Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Co jakiś czas robię sobie analizy tego, jakie mam efekty z klientami, jakie metody działają, jak szybko, co wyróżnia tych klientów u których zadziałały szybko, a co tych, u których działały gorzej lub wcale.

Generalnie mam wysoką skuteczność, natomiast zauważyłem bardzo ciekawe "rozbicie" tej skuteczności - to u kogo pojawiają się efekty, a u kogo raczej nie. U przeważającej większości ludzi, u których efekty nie pojawiały się, albo wymagały dużo dłuższego czasu, powtarzał się jeden wzorzec - ludzie tacy nie płacili za swoje sesje.

Część z nich to klienci z czasów gdy jeszcze pracowałem "na efekt", część - klienci, za których płaciła rodzina, rodzice lub partner życiowy, nieliczni - to tacy z którymi pracowałem za darmo lub za niewielki ułamek ceny, z czasów, zanim wprowadziłem sesje za 20 godzin wolontariatu. Tak czy tak, proporcjonalnie skuteczność sesji z osobami "darmowymi" w stosunku do sesji z osobami płacącymi była dużo mniejsza.

Co stawia mi ciekawe pytanie - jak zniwelować takie zjawisko? Jak sprawić, by ludzie, za których płaci ktoś inny, byli równie zaangażowani w sesję i w zmianę siebie?
Leszek Zawlocki

Leszek Zawlocki coaching, szkolenia,
zarządzanie,
mentoring,
superwizja

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Dobre pytanie...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Może poradź płacącym żeby przekazywali kasę klientowi a on tobie:)
Zawsze to troszkę boli jak ma się 100 wyjąć z kieszeni nawet jak jest cudza. Zwłaszcza jak płaci partner życiowy to ta stówka już tak zupełnie cudza jednak nie jest .
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Paweł - często tak przekazują, ale nie robi to większej różnicy w praktyce.
Piotr Jaczewski

Piotr Jaczewski Ciebie, Twoich
handlowców i resztę
pracowników
sprowokuję...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Powiem ci, że też jeszcze nie wiem . Ja to nazywam czynnikiem MF - motywacji finansowej :)
Prowadziłem przez parę lata zajecia hunowe za symboliczną opłatą(ucząc się) i wzorzec był ten sam: osoby które chodziły regularnie przeważnie stać było by zapłacić więcej(dużo więcej!) i one chwalą sobie ten czas bardzo. Osoby, które były w tarapatach finansowych dopuszczone za uścisk ręki prezesa, chodziły nieregularnie i przeważnie rezygnowały z różnych ważnych powodów, często wbrew temu, że im się poprawiało - co ciekawe włącznie z przychodzeniem po pomoc w kolejnym kryzysie.
Z drugiej strony jest to pewien wzorzec związany ze strategią budowania autorytetu i zaangażowania. Znam kilka osób bardzo pomocnych(nieformalnie, lecz skutecznie) dla osób w potrzebie, ale mają one wspólny wzorzec którego ja nie chcę wprowadzać:
silnie kontrolują otoczenie i zachowania ludzi wokół siebie.

Z tego powodu MF, czyli kasa zdaje się być ekwiwalentem ustalającym taką rame współpracy czy "posłuszeństwa" w danym kontekście. I chyba zdrowym ekwiwalentem.Piotr Jaczewski edytował(a) ten post dnia 30.07.09 o godzinie 17:59
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Tak swoją drogą, jako ciekawostka w temacie- jak wspomniałem, jakiś czas temu wprowadziłem płatność alternatywną, gdy ktoś nie ma pieniędzy - 20 godzin wolontariatu np. w kuchni dla bezdomnych za 2 godziny coachingu.

Na 15 osób, które pytają mnie o inne opcje płatności, bo ich nie stać, 1 faktycznie skorzysta z wolontariatu. 12 więcej się nie odezwie. A 2 od razu, lub niemal od razu stwierdzą jednak, że mają dość pieniędzy ;)
Elżbieta Kalinowska

Elżbieta Kalinowska psycholog,
psychoterapeuta,

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Artur Król:
/../
sprawić, by ludzie, za których płaci ktoś inny, byli równie zaangażowani w sesję i w zmianę siebie?

Gdy ktoś komuś płaci za sesje, to masz zazwyczaj podwójnego klienta. Ten co płaci czegoś chce i ten co przychodzi czegoś chce.

W ośrodku, w którym pracuję to codzienność, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia np. z narkomanią (płacą najczęściej rodzice, nawet jeśli osoba jest dorosła, to z reguły nie ma pieniędzy, gdyby praca z takim klientem była nie skuteczna, ośrodek by musiał się zwinąć, bo zaczynaliśmy właśnie od tej grupy klientów.

Podwójny klient niesie ze sobą szereg konsekwencji:

Zbadać trzeba cele, każdej z tych osób i wynegocjować cel, na który zgodzą się obydwie.

