Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Mam prośbę o podpowiedź. Odesłałam towar zakupiony na aukcji odstępując od umowy, termin zwrotu zachowany, dołączyłam druk odstąpienia, poinformowałam mailowo sprzedawcę, sprzedawca o tym wiedział że zwracam towar - potwierdził. Kilkukrotnie pytałam czy towar zwrócić na taki sam adres, z jakiego został wysłany - nie otrzymałam odpowiedzi. Odesłałam więc zwrotnie. Po miesiącu paczka do mnie wróciła, gdyż nie została odebrana! Musiałam dodatkowo zapłacić na poczcie za przyjęcie z powrotem paczki. Teraz mam zatarg ze sprzedawcą, gdyż okazało się, że zwroty sobie życzą na skrytkę pocztową! Jest na aukcji w zakładce o sprzedawcy gdzieś na końcu drobnym druczkiem informacja o tym. Sprzedawca nie chce mi zwrócić kosztów i każe towar...wyrzucić :) Taką jak widać ma cenną wartość dla niego.
Czy wg prawa, miałam prawo odesłać zwrot na adres, z którego został do mnie wysłany? Kto ma rację? Czy powinni mi zwrócić koszty? Czy mam przesyłkę nadać jeszcze raz na adres do zwrotów? Czy może napisać reklamację? Sprzedawca twierdzi, że nie wywiązałam się z regulaminu.

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Daj linka do aukcji.
Na jaki adres odesłałaś?
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Wolała bym ne :) Normalna aukcja z opcją kup teraz.
Odesłałam na adres, z którego paczka do mnie przyszła, czyli na adres przedsiębiorcy. Natomiast okazało się, że oni sobie życzą zwroty na skrytkę pocztową.

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

No cóż, jeśli nie chcesz wskazać szczegółów aukcji, to musisz radzić sobie sama :)
Osobiście wydaje mi się, że racja jest po twojej stronie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.12.16 o godzinie 12:44
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Ale co dadzą szczegóły aukcji? Portal allegro, aukcja przedmiotu z opcją kup teraz, sprzedawca firma (nie osoba prywatna). Zastanawiam się co mówi prawo konsumenta, czy wymogiem jest po prostu zwrot do nadawcy czy musi to być koniecznie zwrot na adres, który ten sprzedawca sobie umieścił w prywatnym regulaminie. I czy musi być pisemne odstąpienie od umowy czy wystarczy poinformowanie sprzedawcy o odstąpieniu - wiem że ta informacja mailowa dotarła bo dostałam odpowiedź.

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Ale co dadzą szczegóły aukcji?

Choćby z czystej uprzejmości. Ktoś miałby poświęcić swój czas, aby ci bezpłatnie pomóc, to dobrze by było, aby miał pełny obraz sytuacji, a nie tylko zdanie jednej strony. Warunki umowy są wszak również w treści aukcji i na stronie o mnie.
Odesłałam na adres, z którego paczka do mnie przyszła, czyli na adres przedsiębiorcy.

Adres, z którego przyszła paczka, nie musiał być adresem przedsiębiorcy. Ale tego bez wgląd w aukcję nie sprawdzę.
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Lech M.:
Choćby z czystej uprzejmości.
Nie zawsze chce się ogłaszać wszystkie informacje ze sfery własnej prywatności. Wystarczyłoby może podać autorce pytania przepisy, które to regulują.

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Rzeczywiście. Link do aukcji internetowej wybitnie ingeruje w prywatność. Takie obnażanie najintymnieszych sekretów ::D

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Zenon D.:
Rzeczywiście. Link do aukcji internetowej wybitnie ingeruje w prywatność. Takie obnażanie najintymnieszych sekretów ::D

Oj, mógłbyś się zdziwić, gdybyś wiedział, jakie rzeczy sprzedaje się na Allegro ;)
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Zenon D.:
Link do aukcji internetowej wybitnie ingeruje w prywatność.
Nieważne, jaka jest Twoja ocena sytuacji. O własnej prywatności ma prawo decydować wyłącznie osoba, której dane dotyczą. Natarczywe domaganie się informacji z zakresu sfery prywatnej jest niegrzeczne.

Co do meritum - ja bym szukał w ustawie o prawach konsumenta.
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Edyta G.:
Mam prośbę o podpowiedź. Odesłałam towar zakupiony na aukcji odstępując od umowy, termin zwrotu zachowany, dołączyłam druk odstąpienia, poinformowałam mailowo sprzedawcę, sprzedawca o tym wiedział że zwracam towar - potwierdził. Kilkukrotnie pytałam czy towar zwrócić na taki sam adres, z jakiego został wysłany - nie otrzymałam odpowiedzi. Odesłałam więc zwrotnie. Po miesiącu paczka do mnie wróciła, gdyż nie została odebrana! Musiałam dodatkowo zapłacić na poczcie za przyjęcie z powrotem paczki. Teraz mam zatarg ze sprzedawcą, gdyż okazało się, że zwroty sobie życzą na skrytkę pocztową! Jest na aukcji w zakładce o sprzedawcy gdzieś na końcu drobnym druczkiem informacja o tym. Sprzedawca nie chce mi zwrócić kosztów i każe towar...wyrzucić :) Taką jak widać ma cenną wartość dla niego.
Czy wg prawa, miałam prawo odesłać zwrot na adres, z którego został do mnie wysłany? Kto ma rację? Czy powinni mi zwrócić koszty? Czy mam przesyłkę nadać jeszcze raz na adres do zwrotów? Czy może napisać reklamację? Sprzedawca twierdzi, że nie wywiązałam się z regulaminu.
Edyta
Skontaktuj się z Federacją Konsumentów.
Niekoniecznie ważne jest gdzie odesłałaś towar. Ważne gdzie i kiedy złożyłaś oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna na odległość.
Termin jaki Cię obowiązuje to 14 dni - w przypadku jeśli przedsiębiorca Cię o tym poinformował i do 12 miesięcy - jeśli tego nie zrobił.
Informację o odstąpieniu mogłaś wysłać mailem i będzie ona wiążąca!
Więcej czytaj tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,45,1268,12,1...

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Paweł G.:
Nieważne, jaka jest Twoja ocena sytuacji. O własnej prywatności ma prawo decydować wyłącznie osoba, której dane dotyczą.

Poniekąd słusznie, ale trzeba też pamiętać, że w takim razie prawidłowym adresatem pytania nie jest forum, tylko kancelaria prawna w ramach indywidualnej porady.
Natarczywe domaganie się informacji z zakresu sfery prywatnej jest niegrzeczne.

Podobnie jak "natarczywe domaganie się bezpłatnej pomocy, w sytuacji kiedy samemu nie chce się przedstawić pełnego opisu sprawy".
Co do meritum - ja bym szukał w ustawie o prawach konsumenta.

I w wielu innych ustawach.
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Lech M.:
Poniekąd słusznie, ale trzeba też pamiętać, że w takim razie prawidłowym adresatem pytania nie jest forum, tylko kancelaria prawna w ramach indywidualnej porady.

Między czarne a białe jest mnóstwo stanów pośrednich.
Podobnie jak "natarczywe domaganie się bezpłatnej pomocy, w sytuacji kiedy samemu nie chce się przedstawić pełnego opisu sprawy".

Nie pisała Ci autorka pytania nic natarczywie. Grzecznie dała do zrozumienia: "Wolałabym nie". Nawet uśmiech tam chyba był, o ile pamiętam.

Kto chce rzeczywiście pomóc, to pomaga. Wiesz więcej, naprowadź na trop - i tyle. Z klasą się zachowaj. Od dzielenia się wiedzą wiedzy nie ubywa, ona się mnoży.
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Chciałam zauważyć, że niczego się natarczywie nie domagałam i nie domagam :D. Grzecznie pytam.
Kasia dziękuję, pisałam już do UOKIK i jest bezpłatna pomoc.
Sprawa nadal nie rozwiązana, odesłałąm towar i sprzedawca go otrzymał. Ale zwrot rozpatrzył negatywnie bo otrzymali po terminie, podczas gdy odstąpienie od umowy pozytywnie :D Czy coś takiego w ogóle jest możliwe?? Żeby było zabawniej to napisali, że obciążą mnie kosztami uwaga, przechowywania towaru w magazynie, dobre :D Przecież ja zrezygnowałam z tego towaru. Nie chcą mi zwrócić pieniędzy, sparwa zgłoszona na allegro i allegro przyznało mi rację, sprawa w toku, dostali jakieś ostrzeżenia i tyle. Czy allegro jest w stanie zmusić nieuczciwego sprzedawcę do zwrotu kosztów? Myślę, że jest to zwykłą złośliwość bo nic nie stoi na przeszkodzie zwrotu mi kosztów i dysponowania sobie dalej odesłanym towarem. I to mnie irytuje i dlatego nie odpuszczę. Brak fundamentalnej ludzkiej dobrej woli i życzliwości... Pomijając łamanie prawa konsumenta.
Mogę ostrzec - firma Bez Pudła, Łodź, ul. Rzeźna 5a, właściciel Marta Michalak - NIE POLECAM :) Akurat zakupy u nich to pudło...Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.01.17 o godzinie 13:11
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Edyta G.:
Ale zwrot rozpatrzył negatywnie bo otrzymali po terminie, podczas gdy odstąpienie od umowy pozytywnie :D Czy coś takiego w ogóle jest możliwe??
Oni nie są od rozpatrywania. Liczy się data odstąpienia od umowy, termin zwrotu nie jest ustalony ustawowo.
sparwa zgłoszona na allegro i allegro przyznało mi rację, sprawa w toku, dostali jakieś ostrzeżenia i tyle. Czy allegro jest w stanie zmusić nieuczciwego sprzedawcę do zwrotu kosztów?
zmusić formalnie nie. Mogą mu zablokować konto. Ale robią to niezwykle rzadko.

