Daniel Wysocki 8k Group, EXXTREME
Temat: zwrot uszkodzonego sprzętu kupionego na firmę
Witam serdecznieMam bardzo poważny problem i wydaje mi się, iż firma która sprzedała mi niesprawny komputer iMac 27" wykorzystuje swoją komfortową sytuację i przetrzymuje bezprawnie moje pieniądze.
Otóż tak:
1. Zakupiłem komputer używany za 5000zł w firmie apps-store
2. Otrzymałem niesprawny komputer o czym powiadomiłem sprzedającego
3. Sprzedający na swój koszt następnego dnia odebrał kurierem sprzęt na gwarancję
4. Po tygodniu otrzymałem ten sam sprzęt z bardzo podobną a nawet gorszą wadą (za 1 razem wydawał z siebie nieznośny piszczący dźwięk, za drugim razem terkotał i dodatkowo się grzał oraz zauważyłem, że podczas demontażu została uszkodzona obudowa ale to już bym zniósł)
5. Skontaktowałem się ponownie z firmą i powiedziałem, że jako iż to moje narzędzie pracy nie mam zamiaru ponownie go naprawiać bo już nie wierzę, że są w stanie wykonać fachowo serwis (zapewniano mnie, że sprzęt przeszedł rygorystyczne testy 24 godzinne przed wysyłką a po włączeniu po kilku godzinach u mnie w domu grzała się obudowa że nie można było dłużej przytrzymać ręki a nawet sama matryca była bardzo gorąca)
6. Po wielu telefonach i mailach w końcu otrzymałem telefonicznie informację, że mogę towar odesłać w ciągu 14dni i pieniądze mi zwrócą.
7. Na swój koszt zamówiłem kuriera który nie dotarł do mnie w ciagu 24h, więc zawiozłem sprzęt na bazę. W międzyczasie otrzymałem informację, żebym pilnie wysłał, bo mają kupca na ten komputer (o zgrozo... przecież jest NIESPRAWNY)
8. Mija ponad dwa tygodnie... brak odzewu. Zaczynają się z mojej strony liczne próby kontaktu zarówno mailowego jak i telefoniczne.
9. Po wielu próbach i obietnicach że ktoś się ze mną skontaktuje (ucinano tak wszelkie rozmowy, iż nie ma na miejscu osoby która zajmuje się tym przypadkiem) w końcu zadzwoniłem w mniej przyjemnym tonie i znalazła się osoba odpowiedzialna
10. Otrzymuję informację, że sprzęt został przyjęty W KOMIS!!!! i jak się sprzeda, to mi zwrócą pieniądze!!! i że mają kupca i we wtorek 17 czerwca najpóźniej będę miał pieniądze na koncie
11. Pieniądze nie wpływają oczywiście. Nawiązuje kolejne próby kontaktu - bezskutecznie. Nikt nie odpowiada na maile a cała firma jest na mnie obrażona z relacji pracownika... bo komuś się dostało naganę za tę sprawę.
Teraz kilka faktów. Problemu by nie było żebym kupił prywatnie ale brałem na firmę. Zapłaciłem za fakturę 5000brutto. Zgodnie z regulaminem firmy napisałem pismo o odstąpieniu od umowy ze względu iż sprzęt był wadliwy i po naprawie gwarancyjnej nadal wrócił wadliwy. Wysłałem pismo mailem i pocztą z zachowaniem terminu. Normalnie jest czas 14dni na zwrot pieniędzy ale nie wiem czy ta procedura obowiązuje przy zakupie na firmę. Zdaniem sprzedającego NIE... zdaniem firmy APPS-STORE nie mam w ogóle prawa żadnych roszczeń... i idą mi na rękę że chcą przyjąć sprzęt w komis???
Co jest bardzo niepokojące... to fakt, iż zostałem poinformowany, że takich komputerów sprzedają na pęczki a ja pieniędzy nie dostałem jeszcze. Więc albo faktycznie firma to krzak i od 3 tygodni nie mogą sprzedać tego komputera... albo dawno go sprzedali i postanowili nie zwracać mi pieniędzy:(
Firma twierdzi, że sprzęt sprawdził niezależny serwis i wszystko było ok:D Kpina totalna ponieważ ja również wezwałem fachowca i kazał mi natychmiast wyłączyć ten komputer ponieważ groził "upaleniem procka". Dodatkowo przeprowadził podstawowe testy i okazało się jeszcze, że matryca jest źle zamontowana i diody prześwietlają przed nią. Wykonałem dokumentację zdjęciową i nagrałem dźwięki itp.
Teraz moje pytanie... co ja w ogóle mogę zrobić prawnie w tej sprawie. Bo ze strony formy apps-store w ogóle nie ma chęci rozwiązania tego problemu.
Sprzęt kupiłem 07.05.2014
otrzymałem kurierem 08.05.2014
zgłosiłem usterkę 08.05.2014
odebranie przez kuriera 14.05.2014 (mimo moich usilnych próśb o pilne załatwienie)
informacja o usunięciu usterek 16.05.2014
dostarczenie niesprawnego komputera - 18.05.2014
tego samego dnia 18.05.2014 ustalenie telefoniczne o zwrocie (po wielu przejściach)
wysyłka maila ze skanem odstąpienia od umowy 19.05.2014 (pismo z 18.05.2014)
wysyłka sprzętu kurierem
zamówiony kurier 20.05.2014
jeden z nielicznych kontaktów ze strony APPS-STORE i pytanie czy sprzęt został nadany BO MAJĄ KUPCA -
wysyłka kurierem 21.05.2014
od 14nastego dnia od wysyłki zaczynam atakować mailami i telefonami z pytaniem o zwrot pieniędzy- bezskutecznie... aż w końcu w okolicach 10-13.06.2014 dostaję informację, że pieniądze będą do 17.06 na koncie u mnie.
Od tego momentu cisza... brak odpowiedzi na maile, dowiaduję się telefonicznie również w okolicach "nastego", że sprzęt jest u nich... w komisie... ale że mają kupca i zaraz jak on im przeleje pieniądze, to oni mi oddadzą.
Dodatkowo nie wiem jak to się przedstawia od strony podatkowej. Bo faktury zwróciłem razem ze sprzętem. Nie mam żadnej korekty ani informacji w tej sprawie??