Temat: Umowa licencyjna na program a gwarancja

Witam

Firma X jest twórcą/właścicielem oprogramowania, służącego do wymiany danych między programem ERP a sklepem internetowym.
Program został zakupiony i opłacony.
W trakcie wdrożenia (długiego, ze względu na ważniejsze zajęcia), okazało się, że program ma pewne wady, które uniemożliwiają prawidłową i pełną pracę z programem.
Na prośbę o poprawki, otrzymaliśmy informację, że upłynął trzymiesięczy okres gwarancji i propozycję wykupienia nowej.
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy:
Długość okresu gwarancyjnego powinna być zapisana w Umowie Licencyjnej, która jest w tym przypadku warunkami umowy, określającymi warunki wsparcia, funkcjonalność etc.
Co w wypadku, kiedy Umowy nie ma? Podczas instalacji wyskakuje informacja, że umowa na stronie www.
Na podanej stronie takiej Umowy w żadnym miejscu nie ma.
Czy w takim wypadku obowiązują nas zapisy KC z zapisem o 12 miesięcznej rękojmi włącznie?

Na stronie producenta w dziale "Pytania klientów" są co prawda lakoniczne wzmianki o bezpłatnej trzymiesięcznej pomocy technicznej oraz informacja, oraz informacja "w ramach tej samej wersji aktualizacja programu jest bezpłatna " - ale nie jest to na pewno w formie zapisu Umowy Licencyjnej.

Mile widziany komentarz praktyków
Joanna  Miśkiewicz-Wędro wska

Joanna
Miśkiewicz-Wędro
wska
radca prawny, TRUST
Kancelaria Radcy
Prawnego Joanna
Miśk...

Temat: Umowa licencyjna na program a gwarancja

Jeśli program ma wady, które nie pozwalają prawidłowe i pełne korzystanie z niego proszę wezwać firmę X do usunięcia tych wad. To uprawnienie z tytułu rękojmi.

Następna dyskusja:

Umowa licencyjna na czas ok...




Wyślij zaproszenie do