Stanisław Rzewuski

Stanisław Rzewuski Nothing moves
without Mechanical
Engineering

Temat: Zagatka - poza tematem forum.. ale równie inżynierska jak...

Witam
Mam zagatkę dla wszystkich, a zwłaszcza dla speców od spalania i przepływów.

Zagatka była zainspirowana przez protest firmy McLaren przeciwko BMW Sauber i Williams Toyota na temat temperatury paliwa (dziennikarze podają, że była mniejsza o więcej niż 10 dtopni od temperatury otoczenia).[nie którzy piszą, że odwrotnie]

Pytaniem jest: Czy paliwo było zimniejsze, co zyskujemy przez podawania zimniejszego paliwa, dlaczego tak się dzieje (mechanizm od strony fizyki) ?stanislaw rzewuski edytował(a) ten post dnia 24.10.07 o godzinie 14:54
Dawid Strzeszkowski

Dawid Strzeszkowski Stress Engineer

Temat: Zagatka - poza tematem forum.. ale równie inżynierska jak...

nie jestem pewien ale możliwe że zimne paliwo sie mniej pieni podczas tankowania i skraca czas napełniania zbiornika

ja bym jednak obstawiał ze paliwo miało wyższą temp
wyższa temp idzie w parze z mniejszą lepkością zmniejsza sie więc tarcie i można szybciej napełnić zbiorniki po za tym wyższa temp sprzyja lepszemu parowaniu wiec poprawia spalanie
nie wiem jednak jak jest z tym pienieniem sie paliwa

pzdr
Stanisław Rzewuski

Stanisław Rzewuski Nothing moves
without Mechanical
Engineering

Temat: Zagatka - poza tematem forum.. ale równie inżynierska jak...

Dokładnie tak myślałem jak ty... ale aż zbyt dużo pismaków pisze o niższej temperaturze paliwa... (bbc, onet, gazeta wyborcza) natomiast o wyższej pisało tylko wp.pl)
No nic poczekamy może ktoś jeszcze coś powie, może chłopaki z GE/EDC lub inni silnikowcy się włączą do dyskusji.
Marcin Cis

Marcin Cis Obliczeniowiec MES,
Remy Automotive
Poland

Temat: Zagatka - poza tematem forum.. ale równie inżynierska jak...

Hej
jesli chodzi o temperature paliwa to im chlodniejsze paliwo tym jego gestosc jest wieksza, tak wiec nalewajac w tym samym czasie taka sama ilosc paliwa (objetosciowo) nalewamy go wiecej (jesli chodzi o jego mase) w przypadku chlodniejszego paliwa. Z powyzszego wynika ze mozna nalac szybciej:) Zgodnie z przepisami FIA paliwo w samochodzie nie moze miec temperatury nizszej niz 10 stopni od temperatury otoczenia i stad te problemy sie pojawily. Oczywiscie te pare stopni roznicy nie mialyby raczej zadnego wplywu na koncowy wynik:)
Pozdrawiam
Stanisław Rzewuski

Stanisław Rzewuski Nothing moves
without Mechanical
Engineering

Temat: Zagatka - poza tematem forum.. ale równie inżynierska jak...

Pogrzebalem troche po sieci.
Znalazlem dane ze gestosc zmienia sie z temperatura. Jezeli zawierzyc danym na stronie to roznica w gestosci miedzy 15 C a 25 C wynosi uwaga 1% na korzysc tego zimniejszego (jest ciezsze).
I to przy zalozeniu ze czas tankowani to 8.1 sekundy a wydatek masowy to 10literkow na sekunde moze dac oszczednosc zgrubnie szacujac 0.2 s na staniu w pitstopie.

No coz spodziewalem sie ze jakis wymiatacz co liczy przeplywy we fluencie grzebnie w dokumentacji popatrzy na modele paliwa hydrazyna i kerazyna lotnicza sa (nawet jest JET 5) i cos powie a tu... cisza.

Następna dyskusja:

off topic - ale to apropo s...




Wyślij zaproszenie do