Zweryfikować i urealnić oczekiwania strony płacącej

zawrzeć kontrakt (umowę z obiema osobami) - zawsze w takich razach zaczynamy od konsultacji z obiema stronami jednocześnie, żeby poznać ich wzajemną relację i lepiej zrozumieć cele jakie chcą osiągnąć.
Czasem nie podejmujemy się pracy z "wydelegowaną osobą" bez równoległej pracy z osobą płacącą. Czasem w przypadku osób nieletnich postępowanie obejmuje sesje rodzinne.

Warto pamiętać, że inna jest strategia pomagania w zależności od relacji w jakiej jest klient.
Są trzy typy relacji terapeutycznej:
relacja współpracy - kiedy przychodzi do nas osoba, która chce zmiany i od której zależy ta zmiana
relacja narzekania - zmiany chce osoba, od której nie zależy ta zmiana (chce aby zmienił się ktoś inny)
relacja goszczenia - ktoś nie chce zmiany, która zależy od niego.

Te relacje nie są cechami klienta. Mogą się dynamicznie zmieniać i aby terapia przyniosła skutek trzeba dojść do tego, że klient wejdzie w relację współpracy. Rozpoznanie relacji w jakiej jest klient do terapii i zastosowanie odpowiedniej strategii jest warunkiem sukcesu.Elżbieta Kalinowska edytował(a) ten post dnia 30.07.09 o godzinie 19:10
Agnieszka S.

Agnieszka S. attachment parenting
www.dzikiedzieci.pl

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

przyszło mi do głowy, że ten "efekt finansowy" można rozumieć na dwa sposoby:

1. klient, który zapłaci ma dzięki temu większą motywację do zmiany
2. klient, który ma motywację do zmiany znajdzie pieniądze, żeby zapłacić

w przypadku pierwszym pytanie brzmi: jak wzbudzić motywację nie żądając pieniędzy

w drugim przypadku: dziękujmy za to, że mamy taki sposób rozróżniania kto chce być klientem, a kto jak napisała Ela chce ponarzekać albo się pogościć (co nie znaczy, że nie możemy z takimi osobami pracować - to kwestia wyboru :)

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Agnieszka S.:
1. klient, który zapłaci ma dzięki temu większą motywację do zmiany

To nie dotyczy tylko sesji coachingowych, ale wszystkiego co jest za darmo.
Ja jestem zwolennikiem zasady coś za coś. Ja dam Ci sesje coachingową a Ty daj coś od siebie (niekoniecznie pieniądze).
Jak dostajemy coś za darmo to nie traktujemy tego poważnie, dlatego ze to nie wymaga żadnego zaangażowanie z naszej strony.
2. klient, który ma motywację do zmiany znajdzie pieniądze, żeby zapłacić

Bardzo często tak jest, ale nie zawsze. Tutaj pozostaje kwestia priorytetów, ale jeżeli ktoś stawia sobie za najważniejszy cel powiedzmy zmianę to znajdzie pieniądze albo sposób aby tego dokonać. Wiele rzeczy można osiągnąć tańszym kosztem.Bartosz Januszewicz edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 09:26

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Artur Król:
Co jakiś czas robię sobie analizy tego, jakie mam efekty z klientami, jakie metody działają, jak szybko, co wyróżnia tych klientów u których zadziałały szybko, a co tych, u których działały gorzej lub wcale.

Generalnie mam wysoką skuteczność, natomiast zauważyłem bardzo ciekawe "rozbicie" tej skuteczności - to u kogo pojawiają się efekty, a u kogo raczej nie. U przeważającej większości ludzi, u których efekty nie pojawiały się, albo wymagały dużo dłuższego czasu, powtarzał się jeden wzorzec - ludzie tacy nie płacili za swoje sesje.

Część z nich to klienci z czasów gdy jeszcze pracowałem "na efekt", część - klienci, za których płaciła rodzina, rodzice lub partner życiowy, nieliczni - to tacy z którymi pracowałem za darmo lub za niewielki ułamek ceny, z czasów, zanim wprowadziłem sesje za 20 godzin wolontariatu. Tak czy tak, proporcjonalnie skuteczność sesji z osobami "darmowymi" w stosunku do sesji z osobami płacącymi była dużo mniejsza.

Co stawia mi ciekawe pytanie - jak zniwelować takie zjawisko? Jak sprawić, by ludzie, za których płaci ktoś inny, byli równie zaangażowani w sesję i w zmianę siebie?

Generalnie konsumenci nie szanują, nie czerpią dodatkowej satysfakcji z konsumpcji dóbr, które nic nie kosztują albo są zbyt tanie (coś a la "początkowe stadium" efektu snoba).
Polecam poczytać o pricingu w marketingu (najlepiej jakiś prosty podręcznik).
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Ok, jednocześnie zastanawiam się nad tym, że są jednak ludzie, którzy pracując za darmo byli bardzo zaangażowani w pracę.

