Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

stoje przed dylematem zakupu z3 i zastanawiam sie czy nie zabije mnie utrzymanie m-powera. nie chodzi oczywiscie o koszt paliwa, raczej martwie sie o czesci..

anyway, czy ktos z was mial okazje przejechac sie z3?a moze ktos ma takiego cukierka?jakie wrazenie z eksploatacji?

od razu powiem ze po glowie chodzi mi jeszcze honda s2000,co wybrac?

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

nie wiem jaki masz budżet, ale ja zastanowiłbym się nad Z4 3.0. Różnica jakościowa, wykończeniowa, czy wyglądu (ale to akurat kwestia gustu) jest olbrzymia moim zdaniem.

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek Skiba:
nie wiem jaki masz budżet, ale ja zastanowiłbym się nad Z4 3.0. Różnica jakościowa, wykończeniowa, czy wyglądu (ale to akurat kwestia gustu) jest olbrzymia moim zdaniem.

wiem, ale budzet ogranicza ;)

z drugiej strony z3 to taki troche klasyk juz:D

co wiecej bardziej od przezyc estetycznych w kabinie licza sie dla mnie emocje na drodze , a te sie przeciez az tak bardzo nie roznia od z4;)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Dominik Lipiec:
wiem, ale budzet ogranicza ;)

jeśli masz budżet na Z3 M to na Z4 3.0 prawie masz. A koszty utrzymania będziesz miał o wiele niższe.
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

no dobra ale M to M

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Mateusz P.:
no dobra ale M to M


tylko, że M w niskim budżecie zje Dominika z kopytami ;)

popatrz sobie na ceny części eksploatacyjnych
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

silnik 3.0 jest bardzo fajny, ale Dominik napisał że głównie chodzi mu o zabawę na drodze więc jednak Z3 M bardziej się do tego nadaje. o ile się nie mylę to będzie jakieś 100 KM różnicy.

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Mateusz P.:
silnik 3.0 jest bardzo fajny, ale Dominik napisał że głównie chodzi mu o zabawę na drodze więc jednak Z3 M bardziej się do tego nadaje. o ile się nie mylę to będzie jakieś 100 KM różnicy.

ależ oczywiście więcej mocy - większy fun. Ale gorzej jak się posypie np sprzęgło - 660$ vs 377$, tarcze przednie 240$ vs 150$, amory przednie 450$ vs 350$. ceny w dolarach, do tego ok 20-30% i wychodzi cena u nas. Do tego jeszcze dochodzi kwestia popularności modelu czyli dostępność części na rynku wtórnym jest większa dla Z4.
Marta Makowska

Marta Makowska account manager

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Do tego weźcie sobie jeszcze pod uwagę wytrzymałość eMek. Jeżeli chodzi o szybką jazdę po autostradach, to jest ok, natomiast jeżeli chodzi o inne zabawy na drodze, to eMka nie ma tak bardzo wytrzymałej konstrukcji jak chociażby rzędowa szóstka.

Myślę, że skoro buda Zetki nie grzeszy ciężarem, to i 2,8 powinno sobie dobrze dawać radę. Jeździłam tylko 2,0 w zetce i mnie nie urzekło.

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Marek Skiba:
Mateusz P.:
silnik 3.0 jest bardzo fajny, ale Dominik napisał że głównie chodzi mu o zabawę na drodze więc jednak Z3 M bardziej się do tego nadaje. o ile się nie mylę to będzie jakieś 100 KM różnicy.

ależ oczywiście więcej mocy - większy fun. Ale gorzej jak się posypie np sprzęgło - 660$ vs 377$, tarcze przednie 240$ vs 150$, amory przednie 450$ vs 350$. ceny w dolarach, do tego ok 20-30% i wychodzi cena u nas. Do tego jeszcze dochodzi kwestia popularności modelu czyli dostępność części na rynku wtórnym jest większa dla Z4.

malo tego wystarczy wejsc na scout24 zeby zobaczyc jaka jest roznica w cenach pomiedzy Z3 i Z4 ..vide spadek wartosci Z3 i brak zainteresowania.
Z4 to zupelnie inna "furka"....oczywiscie ( in + )

ale wiadomo takze jak jest - o gustach nie dyskutuje sie:-)
tylko czy za literke M warto az tak doplacac w tym wypadku???
pytanie pozostawiam bez odpowiedzi
Wojciech Kucz

Wojciech Kucz Director Of
Operations and
Customer Service
Central & Eas...

