Rafał
W.
Regionalny /
Operacyjny Kierownik
Sprzedaży
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Kryzys w branży
Vistula ma się źle, i to chyba bardzo źle...By nie stracić na sprzedaży zaczęła wyprzedaże dużo wcześniej niż zwykle to się odbywa. Nigdy przedtem firma nie miała tak licznych akcji promocyjnycgh jak teraz gdyż po prostu nie potrzebowali tego jako uznana marka na rynku polskim.
Mało tego dział marketingu wysyła pamfletyczne maile do pracowników jakoby to oni są najważniejszymi klientami marki...tylko chyba trochę za późno.
Popularne marki odzieżowe mają kłopoty, owszem bo ich produkty coraz bardziej tracą na atrakcyjności i jakości. Teraz kupuje się w Chinach żeby sprzedać a nie zadowolić gust klienta który w tych czasach jest raczej wybredny.
House kiedyś miał super kolekcje i nawet 30 letnia babka znalazła cos dla siebie, teraz rozmiarówka jest zupełnie nieproporcjonalna do naszych sylwetek, produkowane w Chinach na Chińczyków -rozmiar 40 to de facto rozmiar 38 albo nawet 36. I nie dotyczy to tylko tej marki ale wielu innych.
Raz w miesiącu składam wizytację w krakowskiej Galerii i robię rajd po sklepach ale nie kupuję bo z reguły nie ma co, tylko oglądam i oglądam (nie znaczy to, że mam wyrafinowany gust, absolutnie nie) po prostu nic nie pasuje, bo jeśli jedna rzecz jest fajna to trzeba kupić następną aby wyszedł możliwy zestaw (taki chwyt marketingowy)...
Brakuje takiej marki z dziedziny House, Divers czy Reporter (sama chętnie bym stworzyła), która co sezon zaskoczy klientów (nie ceną oczywiście) ale niebanalnym pomysłem, wzorem, kolorem i nie musi być mnóstwa towaru na sklepie w którym trzeba torować sobie drogą -wystraczy skromnie a treściwe. Taka marka na pewno zdobędzie klientów.
Branża odzieżowa nie należy do łatwej w Polsce, jest coraz trudniej to fakt ale ludzie zawsze się ubierali i ubierać będą a to czy trafimy w ich zasobność portfela i styl ubierania się zależy od tego czy umiemy ocenić potrzeby klienta dla którego produkujemy...Barbara Gruchacz edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 12:37
Michał
Kędziora
Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...
Temat: Kryzys w branży
Barbara Gruchacz:
Vistula ma się źle, i to chyba bardzo źle...
Czy prawdą jest informacja, że następna kolekcja Vistuli w całości będzie odszyta w Chinach (za wyjątkiem Lantiera)?
konto usunięte
Temat: Kryzys w branży
Tę nowinę po raz pierwszy słyszę chociaż o tym, że Vistula będzie szyć w Chinach plotkuje się już ok kilku lat...Właśnie pracujemy nad kolekcją na kolejny sezon a niedawno ruszyła produkcja na sezon zimowy w zakładzie Vistuli w Myślenicach.
Póki co przeprowadzki do Chin nie ma w planach, ale jak to bywa w biznesie plany się zmieniają.
Dla tak znanej rodzimej marki i chyba lidera na rynku polskim w garniturówce powinna się liczyć tradycja i jakość, w końcu na tym firma opiera swój wizerunek.
Wszystkie 3 linie (Vistula, Vistula Red, Lantier) są produkowane w kraju.
Natomiast sytuacja Vistuli jako grupy nie jest najlepsza i o tym mówi się głośno w mediach.
Maciek
G.
Współwłaściciel,
Street&Casual
Temat: Kryzys w branży
MONNARI:Wypowiedzenie przez PKO BP SA dwóch Umów Kredytowych
http://gielda.onet.pl/152197,1980454,komunikaty.html?S...
Michał
Kędziora
Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...
Temat: Kryzys w branży
Nie wszystkich dotyka kryzys w branży:http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,6696894,Moda...Michał Kędziora edytował(a) ten post dnia 07.06.09 o godzinie 23:58
Łukasz
Wiśniewski
17 lat doświadczenia
w międzynarodowych
firmach retailowy...
Temat: Kryzys w branży
Co do H&M to nie do końca jest tak, że firma skupia się na rozwoju tylko sklepów tej marki. Hennes&Mauritz poza sklepami H&M ma tez sklepy Collection of Style (COS), a kilka tygdoni temu kupiła dwie sieci sklepów Monki i Weekdays, co pewnie wróży, że pewnie będzie rozwijała te brandy na innych rynkach, nie tylko w Szwecji
Michał
Kędziora
Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...
Temat: Kryzys w branży
Znika coraz więcej sklepów sieciowych:http://www.groszki.pl/groszki/1,95942,6822567,Znikajac...
Ewa Augustyna
Szafranowicz
navigare necesse
est, vivere non est
necesse
Michał
Kędziora
Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...
Temat: Kryzys w branży
Smyk GmbH składa wniosek o upadłość:http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7397530,Smyk_GmbH_...
Michał
Kędziora
Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...
Temat: Kryzys w branży
Ciekawe dane na temat kryzysu wśród marek luksusowych ujawnił Jerzy Mazgaj w wywiadzie dla Gazety Wyborczej:"Boss ma w naszych sklepach spadek sprzedaży o 30 proc. Czyli ten nieźle zarabiający człowiek, który w czasach prosperity kupował garnitury za ponad 2 tys. zł, teraz robi to dużo rzadziej. Musieliśmy zamknąć sklepy Max and Co. To też nie były luksusowe ubrania, ale takie z pogranicza. Zakupy tam robiła nie bogata mama, ale raczej jej dorastająca córka. Armani zanotował spadki sprzedaży o 25 proc. W sklepach Zegna - 15 proc. Co ciekawe, niewielkie spadki są w Burberry".
Cały wywiad tutaj:
http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,7311228,Jerzy_Mazg...
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Branża odzieżowa » Nowy temat w "Branży odzieżowej"-: Giełda Pracy. -
-
Branża odzieżowa » Zarobki w branży odzieżowej -
-
Branża odzieżowa » Rozwój branży odzieżowej w Polsce?! -
-
Branża odzieżowa » Moda Forum - pismo dla branży mody - online. NOWOSC -
-
Branża odzieżowa » Najważniejsze wydarzenie dla branży odzieżowej w 2010... -
-
Branża odzieżowa » Oferty pracy w branży fashion. -
-
Branża odzieżowa » Poszukiwany specjalista ds. technologiczno- handlowych w... -
Następna dyskusja: