konto usunięte

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

Witam

Reklamowałam lampę fotograficzną wartą ok 2500 tyś. Gwarancja door to door. Zadzwoniłam do siódemki po kuriera ale okazało się że przesyłkę zamówić może tylko firma która ma z nimi umowę czyli sklep fotograficzny.

Sklep więc wezwał do mnie kuriera, (lampa owinieta trzykrotnie w folię bąbelkową dodatkowo jeszcze folia po bokach, trzykrotnie grubszym papierem) z zabezpieczeniem plastikowym na palnik.

Kurier pytał czy przesyłka jest ubezpieczona, powiedziałam że nie wiem ponieważ to sklep realizuje i płaci za przesyłki. Ostrzegłam że jest to delikatne urządzenie elektroniczne wiec oznaczone zostało jako "UWAGA SZKLO" i oklejone nalepkami "ostroznie itp"

Dziś rozmawiałam ze sklepem i okazało się że lampa doszła połamana, po otwarciu okazało się że jest rozbita i to dosyć mocno , razem z palnikiem gdzie była nakładka plastikowa, naprawa będzie droga. Pan ogólnie próbował obarczyć mnie winą że nie ubezpieczyłam przesyłki (ktora notabene sami zamawiali) i sam mówił że reklamować muszę sama i odszkodowanie też sama załatwiać.


I teraz moje pytanie, kto powinien walczyć o odszkodowanie za przesyłkę. I kto jeszcze ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia w transporcie. Była to gwarancja "door to door".
Naprawa będzie bardzo droga , jak rozwiązać ten problem zarówno ze sklepem jak i firmą kurjerską.

Pozdrawiam
Monika
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

Za przesyłkę, czyli, co za tym idzie za koszty naprawy uszkodzeń, przed Panią odpowiada sprzedawca, a przed nim firma kurierska. Czyli, upraszczając sprawe, sprzedawca naprawia, a płaci kurier.

konto usunięte

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

a czy jest na to jakiś paragraf albo coś ..??
bo wygląda na to że chcą mnie zrobić w konia, tekstami ze powinnam ubezpieczyć, i ze sama mam składać reklamacje u kuriera itd.

pozdr.

konto usunięte

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

nikt nie pomoze bardziej szczegółowo.??

pozdr.

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

hmm, wolałbym, żeby wypowiedzieli się prawnicy, ale moim zdaniem doszło do zawarcia umowy przewozu. Przy transakcjach handlowych pomocne są Incoterms, bo tam jest wskazane, kto za co odpowiada i nie ma dyskusji. W tej sytuacji - jeśli to sklep wybiera i zamawia kuriera i płaci za transport - również to sklep powinien ubezpieczyć towar i tylko sklep, jako płacą za transport a więc zawierający umowę może reklamować jakoś wykonania usługi. Ale to moja wiedza wynikająca z praktyki, konkretnych paragrafów nie umiem podać. Jeśli gdzieś są to chyba w Prawie Przewozowym
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

Paweł T.:
hmm, wolałbym, żeby wypowiedzieli się prawnicy

i chyba słusznie:

Incoterms lub międzynarodowe reguły handlu są zbiorem międzynarodowych warunków sprzedaży, które są szeroko używane na całym świecie. Reguły dzielą koszty i odpowiedzialność pomiędzy nabywcę (kupującego) i sprzedawcę oraz odzwierciedlają rodzaj uzgodnionego transportu. Incoterms odnoszą się do Konwencji ONZ dotyczącej Kontraktów dla Międzynarodowej Sprzedaży Dóbr. Zostały opublikowane w 1936 roku i wielokrotnie je nowelizowano. Reguły handlowe INCOTERMS: - obowiązują przy obrocie dobrami materialnymi - ich stosowanie jest fakultatywne - obowiązują tylko eksportera i importera - z ich stosowania wyłączeni są spedytorzy, firmy transportowe - normy prawa rządzącego daną umową mają pierwszeństwo przed INCOTERMS

A.

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

napisałem, że Incoterms są pomocne przy transakcjach handlowych a w tym przypadku należy zajrzeć do prawa przewozowego (no i ewentualnie do OWP i regulaminu kuriera). Chyba nie ma więc potrzeby dyskusji o Iconterms ;-)

konto usunięte

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

Z kurierem, w tej sytuacji, związany obowiązkiem wyjaśnienia sytuacji jest ten kto ZLECAŁ przesył paczki i ten kto za to płacił.
Jeśli jak napisałaś gwarancja była "door to door", to problem leży po stronie sprzedawcy i jego umowy z firmą kurierską.

konto usunięte

Temat: zniszczona przesyłka i unikanie odpowiedzialności przez...

czyli jak to polska rzecywistość sprzedawca starał się mnie obciążyć reklamacją i ew. kosztami naprawy.
Oczywiście się nie dałam, ale wiem że wyjaśnianie tego potrwa długo.

Dzięki za porady.

pozdrawiam.

Następna dyskusja:

organizacjia loterii przez ...




Wyślij zaproszenie do