konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Anna J.:
Michał S.:
Ba! to jeszcze wytłumaczcie mi, czemu firmy budują CC w miejscach, gdzie powierzchnia biurowa jest baaardzo droga, zamiast wyprowadzić się gdzieś do baraków na przedmieścia...

To dosyć proste. Przekaż 200 osobom że teraz do tych baraków na przedmieściach muszą dojeżdżać do pracy rowerami.. bo chyba nie komunikacją miejska..

Anka, Trafiłaś w sedno - kiedyś sie mówiło: że lokal sprzedaje usługi, dziś kurcze takie czasy, że lokal wspiera rekrutację...

Poza tym, mimo tego, że ciężko z rekrutacją w Wawie to jednak chyba wciąż największy akademicki ośrodek.
Czasem myślę, ze bardziej lojalni pracownicy byliby gdzieś poza wawą - tyle, że pewnie nie studenci więc koszty pracy wyższe, a nie widzę gotowości wśród Klientów do płacenia więcej za usługi direct marketingowe. Ot i problem i odpowiedź

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Michał Tomasz M.:
Witold Moszyński:
...podmiotowe traktowanie wszystkich pracowników w tym zwlaszcza > tych z najnizszego szczebla w hierarchii firmy CC.

Co rozumiesz pod pojęciem podmiotowe traktowanie? Chciałbym poznać więcej zalet "podmiotowego traktowania" pracownika. Moje doświadczenia wykazują znacznie większą skuteczność pracy pracownika który komfortowo czuje się w pracy. Nie znaczy to oczywiście, że trzeba mu na każdym kroku przyklaskiwać. Ale nie jestem za traktowaniem ludzi tylko i wyłącznie jak zasoby.

Cześć Michał,
Tak czytam i porównuje z wynikami finansowymi, wiesz dopóki koszty pracy dla CC będą stanowiły ok. 55 % i więcej obrotów, dopóty ludzie to jednak będą zasoby. Problem nie leży w złych intencjach zarządzających CC tylko w braku gotowości do płacenia więcej za usługi Call Center
aneta
Arkadiusz Czerwiński

Arkadiusz Czerwiński Kierownik Obsługi
Posprzedażowej CC w
Santander Consumer
...

Temat: CC w Warszawie

Cześć Michał,
Tak czytam i porównuje z wynikami finansowymi, wiesz dopóki koszty pracy dla CC będą stanowiły ok. 55 % i więcej obrotów, dopóty ludzie to jednak będą zasoby. Problem nie leży w złych intencjach zarządzających CC tylko w braku gotowości do płacenia więcej za usługi Call Center
aneta


AMEN !
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Aneta Michałkowicz - K.:
Anna J.:
>

Poza tym, mimo tego, że ciężko z rekrutacją w Wawie to jednak chyba wciąż największy akademicki ośrodek.
Czasem myślę, ze bardziej lojalni pracownicy byliby gdzieś poza wawą - tyle, że pewnie nie studenci więc koszty pracy wyższe,

No to zapraszam do tworzenia CC na Górnym Śląsku - jest to olbrzymi ośrodek uniwersytecki, aglomeracja skupiająca ponad 2,5 mln osób - więc pracowników na pewno się znajdzie. Koszty życia niższe, a więc i wymagania płacowe mniejsze. Niższe stawki wynajmu powierzchni biurowej, w planach na najbliższe 2 lata kolejne kilkadziesiąt tysięcy m2 biur w budowie... Z jakiejś przecież przyczyny Cap Gemini, Mentor Graphics, Steria stworzyły lub tworzą setki miejsc pracy właśnie w Katowicach :)

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Capgemini, oj, nie tylko w Katowicach. Spore telecentra mają w Krakowie, w Warszawie - i raczej z nich nie zrezygnują. W Krakowie budują swojego biurowca.

nie wiem też, czy tak łatwo znajdzie się highly skilled customer advisor's - z tego co mi wiadomo, to Katowice, Chorzów (czy też Silesia City :) ) to raczej spory zasób telemarketerów (i prześlicznych telemarketerek)

z drugiej strony, nie patrzyłbym tak pewnie na te tanie koszty - tanio jest teraz, bo było tam biednie. Powoli sytuacja się normuje, więc i rynek wymusi wzrost ceny m2 i pensji dla pracownika.

