk.
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

a propos "czynnika ludzkiego", to Śląsk też ma się czym pochwalić: sama aglomeracja śląska to ponad 2,5 miliona mieszkańców i prawie 200.000 studentów - jest więc z czego wybierać ;)
Monika S.

Monika S.
psycholog/specjalist
a ds rekrutacji PKO
BP SA

Temat: CC w Warszawie


To teraz proszę zastanowić się nad jakością takiego CC...
Minimalizacja kosztów nie powinna przysłaniać innych ważnych cech, no chyba, że ktoś nastawia się na chwilowy i duży zysk.
i tutaj się nie zgodzę - konto i obsługa przez CC zostało po raz kolejny bardzo wysoko ocenione i wyróżnione w rankingach, mi.in. Newsweeka
O jakość obsługi dbamy przede wszystkim. Napisałam, że studenci (raczej) nie myślą o stałej pracy, poza tym po zakończeniu nauki zwykle wracają do swoich miast.
Zbigniew Błażejczyk

Zbigniew Błażejczyk www.saabisu.pl -
Contact Center
Consulting

Temat: CC w Warszawie

Maciej Żłobiński:
a propos "czynnika ludzkiego", to Śląsk też ma się czym pochwalić: sama aglomeracja śląska to ponad 2,5 miliona mieszkańców i prawie 200.000 studentów - jest więc z czego wybierać ;)

ja sie troche o ślask obawiam
z tego powodu, ze w 2009 rynek pracy "otworzą" dla nas niemcy, i moze się zdarzyć tak, ze ta duża cześć studentów i ślązaków zacznie tam szukac pracy

Gdybym miał wybierac teraz nowa lokalizacje dla contac center stawiałbym na wschód tak jak pisał wczesniej Mirek B.
Roman Lipka

Roman Lipka Key Account Manager

Temat: CC w Warszawie

Obecnie wg mnie, najlepsze miejsca na uruchomienie nowego CC, to kolejno: Olsztyn, Ciechanów, Lublin, Toruń, Kielce, Opole. Co myślicie o tych miastach? Patrzę głównie na możliwość pozyskania pracowników + zarobki, które będę musiał im oferować.
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

Witam serdecznie

1. Olsztyn - częściowo obstawiony
2. Ciechanów - zajęty
3. Lublin - perspektywiczny
4. Toruń - częściowo zajęty
5. Kielce - perspektywiczny - bardzo biedny
6. Opole - zagrożony emigracją.

Pozdrawiam
Mirek B.
Krzysztof Gonciarek

Krzysztof Gonciarek Członek Zarządu

Temat: CC w Warszawie

W Lublinie swoją filię ma już PCM. Nie wiem na ile stanowisk jest CC, ale pamiętam, że w ubiegłorocznych założeniach mówili o zatrudnieniu docelowo ok. 250/270 pracowników.
Czyli z jednej strony szansa na doświadczoną kadrę, z drugiej duży gracz za rogiem.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: CC w Warszawie

ZTCW, to jest tam jeszcze coś bankowego- chyba PeKaO.
Szymon Surynt

Szymon Surynt Call/Contact Center

Temat: CC w Warszawie

Jest tam jeszcze kilka innych sporych cc. Z tego co kojarzę jest Centek (orange), Inteligo, TP i kilka małych cc, ale nie oznacza to, że Lublin nie ma perspektyw...
Lublin ma około 350 tys. mieszkańcóe + przyjezdni studenci. Liczba przyjezdnych studentów, kształtuje się na poziomie zbliżonym do 100 tysięcy !!! (na samym UMCSie jest około 46-50 tysięcy studentów). A to jak widać z poprzednich wypowiedzi nadal jest istotny element funkcjonowania CC...
Warto dodać, że jest jeszcze tani...
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Zbigniew Błażejczyk:
Maciej Żłobiński:
a propos "czynnika ludzkiego", to Śląsk też ma się czym pochwalić: sama aglomeracja śląska to ponad 2,5 miliona mieszkańców i prawie 200.000 studentów - jest więc z czego wybierać ;)

ja sie troche o ślask obawiam
z tego powodu, ze w 2009 rynek pracy "otworzą" dla nas niemcy, i moze się zdarzyć tak, ze ta duża cześć studentów i ślązaków zacznie tam szukac pracy

Gdybym miał wybierac teraz nowa lokalizacje dla contac center stawiałbym na wschód tak jak pisał wczesniej Mirek B.

Przy takim zagłębiu studenckim to jeśli nawet wyjedzie 30% (w co wątpię, bo Niemcy tak szybko nam dobrze nie zrobią), to i tak zostanie sporo kandydatów ;)

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

(na samym UMCSie jest około 46-50
tysięcy studentów). A to jak widać z poprzednich wypowiedzi nadal jest istotny element funkcjonowania CC...
Warto dodać, że jest jeszcze tani...


