Marcin K.

Marcin K. "Jeśli nie możesz
meczu wygrać, to go
zremisuj."

Temat: Wymiana telefonu na nowszy model w ramach gwarancji

Witajcie Oddałem na początku marca telefon do gwarancji, w sklepie w którym go kupiłem. Ponieważ telefony padł całkowiecie, to naprawa chyba była nie opłacalna bo dzisiaj dostałem odpowiedź, a w zasadzie pytanie, czy zgadzam się na wymianę na nowszy model. Problem w tym, że dwa lata temu telefon kosztował 2700zł a zaproponowany w tej chwili w tym samym sklepie kosztuje 1700zł. Dodatkowo, kiedy kupowałem telefon to była nowość (xperia x1), a proponuje mi się model, który w tej chwili będzie odchodził w cień (xperia x10) ponieważ pojawił się najnowszy model (Xperia ARC - 2300zł) Nie jestem zachłanny i zdaję sobie sprawę, że sprzęt się amortyzuje itp. Czy jednak jest szansa i jak do tego podejść, żeby np. zwrócili zamiast telefonu gotówkę i ile, lub zgoda na wymianę ale na najnowszy model tego telefonu ? Czy jest jakaś podstawa prawna do tej sytuacji, czy pozostaje mi się targować ? Będę wdzięczny za każde dobre słowo w temacie

konto usunięte

Temat: Wymiana telefonu na nowszy model w ramach gwarancji

Powinien Pan cieszyć się, że w ogóle dostanie Pan nowy telefon. Co do zasady mógł Pan otrzymać w ramach gwarancji ewentualnie taki sam model, który pewnie jest starszy niż zaproponowany przez serwis. Więc chyba lepiej go wziąć, sprzedać i dopłacić do najnowszego modelu.
Damian M.

Damian M. Repro Department
Manager

Temat: Wymiana telefonu na nowszy model w ramach gwarancji

Producent dał gwarancję czyli coś co nie jest jego obowiązkiem. Jest natomiast czymś w rodzaju zapewnienia producenta że dany sprzęt przez okres gwarancji nie powinien się zepsuć, a jeśli jednak tak się stanie to producent danego sprzętu naprawi go lub tez wymieni na nowy. Co do naprawy lub dostania takiego samego modelu. raczej awykonalne bo telefon jest stary i raczej już nie produkowany, to samo pewnie dzieje się z częściami do niego. Skoro ktoś daje niemal 3 tysiące PLN za sprzęt to ma prawo wymagać by nie zepsuł się on przez przynajmniej 2 lata. A jeśli ktoś w ramach gwarancji chce mu wcisnąć sprzęt obecnie o połowę tańszy (nowe X10 można spokojnie kupić za 1200 PLN) to klient może czuć się trochę oszukany (ja osobiście bym nie był - ale to nie o mnie tu mowa).
Z drugiej strony to nie rękojmia i producent nie ma obowiązku zwrotu pieniędzy za sprzęt zakupiony 2 lata temu.

Marcin...ja na Twoim miejscu zaproponował bym im coś takiego - dopłacasz im 600 PLN i bierzesz Arc'a (swoją droga sam bym się skusił na ten telefon bo jest po prostu świetny). Z jednej strony nie ryzykujesz że skąś wytrzasną nową X1 która jest tańsza niż X10, z drugiej zyskujesz świetny telefon za dopłatą 600 złotych.
Na zwrot pieniędzy (2700) w ogóle bym nie liczył bo nie korzystasz z rękojmi tylko z gwarancji.

Następna dyskusja:

Wymiana telefonu na gwarancji




Wyślij zaproszenie do