konto usunięte
Temat: Umowa sprzedaży a rozliczenie z US
Witam,Chciałbym zasięgnąć rady w następującej sprawie. Otóż staram się o dofinansowanie z PUP na otwarcie pierwszej działalności. Pieniądze te chciałbym przeznaczyć na sprzęt komputerowy. Znalazłem osobę, która posiada taki sprzęt, używany i chętnie by mi go odsprzedała. Jest to osoba fizyczna, nie jest w stanie wystawić mi na ten sprzęt faktury więc pozostaje umowa sprzedaży. Sprzęt nie będzie służył do dalszej odsprzedaży ale będzie na mój użytek. W związku z tym mam następujące pytania:
- czy oboje będziemy musieli zgłaszać umowę sprzedaży do US czy tylko ja, bo nie wiem czy dobrze słyszałem, że jeśli jedna z osób jest płatnikiem VAT (a ja nim wtedy będę) to tylko ona musi zgłosić.
- czy jeśli sprzedający zgłasza tę umowę do US to czy on również ponosi z tego tytułu jakieś koszty, podatek od wzbogacenia czy cokolwiek ?
- jakim dokładnie dokumentem, dokonuję zgłoszenia do US
- czy osoba, która mi sprzedaję owy sprzęt, musi wykazać dowód jego zakupu ? sprzęt był kupiony jakiś czas temu, osoba ta twierdzi, że nie posiada już żadnych dokumentów jego nabycia. Dla mnie to nie ma znaczenia, bo gwarancji i tak już nie ma ale czy z punktu prawnego, trzeba udokumentować skąd się sprzedawaną rzecz ma czy nie ?
Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam