Szymon Surynt

Szymon Surynt Call/Contact Center

Temat: CC w Warszawie

Witam,

wydaje mi się, że przede wszystkim lokalizacja zależy od wielkości CC, liczby realizowanych prokjektów, charakteru działalności (in czy outsourcing). Mówi się, że Warszawa jest już przesycona CC, a jednak z dnia na dzień powstają nowe (i nie zawsze małe centra).
Ale czy w innych dużych miastach jest inaczej?
Jest jeszcze parę fajnych miejsc w Polsce, z ośrodkami studenckimi, gdzie nie ma ani jednego CC, i może na nie warto zwrócić uwagę. Oczywiscie wszystko zależy od kadry i możliwości danego CC.
Ale chyba coraz częściej zarówno przy CC wewnętrznym jak i zewnętrznym spotykamy się z otwieraniem nowych lokalizacji po za Warszawą (nie zamiast pierwotnej lokalizacji, ale obok). Wtedy zawsze możemy umieścić tam projekty co do których klienci nie wchodzą bardzo głęboko w samą realizację, lub nie mają potrzeby wpadania na "wizytę lokalną", w przypadku insourcingu mam próbkę realizacji i informacje z niej płynące. Możemy podzielić projekty część w Warszawie, część po za nią, wtedy nawet klient, który chce zobaczyć jak jest prowadzony projekt zawsze bedzie miał do niego dostęp (oczywiście przy wcześniejszej uczciwej informacji, że częśc projektu jest realizowana w innej lokalizacji :))
Wimem, że są klienci, którzy bardzo głęboko chcą wchodzić w realizację, dobór kadry, zarządzanie, wyniki, motywację itp, ale czy to jest jeszcze nasze CC?
W każdym razie założenie lub znaczne rozszerzenie CC w Warszawie faktycznie chyba nie ma ekonomicznego uzasadnienia (żeby nie "wsadzać kija w morwisko" dodam, że znajdą się przypadki kiedy takie uzasadnienie się znajdzie, ale bedzie to 0,5% przypadków :))

I pewnie zawsze znajdą się argumenty dla utrzymania jednej z lokalizacji w Warszawie (bądź tej jedynej), chociaż nie zawsze będą one ekonomiczne, bo często możemy znaleźć warszawskie przychody, przy kosztach "z Polski".
Jak choćby w przypadku Mirka (i tu serdeczne pozdrowienia), który mówi o braku ekonomicznego uzasadnienia dla CC w Warszawie, a przecież TP też ma jedną z lokalizacji w Warszawie :)

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Michał Tomasz Małowiecki:
Co sądzicie o firmach otwierających swoje CC w Warszawie? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie, bo kłopot z rekrutacją agenta i koszt pracy CC przewyższa wszystkie inne przesłanki biznesowe. Przecież nowoczesne CC może być wyniesione do mniejszej miejscowości w której koszty pracy są mniejsze i łatwiej o pracownika. Rozumiem, że np. cc językowe lub helpdesk alcatela, czy neostrady miałby problem z zatrudnieniem agenta o odpowienim poziomie wiedzy w mniejszej miejscowości, ale telemarketing czy zwykła obsługa klienta może być spokojnie w mniejszej aglomeracji.

Tak więc dlaczego firmy nadal otwierają swoje CC w Warszawie???


Kolego - a dlaczego grzyby w lesie rosną tylko po deszczu?
Dziwi mnie trochę Twoja rozterka i tutaj Twój cytat : "Co sądzicie o firmach otwierających swoje CC w Warszawie? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie, bo kłopot z rekrutacją agenta i koszt pracy CC przewyższa wszystkie inne przesłanki biznesowe."

Zachęcam do głębszej analizy powiedzenia o grzybach w lesie :))

RM :)

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Mirosław Burakiewicz-Bielakow:
I niech każdy pozostanie przy swoim.

Pozdrawiam serdecznie

PS
Nie było moim celem nikomu zaimponować. CC w Warszawie jest ekonomicznie nieuzasadnionym wydatkiem.


ciekawa teoria lecz nie do konca nieprawdziwa - 80% największuch polskich call center w outsourcingu miesci sie w Warszawie i swietnie sobie radzą. Moim zdaniem to raczej kwestia zarzadzania kosztami i efektywnością projektów. Poza tym jedno z call center ostatnio zmienilo sie siedzibę z warszawy na gliwice i niektorzy klienci sie zbuntowali- warszawa labo do widzenia. Osobiscie zgadzam sie z Krzysztofem, ze dla polkiego Zleceniodawcy wazne jest, by OSOBISCIE szybko reagować na zmiany, natomiast zagnaiczni klienci juz nie mają takich wymagań, wystarczą im jednodniowe wypady raz na miesiac, co przy lotniczych low-coast nie jest juz obciązeniem budzetu

