Sylwia C.

Sylwia C. Regional
Intercompany GP
Analyst

Temat: Zwrot pieniędzy za nieprawidłowe szkła do okularów

Witam,
Chciałabym się dowiedzieć czy polskie przepisy pozwalają na odzyskanie pieniędzy za szkła okularowe, które są nieprawidłowe (pomylone moce, błędny rodzaj soczewek)? Firma optyczna chce mi te szkła wymienić za dopłatą, ale mam poważne wątpliwości czy kolejne soczewki będą tymi, które spełnią moje oczekiwania. Czy od strony prawnej można firmę optyczną zmusić do zwrotu pieniędzy za nieprawidłowo wykonaną usługę?

Z góry dziękuję i pozdrawiam :-)

konto usunięte

Temat: Zwrot pieniędzy za nieprawidłowe szkła do okularów

Kiedy była zawarta umowa ?
Sylwia C.

Sylwia C. Regional
Intercompany GP
Analyst

Temat: Zwrot pieniędzy za nieprawidłowe szkła do okularów

Robert K.:
Kiedy była zawarta umowa ?

Szkła do okularów zamówiłam w połowie marca 2015. Realizacja usługi zajęła około 2,5 tygodni.
Niezwłocznie jak tylko otrzymałam okulary i zobaczyłam, że szkła nie są takie jak być powinny powiadomiłam o tym firmę optyczną. Do chwili obecnej nie dostałam od nich nowych szkieł ani zwrotu pieniędzy. Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.05.15 o godzinie 10:00

konto usunięte

Temat: Zwrot pieniędzy za nieprawidłowe szkła do okularów

Art. 556(1) kc
§ 1. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Art. 560
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Art. 568 [
§ 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
§ 2. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w § 1.
§ 3. W terminach określonych w § 2 kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

Może Pani odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli będą chcieli usunąć wadę to powinni moim zdaniem uczynić to w ramach uzgodnionej ceny,

Radzę również skorzystać z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Sylwia C.

Sylwia C. Regional
Intercompany GP
Analyst

Temat: Zwrot pieniędzy za nieprawidłowe szkła do okularów

Dziękuje za przytoczenie tych przepisów.
Zamierzam je wykorzystać i zobaczę czy to pomoże w ostatecznym rozstrzygnięciu tej sprawy.

Następna dyskusja:

Reklamacja a zwrot pieniędzy




Wyślij zaproszenie do