No nie wiem, czy jeszcze tani - jeśli uwzględnisz stałe wzrostu płac netto, nakłady na pozyskanie (ogłoszenia, czas pracy rekruterów), cykliczność rotacji (sesje), małą stabilność tej grupy, stałą roatcję naturalną - to śmiem twierdzić, a i jestem ciekawa co wynika z Waszych analiz - że grupa w wieku 30-40 lat, umowa o pracę plus koszty pracodawcy ZUS plus koszty zwolnień lekarskich, urlopów, ZFŚP ect - jest jednak tańszą grupą zawodową.
Przemysław Biedrzycki

Przemysław Biedrzycki Sales & Marketing
Director

Temat: CC w Warszawie

Moje lokalizacje to:
- Wrocław
- Legnica
- Jelenia Góra
- Kraków
i Bielsko Biała. Tematy pierwszych 4 były wałkowane wcześniej ale najmniejszą rotację i swobodny nabór nowych, dobrze wykształconych kadr mam w Bielku Białej. Jest tu dużo młodych osób po uczelniach w Krakowie, Katowicach, Cieszynie.
No i jak jestem tam z wizytą to do Szczyrku na narty mam tylko 12 km :-) - oczywiście to nie jest kluczowym czynnikiem doboru lokalizacji. W każdym razie polecam Ślask.
Szymon Surynt

Szymon Surynt Call/Contact Center

Temat: CC w Warszawie

Aneta Michałkowicz - Kubala:
No nie wiem, czy jeszcze tani - jeśli uwzględnisz stałe wzrostu płac netto, nakłady na pozyskanie (ogłoszenia, czas pracy rekruterów), cykliczność rotacji (sesje), małą stabilność tej grupy, stałą roatcję naturalną - to śmiem twierdzić, a i jestem ciekawa co wynika z Waszych analiz - że grupa w wieku 30-40 lat, umowa o pracę plus koszty pracodawcy ZUS plus koszty zwolnień lekarskich, urlopów, ZFŚP ect - jest jednak tańszą grupą zawodową.

Nie mówie, że bardziej opłaca się zatrudniać studentów, pisałem tylko ze czytając wpisy pojawia się polemika i odniesienie do liczby studentów (w danym mieście), dlatego zwróciłem na to dodatkową uwagę...
I tu zgodzę sie, że uwzgledniając czynniki wyżej opisane (dorzucając do tego jakość) wcale nie będzie lub nie musi być taniej niż przy zatrudnianiu na umowę o pracę... (nie zmienia to faky, że Lublin jest jeszcze w miarę tanim miastem w porównaniu z innymi).
Swoją drogą nie spotkałem sie nigdy w wynikami z takiego porównania, w kilku miejscach już spotkałem się z przymiarkami, ale nie widziałem konkretnych wyników, jaki to jest stosunek, korzyści itd (pewnie zależy to w dużej mierze od konkretnego cc, ale może ktoś może się pochwalić takimi wynikami z informacją co uwzględniał w modelu, czy faktycznie było to podstawą do wprowadzenia zmian w formie zatrudnienia i czy po jakimś czasie (np. rok, dwa) zdało egzamin, mam na myśli zmianę student->etat lub etat->student)
Dodatkowo nie mogę wyobrazić sobie umów o pracę przy typowym cc outsourcingowym... W jakiejś części owszem.
No i pytanie jakiej elastyczności wymaga specyfika danego projektu, danego cc. Pytanie o rozłożenie ruchu w ciągu dnia i miesiąca, skalę, jeżeli jest to constans jasne, że etat jest opłacalny, ale które cc ma stały ruch ?! Zawsze możemy też wrzucić dodatkowe zadania, jeżeli mamy taką możliwość, ale wtedy zaczynamy dopasowywać pracę do obsady a nie odsadę do faktycznego zapotrzebowania...
Podsumowując pewnie najrosadniejszym wyjściem jest zatrudnienie pracowników stałych + uzupełnienie outsourcingiem (stosunek poszczególnych umów zależy od wysokości niezbędnej elastyczności w danym cc)

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

witam serdecznie,

co do lokalizacji... no cóż wszytsko zalezy od preferencji klieta. bylo juz spektakularne przeniesienie CC na do innego miasta by obnizyc koszty a klienci sie na to nie zgodzili.
z drugiej strony od tego gdzie mieszkamy i gdzie możemy prowadzić CC.

ciekawy jestem czy ktos zastanawial sie nad otwarciem wlasnego CC. bo ja tak. jesli ktos jest chetny, zapraszam do kontaktu :)

pozdro
m.
Zbigniew Błażejczyk

Zbigniew Błażejczyk www.saabisu.pl -
Contact Center
Consulting

Temat: CC w Warszawie

Michał Kosowski:
co do lokalizacji... no cóż wszytsko zalezy od preferencji klieta. bylo juz spektakularne przeniesienie CC na do innego miasta by obnizyc koszty a klienci sie na to nie zgodzili.

jak to "klienci się nie zgodzili"?
piszesz o przenosinach w PTC do Łodzi czy to inny przykład?

