Anna Sadowska

Anna Sadowska asystentka, IT
Telekomunikacja

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Witajcie, proszę o radę:
Która z form jest korzystniejsza, która daje możliwość zwrotu pieniędzy i czy są jakieś limity czasu, w którym można zgłosić reklamację lub „niezgodność towaru z umową”

(sprawa dotyczy kurtki narciarskiej, która podarła się już w pierwszym tygodniu używania (m.in. popsuła się większość suwaków, rozpruł się fragment szwu itd). Kurtkę reklamowałam i producent oddał mi tą samą kurtkę naprawiając usterki. Bardzo szybko w kurtce znowu wystąpiły te same usterki. Czy powinnam reklamować czy zgłosić „niezgodność towaru z umową”?)
Marta Magdalena Dąbrowska

Marta Magdalena Dąbrowska Radca prawny, OIRP
Warszawa

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Jezeli dokonałaś zakupu jako konsument przysługuje Ci możliwosć dochodzenia wymiany rzeczy na nową lub-wedle wyboru- naprawy rzeczy w ramach tzw. niezgodności towaru z umową. Masz jednakże 2 miesiące owykrycia wady na zgłoszenie jej sprzedawcy. Zwrotu gotówki dochodzić możesz w dużym skrócie jeśli wymiana jest niemożliwa lub usunięcie wad jest także niemożliwe. Odrębną i niezależną instytucją jest gwarancja producencka-o ile producent jej udzielił-wtedy postępujesz wedle narzuconych przez tryb gwarancyjny sposób.
Reklamacja to z kolei tryb oparty na zasadach kc i korzystasz z niego o ile nie nabyłaś kurkti jako konsument, czyli nabyłaś ją w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Anna Sadowska:
która podarła się
Się podarła?
Rozdarcie to uszkodzenie mechaniczne wynikające
z niewłaściwego użytkowania i nie podlega reklamacji.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Krzysztof B.:
Anna Sadowska:
która podarła się
Się podarła?
Rozdarcie to uszkodzenie mechaniczne wynikające
z niewłaściwego użytkowania i nie podlega reklamacji.


Dżizys, ale bzdury piszesz, że aż nie wiem, po co się tak kompromitujesz głupio, nie mając najwidoczniej najmniejszego pojęcia o sprawie...

15 lat miałem szwalnię, więc w przeciwieństwie do Ciebie, jak widzę kompletnego lamera w tych sprawach, wiem coś o tym.

Może być błąd materiałowy, może być błąd konstrukcji i może być w końcu błąd wykonania. Naprężenia mogą być takie, że podniesiesz rękę do góry, a puści 5 szwów.

Zamki błyskawiczne nie powinny się psuć od razu. Jeżeli jednak się psują, oznacza to, że użyto chińskiej tandety za 2 złote.

Towar kwalifikuje się do zwrotu pieniędzy.

A.

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Dobrze, że są osoby rzeczowe i podające argumenty, a nie jakieś koncerty życzeń:)=>odnośnie Pan Andrzej L.

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Andrzej L.:
Naprężenia mogą być takie, że podniesiesz rękę do góry, a puści 5 szwów.

Ale pytająca wspomniała o PODARCIU tkaniny a nie rozpruciu szwów.

Skoro ma pan takie doświadczenie szwalniane, powinien pan
wiedzieć jaka jest między tymi zdarzeniami różnica.
Podpowiem. KOLOSALNA. O ile szew może się w przypadku losowym popruć,
o tyle potrzeć tkaninę można tylko mechanicznie. I nawet jeśli nie celowo, nie podlega to reklamacji...
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Krzysztof B.:
Andrzej L.:
Naprężenia mogą być takie, że podniesiesz rękę do góry, a puści 5 szwów.

Ale pytająca wspomniała o PODARCIU tkaniny a nie rozpruciu szwów.

Skoro ma pan takie doświadczenie szwalniane, powinien pan
wiedzieć jaka jest między tymi zdarzeniami różnica.
Podpowiem. KOLOSALNA. O ile szew może się w przypadku losowym popruć,
o tyle potrzeć tkaninę można tylko mechanicznie. I nawet jeśli nie celowo, nie podlega to reklamacji...


Nie. Tkanina może podrzeć się na skutek własnych wad materiałowych, naprężeń, a także na skutek niewłaściwszego wykrojenia elementów - na przykład wykrojenia w poprzek, zamiast wzdłuż osnowy.

Proszę, nie brnij dalej w to, bo sprowadzasz się do poziomu naszej Danusi z Polityki - lepiej ogranicz się do Polityki. Tam Twoje posty mają sens i niech tak zostanie. Na produkcji odzieży nie znasz się.

A.

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Andrzej L.:
Nie. Tkanina może podrzeć się

Tkanina nie może "przedrzeć się".
Tkanina może być "przedarta przez".

Sposób krojenia czy też szycia nie ma wpływu na wytrzymałość samej tkaniny.