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

witam serdecznie,

Moim zdaniem zagranicznych klientów przede wszytsm interesuje jakość, cena, efektywność czasem technologia.
klienta polskiego zazwyczaj interesuje koszt i łatwość dotarcia.
Uważam, że wszystko jest kwestią negocjacji i precyzyjnego przedstwienia swoich racji, czemu biznes prowadzimy w Warszawie a czemu poza. Każda ze stron ma swoje plusy i minusy, wszytsko też zależy od rodzaju biznesu jaki chcemy realizować, dobrze jest krytyczne zasoby posiadć jak najbliżej, ale czy outsorsingowe CC moze byc krytyczne dla działalnosci firmy?

m.
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

Michał Kosowski:
witam serdecznie,

Moim zdaniem zagranicznych klientów przede wszytsm interesuje jakość, cena, efektywność czasem technologia.
klienta polskiego zazwyczaj interesuje koszt i łatwość dotarcia.
Uważam, że wszystko jest kwestią negocjacji i precyzyjnego przedstwienia swoich racji, czemu biznes prowadzimy w Warszawie a czemu poza. Każda ze stron ma swoje plusy i minusy, wszytsko też zależy od rodzaju biznesu jaki chcemy realizować, dobrze jest krytyczne zasoby posiadć jak najbliżej, ale czy outsorsingowe CC moze byc krytyczne dla działalnosci firmy?

m.

Sporo racji, tak jak w kilku innych wypowiedziach.

I jedno kontrowersyjne zdanie: Czy Outsorsingowe CC może być krytyczne dla działalności firmy ?

Ano może :)

TP posiada takie działy CC, które prawie w 100 procentach składają się z Outsorsingu. Jedyne osoby z TP - to kadra zarządzająca. Realizują one przy tym typ zadania niepowtarzalne w innych CC. Nie można przenieść tych zadań bez ogromnego wysiłku do innych jednostek, zbudowanych z pracowników etatowych. Zresztą sam podział na etatowych i outsorsing w przypadku CC jest niewłaściwy. Tego typu rozróżnienie nie znajduje żadnego logicznego wytłumaczenia. To tylko próba dyskredytacji części kadry. Kluczem do sukcesu w przypadku każdej firmy - nie tylko CC - jest nieokazywanie kadrze tego typu podziałów - na lepszych i gorszych. Stanowczo w tym miejscu muszę zaprotestować.
Pracownicy Outsorsingu reprezentują często unikalne kompetencje, których znalezienie wśród kadry graniczy często z cudem.

Pozdrawiam Was serdecznie
Mirek Burakiewicz
Szymon Surynt

Szymon Surynt Call/Contact Center

Temat: CC w Warszawie

Mirosław Burakiewicz-Bielakow:

Stanowczo w tym miejscu muszę zaprotestować. Pracownicy Outsorsingu reprezentują często unikalne kompetencje, których znalezienie wśród kadry graniczy często z cudem.


Zanim powstanie bała burza, warto zauwazyć że piszecie o dwóch różnych sprawach...
Michał K. zadaje pytanie o outsorsingowe CC, czyli zewnętrzne CC, o outsorcingu pełnej usługi (przynajmniej ja tak to rozumiem)
Mirek piszesz o outsourcingu pracowników, ale w CC insourcingowym

Ad. Michał K. są na rynku firmy, które wynoszą "krytyczny" interes na zewnątrz i dobrze na tym wychodzą, oczywiście jak w przypadku każdej usługi CC można się spierać, czy jest sens, czy jest to opłacalne, bezpieczne itd i każdy znajdzie za i przeciw...

Ad Mirek
Z rekrutacji pracowników w agencjach tymczasowych korzystają chyba przede wszystkim (o ile nie wyłącznie) CC wewnętrzne i tu w 100% przyznaje rację że tacy pracownicy w żaden sposób nie powinni czuć się gorsi, że wnoszą wiele do CC i tu chyba nikt nie będzie polemizował.
Krzysztof Gonciarek

Krzysztof Gonciarek Członek Zarządu

Temat: CC w Warszawie

katarzyna swatowska:
Mirosław Burakiewicz-Bielakow:
I niech każdy pozostanie przy swoim.