Ciężko też z wynajmowaniem klubów na imprezy grupowe - jest ich (klubów) - przynajmniej w Katowicach - po prostu za mało.
Maciej K.

Maciej K. Telesales Director,
Insurance, energy
sector.

Temat: CC w Warszawie

Jarosław Z.:
Wszystko zalezy chyba od tego ile placisz ;)


bezkonkurencyjnie... :)
Maciej K.

Maciej K. Telesales Director,
Insurance, energy
sector.

Temat: CC w Warszawie

Artur R.:
Maciej K.:
a ja właśnie otwieram CC w wawie .... i mam ludzi! :)

to wewnętrzne czy zewnetrzne cc?


tak 50/50 ale podstawą są nasi Klienci.
Maciej K.

Maciej K. Telesales Director,
Insurance, energy
sector.

Temat: CC w Warszawie

Aneta Michałkowicz - K.:
Anna J.:
Michał S.:
Ba! to jeszcze wytłumaczcie mi, czemu firmy budują CC w miejscach, gdzie powierzchnia biurowa jest baaardzo droga, zamiast wyprowadzić się gdzieś do baraków na przedmieścia...

To dosyć proste. Przekaż 200 osobom że teraz do tych baraków na przedmieściach muszą dojeżdżać do pracy rowerami.. bo chyba nie komunikacją miejska..

Anka, Trafiłaś w sedno - kiedyś sie mówiło: że lokal sprzedaje usługi, dziś kurcze takie czasy, że lokal wspiera rekrutację...

Poza tym, mimo tego, że ciężko z rekrutacją w Wawie to jednak chyba wciąż największy akademicki ośrodek.
Czasem myślę, ze bardziej lojalni pracownicy byliby gdzieś poza wawą - tyle, że pewnie nie studenci więc koszty pracy wyższe, a nie widzę gotowości wśród Klientów do płacenia więcej za usługi direct marketingowe. Ot i problem i odpowiedź


no właśnie - ja mam Klientów, których nie mogę zaprosić do "baraków na przedmiesciach".... mógłybym wtedy zacząć szybko myśleć o zmianie branży :)
Arkadiusz Czerwiński

Arkadiusz Czerwiński Kierownik Obsługi
Posprzedażowej CC w
Santander Consumer
...

Temat: CC w Warszawie

Maciej K.:
no właśnie - ja mam Klientów, których nie mogę zaprosić do "baraków na przedmiesciach".... mógłybym wtedy zacząć szybko myśleć o zmianie branży :)


zawsze można stworzyć CC w nieciekawej lokalizacji zamontować podgląd via videostream i chwalić się komórką operacyjną w siedzibie firmy bez potrzeby wyjeżdżania gdziekolwiek :)Arkadiusz Czerwiński edytował(a) ten post dnia 16.09.07 o godzinie 18:15
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Maciej K.:

no właśnie - ja mam Klientów, których nie mogę zaprosić do "baraków na przedmiesciach".... mógłybym wtedy zacząć szybko myśleć o zmianie branży :)

A po co zapraszać klientów ? Nie lepiej jechać do nich z odjechaną prezentacją multimedialną? Rozumiem, że w naszej branży klienci chcą dotknąć mebli, zanim je kupią (a i to coraz rzadziej), ale po co oglądać CC ??
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

marek g.:
Capgemini, oj, nie tylko w Katowicach. Spore telecentra mają w Krakowie, w Warszawie - i raczej z nich nie zrezygnują. W Krakowie budują swojego biurowca.

