![Tomasz G.](https://static.goldenline.pl/user_hidden_basic.jpg)
Tomasz G. :)
Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)
W przypadku, gdy klient składający zamówienie w sklepie internetowym wybiera opcje przesyłki za pobraniem ( ta forma wysyłki jest jednak wymogiem prawa ) i nie odbiera przesyłki to w jakim zapisem w regulaminie sklepu można takiego klienta "zmobilizować" do odebrania przesyłki i ewentualnie poniesienia dodatkowych kosztów z tytułu braku odbioru przesyłki ?Przypadek który zrodził poszukiwanie tego rozwiazanie wygląda następująco:
Klientka złożyła zamówienie, z forma płatności przy odbiorze przesyłka została wysłana kurierem po czym przy pierwszej próbie doręczenia poinformowała kuriera, że paczkę odbierze osobiście z sortowni - oddziału kuriera. Paczka przez tydzień czasu nie została odebrana generując dodatkowe koszty z tytułu magazynowania jej przez kuriera oraz koszt przesyłki zwrotnej.
Mam podstawy sadzić, że zamówienie zostało złożone w złej intencji - z brakiem zamiaru odbioru przesyłki, gdyż:
- kurier poinformował nie pytany o przesyłkę, iż klientka ma większa ilość paczek oczekujących na sortowni <nieodebranych>
- brak odpowiedzi na maile, brak kontaktu telefonicznego ( telefon w systemie pre-paid, .... ahhh i ta piosenka w oczekiwaniu na odbiór telefonu - http://www.youtube.com/watch?v=YBo495Z0_7k - zaczyna sie od refrenu "cry, cry, cry ..." :P
- podała inny adres doręczenia, niż jej adres zamieszkania - dane adresu zamieszkania wydają się być poprawne.
i jak tu ugryźć takie i podobne przypadki?
Czy taką paczkę można pozostawić w depozycie sądowym ?
W jaki sposób przenieść odpowiedzialność na konsumenta odpowiedzialność za tego typu zamówienia ? (z uszanowaniem grymasów UOKiK'u )