Michał Styk informatyk
Temat: śmierć abonenta, kwestia umowy oraz rachunków!
Witam. Postaram się w miarę jasno opisać moją sytuację gdyż po lekturze paru wątków forum pojawiły się u mnie pewne wątpliwości. Moja sytuacja troszkę różni się od opisanych tutaj opcji więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat.Mianowicie...
W ubiegłym roku mieszkałem wraz z dziadkiem oraz matką w mieszkaniu, którego właścicielem jest moja matka. Telefon oraz internet od 2 lat był zarejestrowany na dziadka i on był abonentem oraz płatnikiem rachunków. Umowa z NETIĄ skończyła mi się pod koniec stycznia bieżącego roku.
W sierpniu ubiegłego roku niestety mój dziadek zmarł, jednakże użytkowałem dalej internet oraz telefon, aby po wygaśnięciu umowy zmienić natychmiast na coś innego. W tym wypadku płaciłem rachunki do grudnia, i w tym momencie pozostały mi 2 zaległe rachunki na kwotę około 260 zł. Reasumując płacę rachunki od śmierci dziadka do wygaśnięcia umowy tj. 5 miesięcy.
Wyczytałem, że wcale nie miałem obowiązku płacić tych rachunków, gdyż abonament przypisany był stricte do osoby, która po śmierci z przyczyn oczywistych płacić nie mogła, a umowa wygasła by samoczynnie po przesłaniu ksera aktu zgonu.
Moje pytania:
1. Czy w tym momencie muszę w jakiś sposób rozwiązywać umowę z NETIĄ czy też wysłać skan aktu zgonu z informacją o śmierci abonenta??
2. Czy w takim wypadku mam obowiązek płacić te 2 zaległe rachunki? (Czy też zapłacić i pisać pismo o zwrot pieniędzy)?
3. Czy jest możliwość napisania pisma do NETII o zwrot pieniędzy jakie płaciłem za abonament od 5 miesięcy skoro abonent nie żyje. (Faktem jest, że linia była używana aczkolwiek jak już wyżej napisałem, wyczytałem, że abonament przypisany jest do imienia zmarłej osoby).
Prosił bym o jakąś podpowiedź gdyż net już mam wyłączony, a chciałbym bardzo szybko pożegnać się z tą firmą i podpisać nową umowę z nowym dostawcą.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.