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Przez prawie 10 lat wyprodukowano ok.100 000 sztuk Hondy S2000. Z tego bodajże tylko 10 czy 20 tys. trafiło do Europy, więc S2000 jest autem niszowym. Co za tym idzie - części są drogie i dostęp do nich jest ograniczony.
Na plus auta trzeba zaliczyć małą usterkowość, ale w polskich warunkach i tak i tak trzeba sie liczyć z tym, że w takim półsportowym wózku chociażby elementy zawieszenia będzie trzeba regularnie wymieniać.

Nie wiem, ile wyprodukowano Z3, ale na pewno więcej niż S2000. Wiele części pochodzi z innych modeli BMW (na pewno silniki), a to gwarantuje lepszą dostępność oryginalnych części i tańszych zamienników.
BMW swego czasu można było zobaczyc w czołówkach rankingów niezawodności, więc to racze trwała i solidna konstrukcja.
Ja bym brał Z3.

A co do kwestii silnika, to gdybym żył z Niemczech - szukałbym Z3 M 321 KM. W Polsce zdecydowanie wybrałbym 2,8 193 KM.

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Wojciech Kucz:
Przez prawie 10 lat wyprodukowano ok.100 000 sztuk Hondy S2000. Z tego bodajże tylko 10 czy 20 tys. trafiło do Europy, więc S2000 jest autem niszowym. Co za tym idzie - części są drogie i dostęp do nich jest ograniczony.
Na plus auta trzeba zaliczyć małą usterkowość, ale w polskich warunkach i tak i tak trzeba sie liczyć z tym, że w takim półsportowym wózku chociażby elementy zawieszenia będzie trzeba regularnie wymieniać.

Nie wiem, ile wyprodukowano Z3, ale na pewno więcej niż S2000. Wiele części pochodzi z innych modeli BMW (na pewno silniki), a to gwarantuje lepszą dostępność oryginalnych części i tańszych zamienników.
BMW swego czasu można było zobaczyc w czołówkach rankingów niezawodności, więc to racze trwała i solidna konstrukcja.
Ja bym brał Z3.

A co do kwestii silnika, to gdybym żył z Niemczech - szukałbym Z3 M 321 KM. W Polsce zdecydowanie wybrałbym 2,8 193 KM.

ciekawe porównanie :)

problem polega na awaryjnosci z3 (jak pisza koledzy-znawcy tematu) i slabej zawiechy...

bo mnie o zawias glownie chodzi, cabrio to tak przy okazji ;)

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

jeszcze wziąłbym pod uwagę to, że Z3 jest zbudowane na bazie modelu E36, zatem konstrukcyjnie mocno przestarzałego (1991 rok). Z4 jest modelem samodzielnym, nie bazującym na żadnym innym co moim zdaniem ma duży wpływ na znacznie lepszą sztywność nadwozia - Z4 od samego początku było projektowane jako kabriolet, a Z3 było "usztywaniane" z E36.

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

jest jeszcze jeden aspekt, którego lekko sie obawiam.

szwagier posiadał z4 i jako osoba zupelnie zdrowa narzekal na pozycje za kiera i bolące plecy:(

ja mam problemy z kręgosłupem i nawet w volvo musze miec specjalna nakladke na fotel zebym mogl wysiedziec ;)

a jak bolą plecy to o zabawie nie ma mowy przeciez..

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

A ja, pomimo tego , że jak twierdzi znaczna część mojej Rodziny jestem poje...ny na punkcie biało niebieskiego śmigiełka wybrałbym S2000 - jak ma być to auto do funu tudzież lansu to gwarantuję Ci że S2000 zrobi dużo większe wrażenie na ulicy niż któreś Z i da dużo więcej radochy z jazdy :) Z4 z M-ka miałem (nie sądziłem, że to kiedyś powiem) nieprzyjemność jeździć :( Jak już wiesz jest cholernie niewygodna, zawieszenie to całkowity beton - czujesz każdą, najmniejszą dziurkę a silnik M jest dużo mniej wytrzymały niż wspomniany m52b28 i go gorsza koszty jego jakiejkolwiek naprawy są wręcz kosmiczne (pominę tu fakt, że dosłownie wszystko trzeba ściągać na zamówinie co daj nam znów podwyższone koszty+dodatkowo stracony czas na oczekiwanie). Nie mam za bardzo doświadczenia z Z3 więc oprę się na opiniach przdmówców. S2000 - cudo na kółkach, dopracowane w każdym, najmniejszym szczególe. Nie sądziłem, że kiedyś powiem że auta kitajców są lepsze niż BeeM ale przy porównaniu S2000 i Z4 niestety Z4 zostaje daaaaleko w tyle...Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 17.08.09 o godzinie 21:04

