Agnieszka Gójska Trener Wewnętrzny
Temat: sprzedawca nie chce zwrócić pięniędzy za towar
Witam!Proszę o pomoc w pilnej sprawie...
Dotyczy ona sprzedaży na odległość, a konkretnie serwisu allegro.
Chcąc skorzystać z przysługującego mi prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od otrzymania towaru odesłałam towar do sprzedawcy, wraz z prośbą o zwrot gotówki i kontem bankowym, oraz kserem potwierdzenia zakupu, którym była, zażyczona przeze mnie wcześniej, faktura vat.
Sprzedawca, który o zwrocie został poinfo mailowo informacje przyjął i stwierdzil, ze za koszty wysyłki mi nie zwróci - sprawdziłam, miał rację:)
Ale po paru dniach zaczął się problem. Sprzedawca napisał mi, że dostał towar ale pieniędzy mi nie zwróci, gdyż wystawił mi fakturę vat, a to jest jednoznaczne z tym, że nie jestem osobą fizyczną, tylko prowadzę działalność gospodarczą i w związku z tym nie jestem konsumentem w świetle ustawy o ochronie praw konsumenta. Gwoli uściślenia - faktura jest wystawiona imiennie i bez regonu, bo go nie mam.
Tak na zdrowy rozum próbowałam z nim negocjować. Cały czas wciska mi swoje, nie poparte konkretami racje.
I stąd prośba do Was:) Chciałabym, żeby moje racje były poparte jakimiś konkretami prawnymi:) Dlatego będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi i sugestie jak skutecznie wyegzekwować swoje pieniądze.
Nie piszcie mi proszę, że on ma rację, bo stracę wiarę w człowieka:)
dzięki,
aga