Adam W.

Adam W. senior php
developer, Symfony

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

witam

czytam właśnie o możliwości reklamacji z tytułu towar niezgodny z umowa.
LCD dobrej i znanej firmy został zakupiony w hipermarkecie na R. po tygodniu biały poziomy pasek na całej linii.
co mogę teraz zrobić, żeby skutecznie się go pozbyć i odzyskać pieniądze?
oczywiście w markecie mówią o gwarancji producenta.

wiem, że sprzedawca ma naprawić lub wymienić w pierwszej kolejności. ale czy ten hipermarket nie ma jakichś specjalnych zapisów czy coś takiego?
z góry dziękuję za odpowiedzi.

konto usunięte

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

Adam W.:
oczywiście w markecie mówią o gwarancji producenta.

Zazwyczaj to jest szybsze i korzystniejsze rozwiązanie (door2door, szybszy termin realizacji, szerszy zakres).

Dla przykładu w wielu gwarancjach termin naprawy to 14 dni - w przypadku reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową 14 dni to termin na ustosunkowanie się do reklamacji. A dopiero potem naprawa/wymiana.

klik

konto usunięte

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

wystarczy poszukać ;]

http://www.goldenline.pl/forum/bezplatne-porady-prawne...

za niezgodność towaru z umową odpowiada osoba wprowadZająca towar do obrotu handlowego, nie musi być to producent ;]
Adam W.

Adam W. senior php
developer, Symfony

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

Qba M.:
wystarczy poszukać ;]

http://www.goldenline.pl/forum/bezplatne-porady-prawne...

za niezgodność towaru z umową odpowiada osoba wprowadZająca towar do obrotu handlowego, nie musi być to producent ;]

tak właśnie to zrozumiałem. tylko przecież to jest wielka sieć hipermarketów nastawiona na wielkiiiii zysk. nie wiem czy nie ma jakichś ukrytych zapisów, wytrychów prawnych, czy nie będzie robić uników przedziwnych żeby tylko oddać do serwisu.
mam wrażenie, że po prostu ten model jakiś taki słaby jest i on będzie psuł się już do końca. dzisiaj padła jedna linia pikseli, których jest 6mln, jutro padną następne.

konto usunięte

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

Adam, to nieistotne, oddajesz towar do reklamacji, czekasz na ustosunkowanie się do swoich żądań 14 dni (tyle wynosi czas ustawowy). Jesli Ci nie odpowiedzą (ważne, żeby wszystko puszczać na piśmie) znaczy, że ustosunkowali się do żądań pozytywnie uznając roszczenie. Jeśli nie, idziesz do Fk.

jesli towar kosztował >2'000 powinieneś mieć umowę. Jeśli tam nie ma żadnych zapisów, to nie może być innego dokumentu, w którym mogłyby być jakies dodatkowe zpisy.

Proste? ;]

konto usunięte

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

w momencie przyjęcia reklamacji podpisujesz dokument z klauzulą, że zgadzasz się, aby w przypadku dokonania skomplikowanej naprawy termin został przedłużony ponad te 14 dni, o czym masz być powiadomiony. i wtedy jesteś ugotowany, bo możesz całymi tygodniami czekać na swój sprzęt. i prawdopodobnie będziesz, bo duża sieć nie będzie sobie zawracała głowy pojedynczym klientem i wysyłała specjalnie kuriera z 1 LCD w tą i z powrotem, tylko upchną przy okazji jakiejś większej partii.
ale pociesz się, w salonie wcale nie jest inaczej.
Adam W.

Adam W. senior php
developer, Symfony

Temat: towar z hipermarketu niezgodny z umową

Qba M.:
Adam, to nieistotne, oddajesz towar do reklamacji, czekasz na ustosunkowanie się do swoich żądań 14 dni (tyle wynosi czas ustawowy). Jesli Ci nie odpowiedzą (ważne, żeby wszystko puszczać na piśmie) znaczy, że ustosunkowali się do żądań pozytywnie uznając roszczenie. Jeśli nie, idziesz do Fk.

jesli towar kosztował >2'000 powinieneś mieć umowę. Jeśli tam nie ma żadnych zapisów, to nie może być innego dokumentu, w którym mogłyby być jakies dodatkowe zpisy.

Proste? ;]

teraz taj:)
z tego co wiem nie kosztowało to więcej niż 2000. o żadnej umowie też mi nic nie wiadomo.
dziękuję.
już wiem więcej:)



Wyślij zaproszenie do