Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

W przypadku, gdy klient składający zamówienie w sklepie internetowym wybiera opcje przesyłki za pobraniem ( ta forma wysyłki jest jednak wymogiem prawa ) i nie odbiera przesyłki to w jakim zapisem w regulaminie sklepu można takiego klienta "zmobilizować" do odebrania przesyłki i ewentualnie poniesienia dodatkowych kosztów z tytułu braku odbioru przesyłki ?

Przypadek który zrodził poszukiwanie tego rozwiazanie wygląda następująco:

Klientka złożyła zamówienie, z forma płatności przy odbiorze przesyłka została wysłana kurierem po czym przy pierwszej próbie doręczenia poinformowała kuriera, że paczkę odbierze osobiście z sortowni - oddziału kuriera. Paczka przez tydzień czasu nie została odebrana generując dodatkowe koszty z tytułu magazynowania jej przez kuriera oraz koszt przesyłki zwrotnej.

Mam podstawy sadzić, że zamówienie zostało złożone w złej intencji - z brakiem zamiaru odbioru przesyłki, gdyż:
- kurier poinformował nie pytany o przesyłkę, iż klientka ma większa ilość paczek oczekujących na sortowni <nieodebranych>
- brak odpowiedzi na maile, brak kontaktu telefonicznego ( telefon w systemie pre-paid, .... ahhh i ta piosenka w oczekiwaniu na odbiór telefonu - http://www.youtube.com/watch?v=YBo495Z0_7k - zaczyna sie od refrenu "cry, cry, cry ..." :P
- podała inny adres doręczenia, niż jej adres zamieszkania - dane adresu zamieszkania wydają się być poprawne.

i jak tu ugryźć takie i podobne przypadki?
Czy taką paczkę można pozostawić w depozycie sądowym ?
W jaki sposób przenieść odpowiedzialność na konsumenta odpowiedzialność za tego typu zamówienia ? (z uszanowaniem grymasów UOKiK'u )

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Podobna sprawa jest poruszona tutaj. Poczytaj. :)

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Przemysław B.:
Podobna sprawa jest poruszona tutaj. Poczytaj. :)

dziękuje, ale teraz gdy juz mleko sie rozlało, to jakie zapisy w regulaminie pozwolą na obronę przed klientami, którzy leczą swoje depresje kosztem sklepów ?
W tym przypadku akurat nie ma problemu z ustaleniem osoby, która postanowiła się pobawić ale pytanie brzmi:
jakie zapisy można umieścić w regulaminie, by takie osoby nie czuły sie bezkarne.
Jarosław Rostek

Jarosław Rostek ***GG:324952***
Skype:
jaroslaw.rostek

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

w zasadzie nie wysyłać za pobraniem lub weryfikować zamówienie

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Jarosław Rostek:
w zasadzie nie wysyłać za pobraniem lub weryfikować zamówienie

To najczęściej wybierana forma płatności w większości sklepów.
Weryfikować ? - jak ? ... moim zdaniem nie ma możliwości tego zrobić - wyłapać można tylko ewidentne, bezmyślne żarty.
Danuta Janakiewicz

Danuta Janakiewicz administratywista,
politolog,
muzealnik, historyk
sztuki

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Weryfikowanie polega na skontaktowaniu się telefonicznym lub mailowym i potwierdzeniu danych zamawiającego i (lub) przedmiotu zakupu. Poinformowaniu klienta, że rozmowa ta lub mail wiążą się z potwierdzeniem zamówienia i akceptacji warunków. Mozna zaznaczyć, że w razie nie odebrania przesyłki (rozmowa lub mail), będą w przyszłości podstawą do wysłania wezwania do zapłaty i czy klient jest tego świadomy. Poza tym można wprowadzić jakiś symbol czy kod sprzedażowy, który zamawiający miałby obowiązek potwierdzić przed dokonaniem transakcji ostatecznej.
W regulaminie (przy dużych transakcjach sprzedażowych) można wprowadzić zapis o wpłatach zaliczkowych.Danuta Janakiewicz edytował(a) ten post dnia 13.07.12 o godzinie 14:04

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Danuta Janakiewicz:
Weryfikowanie polega na skontaktowaniu się telefonicznym lub mailowym i potwierdzeniu danych zamawiającego i (lub) przedmiotu zakupu.
W regulaminie,
Poinformowaniu klienta, że rozmowa ta lub mail wiążą się z potwierdzeniem zamówienia i akceptacji warunków.

W regulaminie,

Mozna
zaznaczyć, że w razie nie odebrania przesyłki (rozmowa lub mail), będą w przyszłości podstawą do wysłania wezwania do zapłaty i czy klient jest tego świadomy.
Klientka była swiadoma, telefon w systemie pre-paid z muzyczka "cry,cry.cry..." numer zdaje sie był celowo zakupiony w tym celu. Wg

Poza tym można wprowadzić jakiś symbol czy kod sprzedażowy, który zamawiający miałby obowiązek potwierdzić przed dokonaniem transakcji ostatecznej.
Nie rozumiem - coś a'la obrazkowy token "1+3=" -wpisz sumę ?
Klient juz akceptuje regulamin w momencie składania zamówienia.
W regulaminie (przy dużych transakcjach sprzedażowych) można wprowadzić zapis o wpłatach zaliczkowych.
Nie chce utrudniać klientom zakupów tylko dlatego, że zostawiają więcej pieniędzy u mnie - to by mogło skutkować utratą rzetelnego klienta na rzecz konkurencji, która nie będzie robić problemów z tą opcją.
Pytałem właśnie dlatego o ewentualny zapis w regulaminie, który będzie wyrażnie mówi - jeżeli chcesz robić żart, to musisz wiedzieć, ze poniesiesz koszty tego żartu.

chyba lepiej zamknąć temat - widzę, ze nic nie uzyskam.
dziękuje za odpowiedzi i dobre chęci.

Temat: Umowa zawarta poza siedzibą firmy a odpowiedzialność (?)

Tomasz G.:
W przypadku, gdy klient składający zamówienie w sklepie internetowym wybiera opcje przesyłki za pobraniem ( ta forma wysyłki jest jednak wymogiem prawa ) (...)
Nie ma obowiązku opcji przesyłki za pobraniem, jeżeli jest możliwy odbiór osobisty i płatność przy odbiorze.



Wyślij zaproszenie do