konto usunięte

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Wykupiłem w "znanym" biurze podróży córce w nagrodę za maturę wyjazd do Egiptu. Wszystko było by w porządku, gdyby jej nieudana próba uczestnictwa w wycieczce fakultatywnej. Za wycieczkę opłacono, ale autokar do hotelu ( po 2 osoby) nie przyjechał. Rezydent - miejscowy obiecał, że zwróci kasę a zwrócił na lotnisku przed wylotem tylko dowód wpłaty. Córka dokładnie opisała fakt oszustwa w piśmie do "znanego" biura. W odpowiedzi referent prawny "z przykrością zmuszony był reklamację oddalić". tłumacząc, że "podnoszone kwestie co do wycieczki fakultatywnej nie dotyczą treści umowy, której reklamację złożono". 130 $ niby nic, i mógłbym odpuścić, ale dręczy mnie sumienie. Chciałbym, aby inni mogli uniknąć takich "kantów". Proszę o poradę, czy dać spokój, czy walczyć o swoje, czy nagłośnić tylko sprawę, ostrzec przed oszustami, podać ich nazwiska i nazwę "znanego" biura podróży?
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Dariusz Dułowicz:
Wykupiłem w "znanym" biurze podróży córce w nagrodę za maturę wyjazd do Egiptu. Wszystko było by w porządku, gdyby jej nieudana próba uczestnictwa w wycieczce fakultatywnej. Za wycieczkę opłacono, ale autokar do hotelu ( po 2 osoby) nie przyjechał. Rezydent - miejscowy obiecał, że zwróci kasę a zwrócił na lotnisku przed wylotem tylko dowód wpłaty. Córka dokładnie opisała fakt oszustwa w piśmie do "znanego" biura. W odpowiedzi referent prawny "z przykrością zmuszony był reklamację oddalić". tłumacząc, że "podnoszone kwestie co do wycieczki fakultatywnej nie dotyczą treści umowy, której reklamację złożono". 130 $ niby nic, i mógłbym odpuścić, ale dręczy mnie sumienie. Chciałbym, aby inni mogli uniknąć takich "kantów". Proszę o poradę, czy dać spokój, czy walczyć o swoje, czy nagłośnić tylko sprawę, ostrzec przed oszustami, podać ich nazwiska i nazwę "znanego" biura podróży?


Kto był organizatorem wycieczki? Jeśli była wykupiona u rezydenta - jest on częścią biura podróży i moim zdaniem sprawa jest jasna. Jeśli natomiast wycieczka była wykupiona u miejscowego agenta, lub w innym biurze - czasem tak bywa, w hotelach wisi pełno reklam - to sprawa w praktyce bardzo trudna.

konto usunięte

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Osoba organizująca wycieczki przedstawiała się jako rezydent firmy, niestety nie mam na to żadnych dowodów. przychodził co drugi dzień o określonej porze. wiemy jak się nazywa ,mamy jego podpis.

konto usunięte

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Dariusz Dułowicz:
Osoba organizująca wycieczki przedstawiała się jako rezydent firmy, niestety nie mam na to żadnych dowodów. przychodził co drugi dzień o określonej porze. wiemy jak się nazywa ,mamy jego podpis.

Biuro podróży odpowiada także za usługi dodatkowe, w tym wycieczki fakultatywne. Przeciwne zastrzeżenia umowne są nieważne, ponieważ zostały wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (poz. 429, 1109, 1137, 1835). Rejestr klauzul niedozwolonych znajduje się na stronie http://uokik.gov.pl

Wpis do rejestru klauzul niedozwolonych następuje na podstawie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jeśli zatem w wycieczce fakultatywnej pośredniczył rezydent biura podróży, to biuro to ponosi odpowiedzialność za niezrealizowaną usługę bez względu na powód nie dojścia jej do skutku.
Nataliya Kozova

Nataliya Kozova specjalista ds.
Handlu
Zagranicznego,
import/export

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Dodam jeszcze, ze Biuro podróży,które jest organizatorem naszego wyjazdu odpowiada za jakość usług świadczonych przez wszystkich kontrahentów (o ile to nie bylo zlecenie na rezerwacje czy wynajecie). Wiec, jesli w programie bylo, a powinno, opieka rezydenta na miejscu (w umowie tez BP jest zobowiazane podac imie i nazwisko osoby, ktora bedzie sie nami zajmowac), to BP odpowiada za nie wykonanie zobowiazan tez i jego.
BP bardzo czesto wciskaja nam klauzuli, ktore sa niedozwolone, lub wprowadzaja w blad w ten czy inny sposob, liczac na nieznajomosc prawa przez klientow.
Ja proponuje udac sie z cala dokumentacja do Rzecznika Praw Konsumentow.
Nataliya Kozova

Nataliya Kozova specjalista ds.
Handlu
Zagranicznego,
import/export

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Dariusz Dułowicz:

Podam na wszelki wypadek link, gdzie sie kreca ludzie od turystyki ;)

http://www.travelforum.pl/prawo-turystyczne/892-odpowi...
Krzysztof Wilk

Krzysztof Wilk radca prawny

Temat: reklamacje w biurze podrózy

Pozwolę sobie tylko dodać do wątku, iż popełniłem niedawno poradnik dla turystów „Jak złożyć reklamację w biurze podróży”, który może okazać się przydatny dla tych którzy chcą złożyć reklamację wycieczki, a nie wiedzą jak się do tego zabrać.



Wyślij zaproszenie do