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Krzysztof Pawłowski:
A ja, pomimo tego , że jak twierdzi znaczna część mojej Rodziny jestem poje...ny na punkcie biało niebieskiego śmigiełka wybrałbym S2000 - jak ma być to auto do funu tudzież lansu to gwarantuję Ci że S2000 zrobi dużo większe wrażenie na ulicy niż któreś Z i da dużo więcej radochy z jazdy :) Z4 z M-ka miałem (nie sądziłem, że to kiedyś powiem) nieprzyjemność jeździć :( Jak już wiesz jest cholernie niewygodna, zawieszenie to całkowity beton - czujesz każdą, najmniejszą dziurkę a silnik M jest dużo mniej wytrzymały niż wspomniany m52b28 i go gorsza koszty jego jakiejkolwiek naprawy są wręcz kosmiczne (pominę tu fakt, że dosłownie wszystko trzeba ściągać na zamówinie co daj nam znów podwyższone koszty+dodatkowo stracony czas na oczekiwanie). Nie mam za bardzo doświadczenia z Z3 więc oprę się na opiniach przdmówców. S2000 - cudo na kółkach, dopracowane w każdym, najmniejszym szczególe. Nie sądziłem, że kiedyś powiem że auta kitajców są lepsze niż BeeM ale przy porównaniu S2000 i Z4 niestety Z4 zostaje daaaaleko w tyle...Krzysztof Pawłowski edytował(a) ten post dnia 17.08.09 o godzinie 21:04


slyszalem o s2000, ze jest to zabawka o najwyzszym wspolczynnku gokartowosci z dopuszczonych do ruchu ulicznego :D

I juz od 40k mozna cos znalezc, choc czesto sa to przechodzone egzemplarze...

Czy od poczatku produkcji byly jakies istotne zmiany/liftingi do dnia dzisiejszego?

zaden fan Bumy sie nie wypowie?;)
Piotr Borowicz

Piotr Borowicz make money money

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Vanos do M-ki od 5000 wzwyż. Jest to część, często zajechana, bo nikt tych aut nie kupuje, żeby nimi po bułki jeździć. 2.8 można uturbić , jest to jakiś koszt ale gwarantuje że kolo w S2000 się bardzo zdziwi ;D wyciągniesz pod 300km bez ingerencji w bebechy silnika, a jak się interesujesz to wiesz ile kosztuje sam taki motor, jak się zje..ie to se przekładkę zrobisz, jednak Z3 ma znacznie ciaśniejsze wnętrze, nie jest to auto dla mnie, mam 196cm wzrostu i wejście do niego bez rozkładania dachu powoduje salwy śmiechu, natomiast jazda przyśpiesza łysienie, w Z4 jest jak dla mnie znacznie więcej miejsca i pozycja wygodniejsza, nie wiem jak z komfortem bo jeszcze nie miałem przyjemności lub jak niektórzy piszą nieprzyjemności tym jechać, natomiast ostatnio testowałem nowe M3 cabrio z DKG i jest fajnie aczkolwiek w CSL'ce jest lepszy kontakt z nawierzchnią

ale jeśli chodzi ci głównie o zawieszenie a cabrio przy okazji, to polecam E30 cabrio, może nie jest tak lanserskie jak Z3 ale prowadzi się o niebo lepiej, ma sztywniejszą budę od normalnego E30, jest kupa dostępnych klamotów do zawieszenia do tego modelu, pełna gama dostępnych silników, mnóstwo pakietów optycznych oryginalnych i podróbek, do tego wnętrze ma sporo wspólnych elementów z Z3, a i wygodę masz znacznie większą niż w Z3, choćby dlatego że siedzenia możesz dowolnie ustawić nawet przy wzroście ok. 2m, wiem również, że bardzo często E30 z końca serii są bogato wyposażone (pełna elektryka w tym dach, klimatyzacja, ABS, podgrzewane fotele, regulacja reflektorów...) wiem że może to są śmieszne dodatki jak dla kogoś kto zabiera się być może za S2000 ale to jest kultowe auto o świetnych parametrach i może nie skreślaj go dopóki się nie przejedziesz

