Andrzej
Machnacki
Sam sobie sterem,
żaglem, i t p :),
Własna działalnośc
go...
Temat: Źle działająca drukarka fiskalna
Witajcie,Miesiąc temu otworzyłem sklep. W celu rejestrowania sprzedaży kupiłem drukarkę fiskalną jednej z renomowanych firm, nazwijmy ją "X". Niestety, drukarka ta ma dziwną przypadłość - mianowicie co któryś paragon "zawiesza się" na chwilę i na wydruk kwitka i otwarcie szuflady trzeba czekać 1-2-3 minuty. Klienci oczywiście się niecierpliwią, co zrozumiałe, tworzy się kolejka, niektórzy nie chcą czekać i odchodzą do sklepu obok. Sytuacja jest bardzo uciążliwa.
Problem występuje właściwie od pierwszego dnia pracy urządzenia. Wyczerpałem już wszystkie drogi sprawdzenia, konfigurowania czy zapobiegania różnego rodzaju problemom na linii komputer-drukarka i mam 100% pewności, że błąd tkwi w samym urządzeniu. Program sprzedażowy każdorazowo loguje transmisję danych do drukarki do pliku i jak na dłoni widać tam czas, z jakim odpowiada drukarka - 20-30 sekund (przy czym wydruk jednego paragonu to kilka komend, więc te 30 sekund trzeba pomnożyć np. x5).
Tyle technikaliów. Zwróciłem się do sprzedawcy drukarki (a jednocześnie serwisanta) z prośbą o naprawę urządzenia. Na miejscu został wymieniony... bezpiecznik, więc problem jak był, tak jest. Sprzedawca twierdzi, że poza wymianą bezpiecznika nie jest w stanie zrobić nic więcej i mogą jedynie wysłać sprzęt do producenta, który wykona ekspertyzę i ewentualnie naprawi to co jest zepsute. Problem w tym, że producent rezerwuje sobie na to czas do 14 dni roboczych. Ja w tym czasie musiałbym zamknąć sklep albo kupić drugą drukarkę za kolejne 2-2,5 tysiąca. Nawet zakładając, że wyrobią się w 4 dni robocze, dla mnie to i tak tragedia.
Nie muszę chyba mówić, co oznacza zamknięcie sklepu otwartego miesiąc temu, który w dodatku obok ma konkurencję... Stracę klientów, których z trudem zdobywam każdego dnia i cały dotychczasowy dorobek pójdzie na marnę; być może stracę w części wypracowane rabaty u dostawców, bo przecież przez jakiś czas nie będzie regularnych zamówień; stracę jakiś potencjalny zysk, bo każdego dnia te 130-150 osób coś u mnie kupuje i zostawiają u mnie swoje pieniądze; wreszcie - nie mam wcale ani środków na to, ani ochoty, wydawać dwa tysiące na nową drukarkę; wszystko włożyłem w towar i urządzenie sklepu.
Proszę, pomóżcie - jakie ja mam właściwie prawa w takiej sytuacji?
Czy w tak szczególnym przypadku jak drukarka fiskalna serwis nie powinien zapewnić jakiegoś sprzętu zastępczego? Przecież moduł fiskalny można wymienić - jednakże serwis odpowiedział, że to dla nich zbyt duży koszt; ale czy mnie jako użytkownika powinno to obchodzić? Niech potem producent zwróci im pieniądze za moduł, skoro sprzedał bubla.
Co mogę zrobić?