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

o innym CC. nie o PTC.
poprostu, powiedzieli że za daleko i że rozważają 'wypowiedzenie' umowy.

m.
Piotr P.

Piotr P. Architekt
Rozwiązania Contact
Center

Temat: CC w Warszawie

Jako tzw. "technika" brałem już udział w budowie czy też rozbudowie kilku mniejszych i większych CC i to nauczyło mnie, że nawet najlepszy plan może się nie powieść z bardzo prozaicznego powodu... technologia. Dlatego jak kilku moich przedmówców uważam, że lokalizacja CC powinna być starannie przemyślana i przeanalizowana.
Powinniśmy się zastanowić jakie kanały kantaku będziemy obsługiwać w naszym centrum. Jeżeli to tylko telefon to powiedzmy, że mamy łatwiej... jednak nie do końca. Trzeba pamiętać, że CC, szczególnie outsourcingowe pracuje bardzo często w trybie on-line na bazach czy też systemach swoich Klientów. Jeżeli więc mamy wybudować łącze do "serwerowni" naszego Klienta to lepiej żeby była bliżej - stąd może Warszawa? Jeżeli do tego dojdą nam dodatkowe kanały kontaktu w postaci chat'u, maila, VoIP, V2oIP czy też cobrowsing'u to powinniśmy zapewnić sobie dobre łącza, a o te jednak nadal łatwiej w większych aglomeracjach.
Nie mniej istotna jest sprawa z tzw, redundancją łączy, oczywiście możemy nasze CC wpiąć do jednej centrali miejskiej i nie martwić się o resztę... operator zadba, żeby wszytko działało. Co jednak w sytuacji kiedy jesteśmy zmuszeni (umową, kontraktem itp.) zestawić równolegle trakty do dwóch lub trzech central miejskich? Oczywiście przykłady można mnożyć w nieskończoność, jednak nie o to mi chodziło.

Chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że o ile koszty zasobów ludzkich czy też lokalowych maleją wraz z odległością od większych aglomeracji o tyle koszty technologii potrafią zaskakująco szybko rosnąć. Dlatego bardzo ważne jest aby w analizie lokalizacji pod nasze nowe CC nie zapominać o warunkach technicznych ;-). Moim zdaniem każde CC jest inne i każde wymaga innego podejścia do realizacji.Piotr Powierża edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 21:43
Paweł Wągrodzki

Paweł Wągrodzki Bussines Partner

Temat: CC w Warszawie

Piotr Powierża:
Jako tzw. "technika" brałem już udział w budowie czy też rozbudowie kilku mniejszych i większych CC i to nauczyło mnie, że nawet najlepszy plan może się nie powieść z bardzo prozaicznego powodu... technologia. Dlatego jak kilku moich przedmówców uważam, że lokalizacja CC powinna być starannie przemyślana i przeanalizowana.

Zgadzam się, że należy przeanalizować wszystkie za i przeciw. Jednak infrastruktura telekomunikacyjna to coraz mniejszy problem, bo jeżeli nawet w planowanej lokalizacji nie ma światłowodu to najczęściej będzie możliwość transmisji danych przez radio. Oczywiście niezbędna będzie centrala w miejscu z dostępem do światłowodu, która dane odbierze i wyśle w świat (np. w siedzibie głównej:). ContactPoint mam 3 call center (jedno oddalone od pozostałych o 300 km) i dwie centrale zsieciowane ze sobą. Call center w innym mieście nie posiada własnej centrali i pracuje z wykorzystaniem radiolinii. Cała technologia umieszczona jest w dwóch serwerowniach w Warszawie. Całość "stoi" na VOiP i dzięki temu nie ma ograniczeń w zakresie komunikacji (głos, e-mail, nagrywarki, chat, obraz itp itd.).
Więc warto analizować i korzystać z dobrodziejstw techniki.Paweł Wągrodzki edytował(a) ten post dnia 01.02.08 o godzinie 13:26
Piotr P.

Piotr P. Architekt
Rozwiązania Contact
Center

Temat: CC w Warszawie

Paweł Wągrodzki:
Call center w innym mieście nie posiada własnej centrali i pracuje z wykorzystaniem radiolinii.

Tak po za tematem, nie macie problemu z radiolinią podczas np. złej pogody? Pytam bo z moim wyniosem, pomimo zapewnień dostawcy, róznie bywało... ale to jakieś 6 lat temu, więc może już się poprawiło w temacie. Teraz mam do zabawy o wiele większą sieć Call Center i dużo wyniosów, dużo biega po VoIP. Jednak na radiolinie bym się chyba nie zdecydował ;)Piotr P. edytował(a) ten post dnia 23.01.08 o godzinie 17:58
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Jeśli chodzi o dobrą infrastrukturę teleinformatyczną, to w Katowicach właśnie zwolnił sie budynek biurowy po operatorze telefonicznym z grubą "rurą" na zewnątrz i siecią w całym budynku.
W razie czego - służę namiarami ;)

Następna dyskusja:

Spis call center w Warszawie




Wyślij zaproszenie do