Paweł K.

Paweł K. Process Improvement
Lead

Temat: ustawa o szczególnych warunkach zakupu konsumenckiego

Ustawa o szczególnych warunkach zakupu konsumenckiego daje sprzedawcy 14 dni na odpowiedź na reklamację.

Reklamację złożyłem na piśmie (zaniosłem pismo do sklepu wraz z reklamowanym towarem).

Procedura wew. sprzedawcy przewiduje, że towar wędruje do serwisu, który wystawia ekspertyzę. Ekspertyza wędruje do kogoś (nie wiem kogo, prawdopodobnie prawnika firmy), i ta osoba wysyła do mnie odpowiedź na reklamację. Sprzedawca na moją prośbę wysłał mi mailem ekspertyzę z serwisu, ale nie dostałem oficjalnej, pisemnej odpowiedzi na reklamację.

Mam pięć pytan.

1: Jak liczymy 14 dni, czy liczy się data doręczenia listu poleconego, czy też data stempla pocztowego?

2. Czy to niezobowiązujące wysłanie mailem ekspertyzy z serwisu (tak naprawdę to pismo wysłane z jednego działu firmy do drugiego i dzięki uprzejmości kierownika sklepu przekierowane do mnie, pewnie nawet niekoniecznie powinienem to pismo dostać) można uznać za odpowiedź na reklamację?

3. Zakładając, że jednak sprzedawca zdąży mi odpowiedzieć listem poleconym w ciągu 14 dni; a ekspertyza serwisu jest sprzeczna z faktami, co mogę zrobić? Jak najskuteczniej postąpić w sytuacji, kiedy ja twierdzę, że X, każdy własnymi oczami może zobaczyć, że X, a serwis twierdzi, że nie-X.

4. Zakładając, że sprzedawca nie wyśle do mnie oficjalnej odpowiedzi w ciągu 14 dni, co powinienem zrobić? W jaki sposób, i kiedy dokładnie wezwać sprzedawcę do wydania nowego towaru (wnioskowałem o przywrócenie do zgodności towaru z umową przez wymianę na nowy).

5. Składając towar do reklamacji dałem sprzedawcy do podpisania oświadczenie o tym, że przyjął ode mnie sprzęt "bez śladów użytkowania". Co mogę zrobić, jeśli sprzęt do mnie wróci z jakimikolwiek śladami użytkowania (np. ryska na obudowie)?