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Też się nad tym zastanawiam. Wydaje mi się, że to nie tyle chodzi o to, iż :"tyle jest to dla mnie warte, ile kosztuje", co raczej o "jeśli to jest za darmo, to co mi szkodzi spróbować, wziąć, nawet jeśli jest mi to do niczego niepotrzebne albo nieważne".

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Artur Król:
Ok, jednocześnie zastanawiam się nad tym, że są jednak ludzie, którzy pracując za darmo byli bardzo zaangażowani w pracę.

Twoje pytanie to trochę obrócenie kota ogonem, czymś innym jest praca (sprzedaż dobra) a czym innym bycie "klientem" (zakup dobra).

Tutaj odsyłam do HRM - według mnie on ewidentnie bazuje na psychologii; istnieją różne motywatory - płaca jest jedynie tzw. czynnikiem higienicznym; a więc jeśli potrzeby materialne są zaspakajane z innych źródeł to pracuje się dla uzyskania innych wartości (ogólnie możemy je nazwać "satysfakcją z pracy").

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Przyszło mi do głowy takie "zastanowienie", czy nasze trenerów podejście do osób "za darmo" jest tożsame z tym do osób płacących ?
no właśnie nie wiem.....?

B
Agnieszka S.

Agnieszka S. attachment parenting
www.dzikiedzieci.pl

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Artur Król:
Ok, jednocześnie zastanawiam się nad tym, że są jednak ludzie, którzy pracując za darmo byli bardzo zaangażowani w pracę.

ok, ja sama parę razy skorzystałam z czegoś za darmo
ale gdybym nie miała takiej możliwości i musiała zapłacić (albo odpracować) to bym to zrobiła

i jest różnica czy ktoś przychodzi i mówi bardzo mi zależy
czy jest "przyprowadzany", albo "wysyłany"

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Bartosz Mitka:
Przyszło mi do głowy takie "zastanowienie", czy nasze trenerów podejście do osób "za darmo" jest tożsame z tym do osób płacących ?
no właśnie nie wiem.....?

B

Myślę, że podejście jest inne; ale nie jestem trenerem więc się nie wypowiadam.

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Właśnie tak się nad tym zastanawiam. Można to rozpatrywać w dwóch aspektach - podejścia świadomego i podświadomego. no właśnie ....
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Artur Michał P.:
Artur Król:
Ok, jednocześnie zastanawiam się nad tym, że są jednak ludzie, którzy pracując za darmo byli bardzo zaangażowani w pracę.

Twoje pytanie to trochę obrócenie kota ogonem, czymś innym jest praca (sprzedaż dobra) a czym innym bycie "klientem" (zakup dobra).

Artur, nie zrozumieliśmy się ;) Pisząc "ludzie, którzy pracując za darmo..." miałem wciąż na myśli klientów, którzy za darmo korzystali z coachingu. Przepraszam, jeśli nie ująłem tego dostatecznie jasno - na tyle często przedstawiam coaching jako wspólną pracę, że zdarza mi się zapominać, że nie każdy tak to rozumie.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Agnieszka S.:
ok, ja sama parę razy skorzystałam z czegoś za darmo
ale gdybym nie miała takiej możliwości i musiała zapłacić (albo odpracować) to bym to zrobiła

i jest różnica czy ktoś przychodzi i mówi bardzo mi zależy
czy jest "przyprowadzany", albo "wysyłany"

Byli też tacy, którzy przychodzili sami i "bardzo im zależało" - a mimo to niewiele wkładali z siebie w coaching. Także szukam jeszcze czegoś...

konto usunięte

Temat: Jak zniwelować potrzebę płacenia?

Wydaje mi się, że sprawę należy traktować indywidualnie. Wszystkie powyższe wypowiedzi są wyjątkowo trafne. Wspólnym mianownikiem zawsze jest motywacja. Problem nie leży w tym, czy ktoś płaci sam, czy został "wysłany", lub "wygrał los na loterii"... Osiągane wyniki coachingowe są zdeterminowane od tego, czy ktoś chce przyswoić sobie wiedzę, podnieść swoje kwalifikacje i czy jest zdeterminowany. To kwestia indywidualna i nie utożasmiałbym jej ze sposobem finansowania, należy stanąć ponad tym. Raczej zastanowiłbym się dlaczego ktoś przyszedł na szkolenie i co zamierza tym osiągnąć (źródło finansowania podsuwa odpowiedź, samo odpowiedzią nie jest). Zrozumienie celu pozwoli na odpowiednie dobranie argumentów, co prowadzi z kolei do zmiany nastawiania uczestnika. Zacznie mu zależeć na przyswojeniu wiedzy, a jak sam będzie silnie zmotywowany będzie mu łatwiej osiągnąć dobre wyniki.Arkadiusz Turczyński edytował(a) ten post dnia 01.08.09 o godzinie 00:26



Wyślij zaproszenie do