Generalnie - ciśnij ich przez Federację Konsumentów.
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Ostatecznie się przestraszyli chyba i otrzymałam zwrot kosztów, sprawa rozstrzygnięta pozytywnie :) Dzięki.

konto usunięte

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Adam L.:
Dlaczego tak łatwo jest obsmarować sprzedawce w naszym kraju a nie patrzymy na swoje błędy jako kupujący...
Z tego samego powodu, z jakiego niektórzy nie patrzą na swoje błędy składniowe i ortograficzne, prawda?
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Adam L.:
Moim zdaniem sprzedawca został nie uczciwie potraktowany.
W przypadku zwrotów jest możliwość ustalenia iż ma być na skrzynkę pocztową.

Ale patrząc na wypowiedzi powyżej wnioskuje jedno.
Gdy kupujący chce zgłosić oszustwo to przestrzega prawo. Gdy nie zna prawo nagle pomija pewne pkt szukając winy u sprzedawcy. W tym przypadku prawda jest taka iż sprzedawca może zażyczyć sobie rezygnacji na skrzynkę pocztową.

Sprzedawca miał swój regulamin. I należy go przestrzegać a nie twierdzić iż oszukuje itp.

Robienie sprzedawcy problemu sprawia autorce postu przyjemność?
Należy czytać regulaminy i płacić za swoje błędy.

Dlaczego tak łatwo jest obsmarować sprzedawce w naszym kraju a nie patrzymy na swoje błędy jako kupujący..

Szanowny Panie, sprzedawca ma szanować reguły dotyczące relacji z konsumentami. A zgodnie z prawem konsumenckim kupujący ma prawo zwrócić towar na adres rejestrowy, uwidoczniony w CEIDG lub KRS. Tyle w temacie. Regulamin przewidujący, iż zwrot ma być wyłącznie na skrytkę pocztową to klauzula abuzywna, nieakceptowalna. I proszę sobie przemyśleć, kto tu jest nieuczciwy. Ktoś kto kombinuje jak nie zwrócić pieniędzy czy konsument?Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.02.17 o godzinie 18:21
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Zwrot towaru kupionego na aukcji internet

Adam L.:
Moim zdaniem sprzedawca został nie uczciwie potraktowany.
W przypadku zwrotów jest możliwość ustalenia iż ma być na skrzynkę pocztową.

Ale patrząc na wypowiedzi powyżej wnioskuje jedno.
Gdy kupujący chce zgłosić oszustwo to przestrzega prawo. Gdy nie zna prawo nagle pomija pewne pkt szukając winy u sprzedawcy. W tym przypadku prawda jest taka iż sprzedawca może zażyczyć sobie rezygnacji na skrzynkę pocztową.

Sprzedawca miał swój regulamin. I należy go przestrzegać a nie twierdzić iż oszukuje itp.

Robienie sprzedawcy problemu sprawia autorce postu przyjemność?
Należy czytać regulaminy i płacić za swoje błędy.

Dlaczego tak łatwo jest obsmarować sprzedawce w naszym kraju a nie patrzymy na swoje błędy jako kupujący...

Chyba się Pan mocno zagalopował :) Nad czyimś regulaminem nadrzędne jest prawo konsumenta. Jeśli ktoś komuś robił problemy to właśnie sprzedawca mi, bez żadnej przyczyny ponieważ zwrot otrzymał, odstąpienie od umowy otrzymał o czasie, odesłanie towaru również było w terminie na adres przedsiębiorcy. Sprzedawca zignorował moje pytanie o adres do odesłania towaru a ja nie miałam wtedy możliwości sprawdzić - stąd całe zamieszanie. Ale odesłałam ponownie na adres, na jaki sobie życzył, poniosłam dodatkowe koszty. Sprzedawca nie poniósł żadnej szkody, a problemy robił właśnie mi.

Następna dyskusja:

Reklamacja towaru kupionego...




Wyślij zaproszenie do