Pozdrawiam serdecznie

PS
Nie było moim celem nikomu zaimponować. CC w Warszawie jest ekonomicznie nieuzasadnionym wydatkiem.


ciekawa teoria lecz nie do konca nieprawdziwa - 80% największuch polskich call center w outsourcingu miesci sie w Warszawie i swietnie sobie radzą. Moim zdaniem to raczej kwestia zarzadzania kosztami i efektywnością projektów. Poza tym jedno z call center ostatnio zmienilo sie siedzibę z warszawy na gliwice i niektorzy klienci sie zbuntowali- warszawa labo do widzenia. Osobiscie zgadzam sie z Krzysztofem, ze dla polkiego Zleceniodawcy wazne jest, by OSOBISCIE szybko reagować na zmiany, natomiast zagnaiczni klienci juz nie mają takich wymagań, wystarczą im jednodniowe wypady raz na miesiac, co przy lotniczych low-coast nie jest juz obciązeniem budzetu

Tak na marginesie, czy mówiąc o pewnym CC, które otworzyło swoją filię w Gliwicach i nie najlepiej na tym wyszło masz na myśli pewną spółkę na literę A...:)?
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

To czy ktoś wyjdzie na jakimś interesie dobrze czy nie - zależy od bardzo dużej ilości czynników. Samo przesunięcie zadań do innej - lepszej z punktu widzenia "Głównego Księgowego" lokalizacji - odrzucając wskazywane inne czynniki - powiedzie się - jeśli zadanie to otrzyma profesjonalista.
Jestem w stanie przesunąć wszelkie kompetencje poza Warszawę - bez utraty jakości właśnie w związku z darem - mieszanki zaangażowania i profesjonalizmu właśnie. Póki co zatrzymując wszelkie ewentualne oferty - oświadczam, że zostaję przy TP. Ze względu na swoją historię, pieniądze i stabilność ( choć można mieć do tego elementu sporo do życzenia ).

Pozdrawiam
Życzę Wszystkim Radosnych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

PS

Pozdrawiam Mojego Przyjaciela Szymona Surynta.
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Krzysztof Gonciarek:
Tak na marginesie, czy mówiąc o pewnym CC, które otworzyło swoją filię w Gliwicach i nie najlepiej na tym wyszło masz na myśli pewną spółkę na literę A...:)?

Nie wiem o jaką spółkę chodzi, ale przyczyn niepowodzenie mogło być wiele - niekoniecznie związanych z lokalizacją.
Adam Wiercioch

Adam Wiercioch People, Delivery and
Project/Program
Manager, native in
IT.

Temat: CC w Warszawie

Witam serdecznie,

Nawiązując do tematu CC w Warszawie czy w innym mieście chciałbym zapytać jakie są wg Was różnice w pensjach konsultantów w Stolicy i poza nią.
Myslę o CC, gdzie konsultanci znają jeden język obcy i są po ogólnych przeszkoleniach.
W ogóle jakie są średnie orientacyjne zarobki na takich stanowiskach?

pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Adam Wiercioch:
Witam serdecznie,

Nawiązując do tematu CC w Warszawie czy w innym mieście chciałbym zapytać jakie są wg Was różnice w pensjach konsultantów w Stolicy i poza nią.
Myslę o CC, gdzie konsultanci znają jeden język obcy i są po ogólnych przeszkoleniach.
W ogóle jakie są średnie orientacyjne zarobki na takich stanowiskach?

pozdrawiam,

zarobki poza warszawa na pewno sa nizsze, ale za to podaz takich pracownikow (jezyk obcy) tez bedzie o wiele mniejsza niz w warszawie
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

Witam

Proszę o wzięcie pod uwagę kosztów utrzymania, wybudowania, przeróbki obiektu CC, budowy sieci. Niebagatelne są tu również kwestie związane z kosztami zarządzania.
A ze znajomością języków ? Nie ma aż takiego dramatu. Znalezienie kadry możliwe jest w każdej mieścinie od 50 tysięcy mieszkańców w górę. Warszawa nie ma wyłączności na wiedzę.

Pozdrawiam
Mirek B.Mirosław Burakiewicz-Bielakow edytował(a) ten post dnia 05.01.08 o godzinie 19:22
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

W Katowicach buduje się obecnie sporo nowych biurowców, więc miejsca na CC będzie że ho-ho... ;)
Roman Lipka

Roman Lipka Key Account Manager

Temat: CC w Warszawie

Witajcie,
widzę tutaj różne opinie, a jeślibyście mieli określić krótko jakie miejsce (region Polski) jest obecnie najlepszy, żeby zbudować Contact Center. Mam na myśli działalność na 50 stanowisk. Proszę o opinię, mam kilka swoich typów, ale bardzo mnie ciekawi zdanie specjalistów.
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

Witam

Krótko odpowiadając na Twoje Pytanie odpowiem:

1. Cała ściana wschodnia - od Lublina po Suwałki
2. Śląsk z Katowicami na czele
3. Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn - oczywiście, Kielce, Rzeszów, Łódź

Zapomniałem pewnie o kilku typach - Gdybym miał coś uruchamiać na pewno w pierwszej kolejności w takiej kolejności poszukałbym ewentualnej lokalizacji.

