Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Witam,

Będę wdzięczny za pomoc w następującej sprawie.

W poniedziałek zostawiłem telefon w serwisie na naprawę gwarancyjną. Przestał mi działać panel dotykowy w telefonie. Pan, który odbierał telefon (popatrzył, wyłączył i wyjął baterię) opisał ze mną usterkę ("Panel dotykowy nie działa:), dał mi pokwitowanie do podpisu i poinformował mnie, żeby zadzwonił za dwa dni. Zadzwoniłem dzisiaj i dowiedziałem się, że naprawa gwarancyjna nie jest możliwa bo ekran jest...pęknięty. Przy oddawaniu na pewno był cały. Poszedłem do serwisu żeby sprawdzić co się stało. Pan przynosi mi telefon, którego wyświetlacz ma 2 cm pęknięcie w lewym górnym rogu, a na folii zabezpieczającej, którą nakleiłem na ekranie jakieś rysy zrobione twardym narzędziem (na pewno nie palec i nie rysik).
Rozmowa z Panem wyglądała mniej więcej tak, że nie obchodzi ich kto to zrobił, ale na pewno nie oni i na pewno to było już wcześniej tylko nie zauważyłem (nie da się nie zauważyć)
Odmówiłem odbioru telefonu i poprosiłem o zwrot pokwitowania. Pan się zawahał, ale mi oddał i skomentował, że mam 3 miesiące na odbiór telefonu bo pójdzie na przemiał (zapis na pokwitowaniu).

Co mogę teraz zrobić? Telefon jest mało istotny, ale nie trawię takich oszustów!

konto usunięte

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Bartłomiej Polakowski:
opisał ze mną usterkę ("Panel dotykowy nie działa:), dał mi pokwitowanie do podpisu i poinformował mnie, żeby zadzwonił za dwa dni.

Kluczowe w przypadku przedmiotowej sprawy jest pokwitowanie (protokół przyjęcia do serwisu). Co prawda stwierdzenie jest co najmniej obszerne, ale na pewno nie wypada pod nie podciągnąć uszkodzenia mechanicznego wyświetlacza.
Pan przynosi mi telefon, którego wyświetlacz ma 2 cm pęknięcie w lewym górnym rogu, a na folii zabezpieczającej, którą nakleiłem na ekranie jakieś rysy zrobione twardym narzędziem (na pewno nie palec i nie rysik).

Rozumiem, że samodzielnie umieścił Pan folię przed przekazaniem telefonu do serwisu - ale nie w ten sposób, że przyniósł Pan w tym stanie telefon do serwisu? Kluczowe jest to, czy serwisant miał ten telefon w rękach bez folii i stwierdził przyjęcie do serwisu (mniemam, że gdyby widział pęknięty wyświetlacz, od razu odmówiłby naprawy).
Rozmowa z Panem wyglądała mniej więcej tak, że nie obchodzi ich kto to zrobił, ale na pewno nie oni i na pewno to było już wcześniej tylko nie zauważyłem (nie da się nie zauważyć)
Odmówiłem odbioru telefonu i poprosiłem o zwrot pokwitowania. Pan się zawahał, ale mi oddał i skomentował, że mam 3 miesiące na odbiór telefonu bo pójdzie na przemiał (zapis na pokwitowaniu).

Co mogę teraz zrobić? Telefon jest mało istotny, ale nie trawię takich oszustów!

Należy napisać pismo z uwzględnieniem opisu sytuacji, dołączyć kopię pokwitowania i domagać się wymiany wyświetlacza na nowy.Jakub Wasiak edytował(a) ten post dnia 05.08.10 o godzinie 23:23
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Czy te pismo należy wysłać do serwisu (listem poleconym) i czy jest on w jakikolwiek sposób zobowiązany ustosunkować się do niego?

konto usunięte

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Bartłomiej Polakowski:
Czy te pismo należy wysłać do serwisu (listem poleconym) i czy jest on w jakikolwiek sposób zobowiązany ustosunkować się do niego?

Tak, można wysłać listem poleconym, najlepiej z potwierdzeniem odbioru.

