Małgorzata Szyłko

Małgorzata Szyłko specjalista ds.
zarządzania
personelem

Temat: Wyrównanie emerytury przez ZUS za zaległe lata.

ZUS naliczył mojemu Ojcu emeryturę, miał dokumenty poświadczające zatrudnienie, nie miał natomiast dokumentów o wysokości zarobków. Zakład pracy został zlikwidowany i nikt nie był w stanie stwierdzić co stało się z dokumentacją firmy (min. również Ministerstwo Oświaty, któremu w/w zakład bezpośrednio podlegał). W wyniku naszych "poszukiwań" udało się dotrzeć do części akt personalnych w tym dokumentów płacowych. Zostały dostarczone do ZUS celem przeliczenia emerytury, co też ZUS uczynił, odmówił jednak wyrównania świadczenia za zaległe trzy lata. Poinformowano mojego Ojca, że jego obowiązkiem było złożenie kompletnej dokumentacji w ustawowym terminie, a prawo do wyrównania przysługuje tylko za okres od momentu złożenia kolejnego wniosku.
Czy jest w ogóle sens kierowania sprawy na drogę sądową? Ktoś mi tłumaczył, że prawo do wyższej emerytury, mój Ojciec miał już w momencie przyznania świadczenia, choć brakowało dokumentów o wysokości jego zarobków.