No własnie - jeśli tak inwestują w Katowicach, to widać jest to miejsce nie gorsze niż Warszawa i Kraków.
nie wiem też, czy tak łatwo znajdzie się highly skilled customer advisor's - z tego co mi wiadomo, to Katowice, Chorzów (czy też Silesia City :) ) to raczej spory zasób telemarketerów (i prześlicznych telemarketerek)

Zdolni ludzie są wszędzie, a zwłaszcza w takich dużych ośrodkach akademickich. Wystarczy w nich trochę zainwestować ;)
z drugiej strony, nie patrzyłbym tak pewnie na te tanie koszty - tanio jest teraz, bo było tam biednie. Powoli sytuacja się normuje, więc i rynek wymusi wzrost ceny m2 i pensji dla pracownika.

Owszem, ale i tak zawsze będzie taniej niż w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu.
Ciężko też z wynajmowaniem klubów na imprezy grupowe - jest ich (klubów) - przynajmniej w Katowicach - po prostu za mało.

Są w Katowicach miejsca, gdzie możesz zrobić imprezkę i na 600 osób :D
W okolicach Katowic też jest parę atrakcji - jak choćby choćby Browary T. gdzie w sympatycznych wnętrzach muzeum leją świżutkie P. które nie tłukło się kilkaset kilometrów po polskich dziurawych drogach.

A poza tym - natura nie lubi próżni - będą klienci to i nowe kluby będą powstawać ;)
Maciej K.

Maciej K. Telesales Director,
Insurance, energy
sector.

Temat: CC w Warszawie

[author]Maciej
Paweł Piernik

Paweł Piernik Proszę o nie
przesyłanie
propozycji odnośnie
sprzedaży or...

Temat: CC w Warszawie

Arkadiusz C.:
Osobiście wolałbym wydać więcej kasy na utrzymanie contact center w większym np studenckim mieście (myślę tu o kosztach zatrudnienia) niż wciąż dokładać do nieustannej rekrutacji.
[/edited]

Brawo dla tego Pana!
Przez 3 lata pracowałem w CC w Lublinie dla Orange.
I prawda jest taka, że 'przemiał' i rotacja w CC jest na ogromną skalę. Rekrutuje się nowe osoby (często nie nadające się W OGÓLE do tego stanowiska) zamiast zainwestować w szkolenia i szansę rozwoju dla 'starych' Pracowników, przywiązanych do Firmy. Podnoszenie kwalifikacji i dbanie o dobrego Pracownika zapewne podniosłoby jakość takich CC. W sytuacji długofalowej rotacji powstaje tylko spirala braku profesjonalizmu i pracy na pół gwizdka... Co tylko szkodzi wizerunkowi danej Firmy bo Klient odczuwa niekompetencje i brak profesjonalizmu.
Niestety, efektywność przekłada się na koszta. I odwrotnie.
Warto o tym pomyśleć.

Pozdrawiam,
Paweł Piernik

Temat: CC w Warszawie

Moim zdaniem przed wyborem lokalizacji musimy wiedzieć jakie Call Center budujemy:
Sprzedażowe, tradycyjne Customer Care, czy wielojęzykowe lub techniczne. Z mojego doświadczenia wynika, że centra sprzedażowe w lokalizowane dużych miastach mają stały problem z zatrudnieniem pracowników a jeszcze większe z ich utrzymaniem. Natomiast w małych ośrodkach będzie nam trudno znaleźć kandydatów ze znajomością języków obcych czy specjalistyczną wiedzą techniczną.
Jeszcze jedna uwaga: warto przy wyborze lokalizacji wziąć pod uwagę byłe miasta wojewódzkie, często istnieją tam lokalne ośrodki studenckie, z reguły mają dobrą komunikację z przyległymi gminami. Są na tyle oddalone od największych miast, że proponując pracę na miejscu możecie przejąc wyedukowanych pracowników, którzy dojeżdżali do pracy w odległych "stolicach" regionu.