Jest on naturalnie zobowiązany odpowiedzieć na pismo oraz uzasadnić odmowę wykonania naprawy - termin odpowiedzi powinien być wskazany w gwarancji bądź regulaminie serwisu. Przekazując serwisowi mienie w dobrej wierze (zawarł Pan umowę ustną dotyczącą naprawy, serwis potwierdził jej zawarcie wydając pokwitowanie) wstąpił Pan w stosunek cywilny.
Moim zdaniem serwis ma 30 dni na ustosunkowanie się do pisma. Będzie tu miała zastosowanie ustawa z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), wychodzę z założenia, że serwis bierze na siebie odpowiedzialność za naprawę i wstępuje w rolę sprzedawcy usługi a Pan pozostaje konsumentem.
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Witam, sytuacja się rozwinęła:)

Złożyłem reklamację, na którą otrzymałem odmowna odpowiedź uzasadnioną tym, że usterka ekranu widoczna jest jedynie gdy telefon jest włączony, a ja podobno oddawałem wyłączony, więc nie dało się stwierdzić jego stanu. (Oddawałem włączony, żeby pokazać problem z działającym panelem dotykowym)

Złożyłem wniosek o mediację do Inspektoratu Handlowego w Warszawie. Znowu przyszła odpowiedź odmowna (tym razem od Samsunga a nie serwisu). Tym razem uzasadniono ją tym, że przyniosłem WŁĄCZONY telefon i od razu była widoczna usterka. Dołączono nawet zdjęcia mojego telefonu, które podobno (bo nigdy ich nie widziałem) były zrobione przy jego przyjmowaniu co jest tym ciekawsze, że jak przyszedłem odebrać telefon to tłumaczyli się, że nie pamiętają w jakim stanie go otrzymali.

Złożyłem wniosek do Rzecznika Praw Konsumentów w Warszawie załączając całą historię sprawy, ale niestety otrzymałem odpowiedź, że rzecznik nie ma dowodów do wszczęcia postępowania.

Czy teraz pozostaje już tylko sąd? Od razu widać, że serwis kręci - najpierw nie pamiętają jaki telefon przyjmowali, potem twierdzą, że wyłączony i nic nie widzieli a na koniec, że włączony i od razu stwierdzili usterkę (i nawet zdjęcia zrobili:) Nigdy nie musiałem korzystać z usług naszego sądownictwa i szczerze mówiąc trochę się obawiam, żeby w przypadku przegranej nie zostać obciążonym jakimiś wysokimi kosztami procesowymi.

konto usunięte

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Witam!
Przeczytałem cały temat i nie mogę uwierzyć ...
Trzy lata temu przerabiałem to samo, co prawda był to inny producent oraz działo się to w innym mieście ale rozumiem Pana doskonale. Tak samo miałem problem z panelem z wyjątkiem tego, że mój telefon został zalany ...
Nie będę Panu nic radzić ponieważ nie jest to łatwe ale moja sprawa miała dobre zakończenie. Po założeniu sprawy w Sądzie zaproponowali mi ugodę, która zawierała sporo miłych niespodzianek.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.Stanisław Łazański edytował(a) ten post dnia 02.11.10 o godzinie 22:18
Andrzej Wilczak

Andrzej Wilczak pracownik budowlany,
F.R.B Mal-Cer

Temat: Uszkodzenie telefonu przez serwis

Witam serdecznie ja mam dzis podobny problem z tel marki SONYERICSSON oddalem tel.do serwisu poprzez punkt sprzedazy poniewarz niechcial sie ladowac pan opisal przymnie usterke i kazal sie zglosic po 2 tygodniach. gdy poszedlem po tel.poinformowano mnie ze niezostal on naprawiony gdyz stwierdzono zalanie i skrzywienie plyty glownej. Gdy poprosilem pana o karte usterki on powiedzial ze takie zeczy wysylaja do archiwum. Co mam teraz zrobic czy moge taka sprawe zglosic na policje? Niech mi ktos poradzi prosze bo pisalem juz e-maile do serwisu jak i do SONYERICSSON Polska jednak nikt z tamtad nieraczy mi odpisac. Prosze o POMOC
gumis106@op.pl



Wyślij zaproszenie do