Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Co sądzicie o firmach otwierających swoje CC w Warszawie? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie, bo kłopot z rekrutacją agenta i koszt pracy CC przewyższa wszystkie inne przesłanki biznesowe. Przecież nowoczesne CC może być wyniesione do mniejszej miejscowości w której koszty pracy są mniejsze i łatwiej o pracownika. Rozumiem, że np. cc językowe lub helpdesk alcatela, czy neostrady miałby problem z zatrudnieniem agenta o odpowienim poziomie wiedzy w mniejszej miejscowości, ale telemarketing czy zwykła obsługa klienta może być spokojnie w mniejszej aglomeracji.

Tak więc dlaczego firmy nadal otwierają swoje CC w Warszawie???
Sebastian P.

Sebastian P. Starszy Specjalista
ds.
Teleinformatycznych
Contact Cen...

Temat: CC w Warszawie

Teraz mnie obraziles :) Zarowno co do Alcatela jak i do Neostrady. Co jak jest mala miescina to ludzie sa zasciankowi po szkole podstawowej i jacys ulomni ? NIE tak samo maja wyksztalcenie jak w duzych miastach. I uwierz mi w mojej miescinie zdziwilbys sie jakie sa infolinie i akcje OUT. Jezeli chodzi o poziom wiedzy to jest zalezne od klienta jak przeszkoli osoby, ktore bade siedziec na akcji. No i od materialow jakie dostarczy do dzialu monitoringu. Nie wiem jak dlugo jestes w branzy ale ... :)

Jeszcze cos w duzyc miastach przychodza glownie studenci, ktorzy ta prace traktuja jako dorywcza czyli nie pasi to spadam i koszty szkolen poszly w du... i znowu rekrutacja i szkolenia w malych miastach nie ma zbytnio wyboru pracy i ludzie sa swietnie wyszkoleni bo prace traktuja powaznie i nie zmieniaja jej co sezon. No i co mi sie bardzo ale to bardzo nie podoba to podejscie do plac w duzym miescie musieliby zaplacic 2 x wiecej takiemu rozbabranemu studentowi niz w malej miescinie osobie ktora ma rodzine na utrzymaniu !! Bo wiesniakowi to starczy.

PS slowa typu wiesnika itp sa tylko przykladem !!! nikogo nie cytuje !!!Sebastian Pawłowski edytował(a) ten post dnia 13.08.07 o godzinie 20:50
Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Oj strasznie nadinterpretujesz to co napisałem. Chyba trochę mnie nie zrozumiałeś. :) Nic nie powiedziałem takiego o czym piszesz. Napisałem tylko, że "...cc językowe lub helpdesk alcatela, czy neostrady miałby problem z zatrudnieniem agenta o odpowiednim poziomie wiedzy w mniejszej miejscowości...".

Statystyki są takie, że w dużej aglomeracji jest znacznie więcej osób technicznych. Tylko tyle chciałem powiedzieć. Mam za sobą już kilka rekrutacji na stanowiska techniczne w miejscowości do 100tys mieszkańców i powiem szczerze, że rezultaty były opłakane. Wybór był spośród dosłownie kilku kandydatów.

Jeśli chodzi o koszty pracy to są w Warszawie są wyższe niż poza Warszawą. Podejście do płac dyktuje rynek i biznes. Po to firmy międzynarodowe właśnie w Polsce otwierają fabryki bo koszty pracy są niższe. Po to firmy uciekają z Call Center poza Warszawę bo jest to tańsze. Każdy pracownik chciałby super zarabiać, ale wówczas firma nie będzie rentowna i nie będzie chciała tego biznesu prowadzić. Jako właściciel albo manager reprezentujący właściciela trzeba zapewnić najwyższą jakość i ciągłość usługi przy jak najniższych kosztach.

Dopóki znajdują się ludzie którzy chcą pracować za najniższe zarobki (abstrahuję tutaj już od techników i tematu CC) dopóty zarobki będą niskie, a firmy będą otwierały swoje oddziały tam gdzie biznes im się opłaci. Tym rządzi ekonomia czy to nam się podoba, czy nie :)
Arkadiusz Czerwiński

Arkadiusz Czerwiński Kierownik Obsługi
Posprzedażowej CC w
Santander Consumer
...

Temat: CC w Warszawie

Panowie ! prawda jest taka ,że jakakolwiek rekrutacja w dzisiejszych czasach na stanowiska CC jest dla managera przekleństwem, bez względu na fakt czy rekrutuje się w małej czy dużej miejscowości.

Warszawa faktycznie jest drogim miastem, ale Wrocław jak i inne większe aglomeracje zaczyna ją doganiać kosztowo.

Nie zgodzę się z tym, że w małej miejscowości ludzie bardziej trzymają się pracy. Doświadczenie w moim przypadku pokazało ,że jest to stwierdzenie bardzo mijające się z prawdą.

