Temat: Umowa licencyjna na program a gwarancja
WitamFirma X jest twórcą/właścicielem oprogramowania, służącego do wymiany danych między programem ERP a sklepem internetowym.
Program został zakupiony i opłacony.
W trakcie wdrożenia (długiego, ze względu na ważniejsze zajęcia), okazało się, że program ma pewne wady, które uniemożliwiają prawidłową i pełną pracę z programem.
Na prośbę o poprawki, otrzymaliśmy informację, że upłynął trzymiesięczy okres gwarancji i propozycję wykupienia nowej.
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy:
Długość okresu gwarancyjnego powinna być zapisana w Umowie Licencyjnej, która jest w tym przypadku warunkami umowy, określającymi warunki wsparcia, funkcjonalność etc.
Co w wypadku, kiedy Umowy nie ma? Podczas instalacji wyskakuje informacja, że umowa na stronie www.
Na podanej stronie takiej Umowy w żadnym miejscu nie ma.
Czy w takim wypadku obowiązują nas zapisy KC z zapisem o 12 miesięcznej rękojmi włącznie?
Na stronie producenta w dziale "Pytania klientów" są co prawda lakoniczne wzmianki o bezpłatnej trzymiesięcznej pomocy technicznej oraz informacja, oraz informacja "w ramach tej samej wersji aktualizacja programu jest bezpłatna " - ale nie jest to na pewno w formie zapisu Umowy Licencyjnej.
Mile widziany komentarz praktyków