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

marek gronowski:
Capgemini, oj, nie tylko w Katowicach. Spore telecentra mają w Krakowie, w Warszawie - i raczej z nich nie zrezygnują. W Krakowie budują swojego biurowca.

Już wybudowali Panie Marku i zasłania mi widok na Wawel :(

Co do zatrudnienia w CC proponuje wprowadzi małe zmiany.
Jesteśmy świadkami głośnej kampanii Praca po 40-stce.
Może warto zainwestować w taka osobę, która będzie szanowała prace?
Na pewno pieniądze na szkolenia nie będą wyrzucone w błoto a zatrudnieni będą rzetelnie wywiązywać się z obowiązków.

Pozdrawiam z niedrogiego Krakowa :)

Greg
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Grzegorz Styrna:
>
Co do zatrudnienia w CC proponuje wprowadzi małe zmiany.
Jesteśmy świadkami głośnej kampanii Praca po 40-stce.
Może warto zainwestować w taka osobę, która będzie szanowała prace?
Na pewno pieniądze na szkolenia nie będą wyrzucone w błoto a zatrudnieni będą rzetelnie wywiązywać się z obowiązków.

Bardzo dobry pomysł. U mnie też najbardziej mogę liczyć na najstarszych pracowników.
Pozdrawiam z niedrogiego Krakowa :)

Kraków niedrogi?? hehehe... za cenę kawalerki w Krakowie, na Śląsku kupię apartament, a za cenę krakowskiego mieszkanka - pół bliźniaka, ale samodzielny dom z ogródkiem ;P
Greg

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Co do zatrudnienia w CC proponuje wprowadzi małe zmiany.
Jesteśmy świadkami głośnej kampanii Praca po 40-stce.
Może warto zainwestować w taka osobę, która będzie szanowała prace?

Tak osoba po 40-ce, to dobra inwestycja długoterminowa, tacy pracownicy bardziej szanują pracę, są sumienni i obowiązkowi. Trzeba jednak wziąć pod uwagę że czasem wraz z wiekiem coraz trudniej się uczyć np. nowinek technicznych i wtedy zdecydowanie lepiej wypadają studenci

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Dokonując tyle samo rekrutacji co dokonujecie Państwo teraz na studentach, jesteście w stanie znaleźć ludzi, którzy będą chłonęli wiedzę. Pieniądze przekazane na przeszkolenie pracownika po 40-stce nie będą wyrzucone w błoto bo będzie to pracownik stały. Zawsze można zorganizować re-szkolenie, gdzie można wprowadzić wiedzę na temat nowości.

Co do Krakowa....
Ma Pan racje pośpieszyłem sie z ta oceną...
W kwestii mieszkaniowej jesteśmy droga lokalizacją, ale czyż nie jest to warte każdych pieniędzy mieszkanie w Krakowie??
Nie jeden Warszawiak chciałby mieć widok na Tatry czy też Babią górę ;D

Pozdrawiam ze śnieżno-białego Krakowa :D

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Edyta Sitarz:
Co do zatrudnienia w CC proponuje wprowadzi małe zmiany.
Jesteśmy świadkami głośnej kampanii Praca po 40-stce.
Może warto zainwestować w taka osobę, która będzie szanowała prace?

Tak osoba po 40-ce, to dobra inwestycja długoterminowa, tacy pracownicy bardziej szanują pracę, są sumienni i obowiązkowi. Trzeba jednak wziąć pod uwagę że czasem wraz z wiekiem coraz trudniej się uczyć np. nowinek technicznych i wtedy zdecydowanie lepiej wypadają studenci

Pani Edyto, czy Pani ma rodzinę w Krakowie?

konto usunięte

Temat: CC w Warszawie

Pani Edyto, czy Pani ma rodzinę w Krakowie?
Niestety nie - czyżby trafił Pana na kogoś z klanu Sitarzów ?

Następna dyskusja:

Spis call center w Warszawie




Wyślij zaproszenie do