Osobiście wolałbym wydać więcej kasy na utrzymanie contact center w większym np studenckim mieście (myślę tu o kosztach zatrudnienia) niż wciąż dokładać do nieustannej rekrutacji.

pozdrawiam
arekArkadiusz Czerwiński edytował(a) ten post dnia 14.08.07 o godzinie 13:49
Sebastian P.

Sebastian P. Starszy Specjalista
ds.
Teleinformatycznych
Contact Cen...

Temat: CC w Warszawie

Fakt troche sie unioslem i nadinterpretowalem. Tak sie sklada, ze pracuje w CC w malym miescie ale mamy rowniez CC w Wawie. Fakt przyjechanie do nas jest nieraz szybsze niz przejechanie przez Wawe w godz. szczytu. Jak pisalem w duzych miastach zatrudniani sa studenci, ktorzy niezbyt przykladaja sie do pracy i sa czeste zmiany personelu co odbija sie na czestych szkoleniach no i procesach rekrutacji. W malym miescie nie ma zbyt duzego wyboru pracy i ludzie staraja sie jak moga zeby tej pracy nie stracic co przeklada sie najkosc swiadczonych uslug (jest bardzo dobra) No i jak kolega Michal pisal duzo nizsze koszty utrzymania np samo wynajecie pomieszczen. Takze mi sie wydaje ze male miasta maja duze szanse nie tylko na CC ale rowniez logistyka (po sasiedzku firma)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: CC w Warszawie

Ba! to jeszcze wytłumaczcie mi, czemu firmy budują CC w miejscach, gdzie powierzchnia biurowa jest baaardzo droga, zamiast wyprowadzić się gdzieś do baraków na przedmieścia...
Sebastian P.

Sebastian P. Starszy Specjalista
ds.
Teleinformatycznych
Contact Cen...

Temat: CC w Warszawie

Ba tego ie wiem moze maja pieniadze i klienci nieraz sie krzywia jak slysza ze musza jechac gdzies za miasto i to jest chyba 75% przypadkow gdzie klient jest niezbyt zadowolony z wyjazdow i wolaby na miejscu miec CC
Anna Z.

Anna Z. Dyrektor
Zarządzający

Temat: CC w Warszawie

Michał S.:
Ba! to jeszcze wytłumaczcie mi, czemu firmy budują CC w miejscach, gdzie powierzchnia biurowa jest baaardzo droga, zamiast wyprowadzić się gdzieś do baraków na przedmieścia...

To dosyć proste. Przekaż 200 osobom że teraz do tych baraków na przedmieściach muszą dojeżdżać do pracy rowerami.. bo chyba nie komunikacją miejska..
Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Anna J.:
Michał S.:
Ba! to jeszcze wytłumaczcie mi, czemu firmy budują CC w miejscach, gdzie powierzchnia biurowa jest baaardzo droga, zamiast wyprowadzić się gdzieś do baraków na przedmieścia...

To dosyć proste. Przekaż 200 osobom że teraz do tych baraków na przedmieściach muszą dojeżdżać do pracy rowerami.. bo chyba nie komunikacją miejska..

Witaj Aniu! Szmat czasu już minął. :) Miło, że przyłączyłaś się do dyskusji. Od razu trafiasz w sedno. Co więcej... uważam, że we Wrocławiu super miejsce na Call Center jest nowy biurowiec budowany na placu Grunwaldzkim. Samo centrum. :) Każdy student dojdzie na piechotę. Mając dobry WFM można zapanować nawet nad masakrycznymi grafikami. Z pewnością koszt najmu powierzchni się zwróci.

Do Sebastiana:
Wyniesienie CC TP Internet do Rawy to bardzo dobry ruch!
Michal N.

Michal N. IoT / M2M Technology
Senior Specialist,
T-Mobile Polska S.A.

Temat: CC w Warszawie

Stad tez nasze lokalne Biuro Obslugi Klienta we Wroclawiu znajduje sie wlasnie na Pl.Grunwaldzkim ;-))

p.s1. CC w calkiem innym miescie.

Przy okazji to sie nazywa czas oczekiwania...

"Czekała 20 godzin na konsultanta telekomu"
http://di.com.pl/news/17306,2.html

pozdrowieniaMichal Nowak edytował(a) ten post dnia 20.08.07 o godzinie 20:21
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: CC w Warszawie

No to jak już chwalimy wrocławskie CC, to ja spotkałem się z CC na ul. Św. Mikołaja. I wciąż nie mogę zrozumieć- czemu tam :-). A argumenty o dojeżdżaniu studentów może i są OK- ale mam wrażenie, że we Wrocławiu są jeszcze inne miejsca dobrze skomunikowane, i nie będące w bezpośredniej bliskości Rynku :-).
Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Eurobank? :)

Mają CC w siedzibie głównej i tyle :)
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: CC w Warszawie

Dlaczego w Warszawie ?
Bo to stolica, a więc dla zagranicznych inwestorów najbardziej znane miasto Polski.
Bo ma największą ilość i największy wybór powierzchni biurowej w Polsce - zwłaszcza w dużych kawałkach typu OPEN SPACE.
Bo łatwiej kogoś zainteresować pracą w Warszawie niż przysłowiowym "Pcimiu Dolnym" czy też Katowicach.