na marginesie wsadzenie m50b35 wraz z osprzętem, skrzynią, dyfrem, zawiechą, hamulcami itp to około 1oooo pln dodaj sobie do tego koszt pojazdu and have fun

a co do gokartowości hmm
http://www.youtube.co/watch?v=xvPYJuGoVeM
E30 swoje potrafiPiotr Borowicz edytował(a) ten post dnia 17.08.09 o godzinie 22:17
Sebastian D.

Sebastian D. Retail & Supply
Chain Manager -
Otwarty na
propozycje

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Piotr Borowicz:
ale jeśli chodzi ci głównie o zawieszenie a cabrio przy okazji, to polecam E30 cabrio, może nie jest tak lanserskie jak Z3 ale prowadzi się o niebo lepiej, ma sztywniejszą budę od normalnego E30, jest kupa dostępnych klamotów do zawieszenia do tego modelu, pełna gama dostępnych silników, mnóstwo pakietów optycznych oryginalnych i podróbek, do tego wnętrze ma sporo wspólnych elementów z Z3, a i wygodę masz znacznie większą niż w Z3, choćby dlatego że siedzenia możesz dowolnie ustawić nawet przy wzroście ok. 2m, wiem również, że bardzo często E30 z końca serii są bogato wyposażone (pełna elektryka w tym dach, klimatyzacja, ABS, podgrzewane fotele, regulacja reflektorów...)

Jak ktos bedzie chcial kupic sobie uzywana siodemke i wspomni o dobrym trzymaniu drogi tez go bedziesz przekonywal do E30 ??

konto usunięte

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

Sebastian Dudek:
Piotr Borowicz:
ale jeśli chodzi ci głównie o zawieszenie a cabrio przy okazji, to polecam E30 cabrio, może nie jest tak lanserskie jak Z3 ale prowadzi się o niebo lepiej, ma sztywniejszą budę od normalnego E30, jest kupa dostępnych klamotów do zawieszenia do tego modelu, pełna gama dostępnych silników, mnóstwo pakietów optycznych oryginalnych i podróbek, do tego wnętrze ma sporo wspólnych elementów z Z3, a i wygodę masz znacznie większą niż w Z3, choćby dlatego że siedzenia możesz dowolnie ustawić nawet przy wzroście ok. 2m, wiem również, że bardzo często E30 z końca serii są bogato wyposażone (pełna elektryka w tym dach, klimatyzacja, ABS, podgrzewane fotele, regulacja reflektorów...)

Jak ktos bedzie chcial kupic sobie uzywana siodemke i wspomni o dobrym trzymaniu drogi tez go bedziesz przekonywal do E30 ??

Musze zgdzic sie z kolega. Sam jestesm fanem E30 (jak dla mnie najbardziej udana 3-ka), ale to troche inna liga. Skoro E30, to czemu nie Cosworth lub VR6... Co do Z3 - sam stoje przed takim wyborem, ale chyba 2.8. Co do gratow, to posauje wiekszosc od E36, wiec nie ma az takiej tragedii jak pisza niektorzy. ebuy.de i mas wszystko. Inna sprawa, ze jesli chcesz kupic topowa wersje zawsze jest ona najdrozsza a tym samym najzadsza, czyt. najdrozsza w espolatacji. Jest jeszcze cos takiego jak Opel Speedster - trudno to kupic, ale zarowno Beemke jak Honde bije na glowe. Np.: http://allegro.pl/item709215141_opel_speedster_2_2_ben....
Zerknij na aosiagi (to jest tylko 2,2l).

Temat: Z3 - wystarczy 6 cylndrow czy jednak m-power?

mam z4 3.0 231km i wrażenia są niesamowite. Wiem, że z większym przebiegiem można go już mieć za 50-60 000 zł (tylko nieznacznie więcej niż z3 m). Jest przede wszystkim bardzo dobrze wykonany i ma ponadczasowe wnętrze - zupełna prostota i dobre materiały (z3 może jest klasykiem, ale deska rozdzielcza to początek lat 90tych).

Pozdrawiam!

Następna dyskusja:

czy BMW POLSKA szanuje s...




Wyślij zaproszenie do