Pozdrawiam Serdecznie
Mirek Burakiewicz

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Mirosław Burakiewicz-Bielakow:
Witam

Krótko odpowiadając na Twoje Pytanie odpowiem:

1. Cała ściana wschodnia - od Lublina po Suwałki - Zgadzam się na 100% - cmimo krążących ostatnio plotek, że jedna z ogromnych firm CC wycofuje się z Lublina
2. Śląsk z Katowicami na czele - robiłam analizy pod kątem nowej lokalizacji i otrzymałam raport, że Katowice raczej juz nie
3. Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn - oczywiście, Kielce, Rzeszów, Łódź - 100% trafienia

Polecam również Pomorze Środkowe - Koszalin

Zapomniałem pewnie o kilku typach - Gdybym miał coś uruchamiać na pewno w pierwszej kolejności w takiej kolejności poszukałbym ewentualnej lokalizacji.

Pozdrawiam Serdecznie
Mirek Burakiewicz
Paulina Borowska

Paulina Borowska Członek
Zarządu/Dyrektor
Operacyjny - Delta
Contact Sp. z...

Temat: CC w Warszawie

pracownikow (jezyk obcy) tez bedzie o wiele mniejsza niz w warszawie

tu sie nie zgodze ;-)

Z doświadczenia moge powiedzieć że w Call Center w Rzeszowie zatrudniamy więcej prcowników znających jezyki obce niż w Warszawie .

pozdrawiam serdecznie
paulina borowska
Krzysztof Majczyna

Krzysztof Majczyna Analityk Biznesowy,
Kierownik projektów,
Konsultant

Temat: CC w Warszawie

Samo znalezienie taniego miejsca, biura w którym będzie się mieściło CC nie wystarczy. Ważnym aspektem są ludzie, którzy będą tam pracować i szybko z tej pracy nie zrezygnują. Do większości projektów związanych z obsługą klienta przez tel. są dobrzy studenci - najlepiej studiów zaocznych. Sam brałem udział w tworzeniu dużego CC w Kielcach i nie ukrywam, że tą kwestią czyli możliwością zatrudnienia studentów(a w Kielcach jest ich nie mało) firma się kierowała...
Mirosław B.

Mirosław B. Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Manager

Temat: CC w Warszawie

Krzysztof Majczyna:
Samo znalezienie taniego miejsca, biura w którym będzie się mieściło CC nie wystarczy. Ważnym aspektem są ludzie, którzy będą tam pracować i szybko z tej pracy nie zrezygnują. Do większości projektów związanych z obsługą klienta przez tel. są dobrzy studenci - najlepiej studiów zaocznych. Sam brałem udział w tworzeniu dużego CC w Kielcach i nie ukrywam, że tą kwestią czyli możliwością zatrudnienia studentów(a w Kielcach jest ich nie mało) firma się kierowała...

To dodatkowo kwestia odpowiedniego klimatu ( niektórzy nazywają to odpowiednim poziomem motywacji ). Pracuje u mnie kilkudziesięciu byłych studentów. W czasie, gdy zaczynali pracę - jeszcze studiowali, a część z nich pierwsze doświadczenia łapała już w trakcie praktyk organizowanych przez szkoły średnie. Tą formę gorąco polecam wszystkim, którzy chcą działać długie lata - efekty współpracy ze szkołami średnimi widać czasem po kilku latach. Po ukończeniu studiów pozostali i nadal świadczą pracę.
Zaznaczę jednak, że zatrudnianie studentów to już w moim przypadku raczej przeszłość. To coraz mniejszy odsetek, nie przekraczający 15%. Absolutnie nie dlatego, abym ich unikał. Zmienia się po prostu rynek.

Pozdrawiam Serdecznie
Mirek BB
Monika S.

Monika S.
psycholog/specjalist
a ds rekrutacji PKO
BP SA

Temat: CC w Warszawie

Witam,
zgadzam się, że zatrudnianie do CC to bardzo ciężka praca, wręcz heroiczna albowiem rotacja pracowników jest ogromna.Ale to głównie dlatego,że jest to bardzo specyficzna praca i nie każdy się do niej nadaje. A zatrudniając studentów w miastach studenckich trzeba pamiętać, że zwykle traktują oni ją jako pracę dorywczą, tymczasową i potem i tak odejdą. Przyjdą nowi. Więc kółko sie zamyka.
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Spis call center w Warszawie




Wyślij zaproszenie do