Ale na szczęście to się zmienia:
- zagraniczni inwestorzy coraz częściej zauważają też inne miasta,
- odpowiednie powierzchnie biurowe powstają również w tych miastach (w samych Katowicach ma powstać w ciągu 2-3 lat od 80 do 140 tys. m2 powierzchni biurowych)
- coraz więcej wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników, po paru latach spędzonych w Stolicy ma dosyć "warszawki" i chętnie wraca w swoje rodzinne strony.
Maciej K.

Maciej K. Telesales Director,
Insurance, energy
sector.

Temat: CC w Warszawie

Michał Tomasz M.:
Co sądzicie o firmach otwierających swoje CC w Warszawie? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie, bo kłopot z rekrutacją agenta i koszt pracy CC przewyższa wszystkie inne przesłanki biznesowe. Przecież nowoczesne CC może być wyniesione do mniejszej miejscowości w której koszty pracy są mniejsze i łatwiej o pracownika. Rozumiem, że np. cc językowe lub helpdesk alcatela, czy neostrady miałby problem z zatrudnieniem agenta o odpowienim poziomie wiedzy w mniejszej miejscowości, ale telemarketing czy zwykła obsługa klienta może być spokojnie w mniejszej aglomeracji.

Tak więc dlaczego firmy nadal otwierają swoje CC w Warszawie???


a ja właśnie otwieram CC w wawie .... i mam ludzi! :)
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: CC w Warszawie

Wszystko zalezy chyba od tego ile placisz ;)
Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Maciej K.:
Michał Tomasz M.:
Co sądzicie o firmach otwierających swoje CC w Warszawie? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie, bo kłopot z rekrutacją agenta i koszt pracy CC przewyższa wszystkie inne przesłanki biznesowe. Przecież nowoczesne CC może być wyniesione do mniejszej miejscowości w której koszty pracy są mniejsze i łatwiej o pracownika. Rozumiem, że np. cc językowe lub helpdesk alcatela, czy neostrady miałby problem z zatrudnieniem agenta o odpowienim poziomie wiedzy w mniejszej miejscowości, ale telemarketing czy zwykła obsługa klienta może być spokojnie w mniejszej aglomeracji.

Tak więc dlaczego firmy nadal otwierają swoje CC w Warszawie???


a ja właśnie otwieram CC w wawie .... i mam ludzi! :)

Nie mówię, że CC w Warszawie nie będzie działało. Twierdzę, że będzie po prostu drogie.
Artur Rawicz

Artur Rawicz Fotografia i Muzyka

Temat: CC w Warszawie

Maciej K.:
a ja właśnie otwieram CC w wawie .... i mam ludzi! :)

to wewnętrzne czy zewnetrzne cc?
Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: CC w Warszawie

Witajcie,

ciekawa dyskusja! Pozwolę sobie dorzucić moją opinię, bowiem swego czasu osobiście zrekrutowałem ponad 300 konsultantów telefonicznych do CC w Warszawie mimo panującej na tym rynku sporej konkurencji ze względu na bardzo duże zagęszczenie firm CC.
Warto zaznaczyć, iż czym innym jest zrekrutowanie KT do "miękkiej" obsługi klienta, a czym innym rekrutacja prawdziwych sprzedawców, którzy dzień w dzień muszą umieć walczyć o dobre wyniki sprzedażowe, by moc dobrze zarobiać. To na prawdę cięzka praca i trzeba umieć ją docenić.

... - i to jest wlaśnie moim kluczem do sukcesu, tzn. podmiotowe traktowanie wszystkich pracowników w tym zwlaszcza tych z najnizszego szczebla w hierarchii firmy CC.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: CC w Warszawie

He, he, he.... wydaje mi się jednak, że bardziej przekonywującą wielkością jest, ilu tych konsultantów przetrwało pierwsze trzy miesiące :-)
Michał Tomasz Małowiecki

Michał Tomasz Małowiecki Project Manager,
Service Manager,
Kierownik

Temat: CC w Warszawie

Witold M.:
...podmiotowe traktowanie wszystkich pracowników w tym zwlaszcza > tych z najnizszego szczebla w hierarchii firmy CC.

Co rozumiesz pod pojęciem podmiotowe traktowanie? Chciałbym poznać więcej zalet "podmiotowego traktowania" pracownika. Moje doświadczenia wykazują znacznie większą skuteczność pracy pracownika który komfortowo czuje się w pracy. Nie znaczy to oczywiście, że trzeba mu na każdym kroku przyklaskiwać. Ale nie jestem za traktowaniem ludzi tylko i wyłącznie jak zasoby.

Następna dyskusja:

Spis call center w Warszawie




Wyślij zaproszenie do