Wyjątkiem może być wada materiałowa, ale w tym przypadku
również bez ingerencji mechanicznej niewiele może się wydarzyć.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Krzysztof B.:
Andrzej L.:
Nie. Tkanina może podrzeć się

Tkanina nie może "przedrzeć się".
Tkanina może być "przedarta przez".

Sposób krojenia czy też szycia nie ma wpływu na wytrzymałość samej tkaniny.

Wyjątkiem może być wada materiałowa, ale w tym przypadku
również bez ingerencji mechanicznej niewiele może się wydarzyć.

Dżizys, daj spokój... Odpuść sobie ten temat, o którym nie masz bladego pojęcia. Stałeś kiedyś nad stołem i miałeś nóż w ręku? Na pewno nie. Więc nie pieprz głupot.

A.

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Andrzej L.:
Dżizys,
To raczej nie jest argument merytoryczny.

Przypomnę mowa jest o ROZDARCIU tkaniny.
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Anna Sadowska:

(sprawa dotyczy kurtki narciarskiej, która podarła się już w pierwszym tygodniu używania (m.in. popsuła się większość suwaków, rozpruł się fragment szwu itd). Kurtkę reklamowałam i producent oddał mi tą samą kurtkę naprawiając usterki. Bardzo szybko w kurtce znowu wystąpiły te same usterki. Czy powinnam reklamować czy zgłosić „niezgodność towaru z umową”?)

Jak to nazwiesz, nieistotne. Skoro towar był naprawiany, możesz się domagać wymiany albo odstąpić od umowy.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Krzysztof B.:
Andrzej L.:
Dżizys,
To raczej nie jest argument merytoryczny.

Przypomnę mowa jest o ROZDARCIU tkaniny.


Mowa jest o tym, że "rozpruł się fragment szwu", jednak oczywiście nic Cię nie przekona, że białe jest białe.

A.
Anna Sadowska

Anna Sadowska asystentka, IT
Telekomunikacja

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Wielkie dzięki osobom udzielającym rzeczowych wyjaśnień! Marta, Andrzej, Grzegorz dziękuje bardzo!!!
Od czasu mojej pierwszej reklamacji minęło już znacznie więcej niż 2 miesiące (nie miałam czasu się tym zająć) Chyba pozostała mi tylko reklamacja? Czy mogę dochodzić zwrotu gotówki?
Andrzej oczywiście, że masz rację!!! tzn. to chyba dziwne, że suwaki nawet po naprawie gwarancyjnej popsuły się w pierwszym tygodniu + rozpruwa się szew (zawsze w tym samym miejscu)
ps. chodzi o kurtkę Campusa= nie polecam
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Reklamacja
Reklamacja jest żądaniem klienta kierowanym do Sprzedawca lub Wykonawca usługi, pozostającym w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny.

Sprawy reklamacji normowane są aktualnie przede wszystkim przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz w zakresie sprzedaży konsumenckiej przez przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176).

Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany lub naprawy towaru niezgodnego z umową.

Jeśli jednak wada jest istotna i jednocześnie:

1. sprzedawca nie jest w stanie spełnić takiego żądania w określonym czasie;
2. naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
3. naprawa (wymiana) są niemożliwe lub wymagałyby zbyt wysokich kosztów;
4. konsument ma prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w zasadzie w ciągu 2 lat od jego nabycia (jeśli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą powyższy termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku). W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Co ważne, reklamacja powinna nastąpić nie później niż 2 miesiące po wykryciu niezgodności z umową.

http://strefa.org/definicje/reklamacja.html

Poczytaj jeszcze tu:

http://reklamacje.wieszjak.pl/

Wydaje się, że w tej sytuacji masz pełne prawo żądania zwrotu pieniędzy.

A.
Anna Sadowska

Anna Sadowska asystentka, IT
Telekomunikacja

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Andrzej
Wielkie dzięki!!!!
Jak napisała w tym wątku Ania – Dodrze, że są takie osoby!

konto usunięte

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Andrzej L.:
Mowa jest o tym, że "rozpruł się fragment szwu",

"sprawa dotyczy kurtki narciarskiej, która podarła się"

Albo więc kurtka się podarła albo rozpruł się szew. To są dwie RÓŻNE sprawy.
O ile rozprucie szwu może być uznane za wadę, o tyle rozdarcie tkaniny niekoniecznie a właściwie na pewno nie.

Informacja jest niedokładna, a co za tym idzie NIE DA się rozsądnie doradzić, albo opis uszkodzeń jest błędny, i w takim wypadku też trudno jest obiektywnie doradzić.
W obu przypadkach trzeba pogratulować diagnozy.
To niemal cud, gdy nie widziało się przedmiotu na oczy.
EOT.
Tomasz A.

Tomasz A. Senior Business
Analyst at Fujitsu

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Cześć,
Kupiłem dysk twardy jakiś czas temu w sklepie (koniec grudnia ubiegłego roku). 11 stycznia dostałem paczkę, ale w środku był inny dysk (niezgodność towaru z umową?). Napisałem do sklepu maila i jeszcze tego samego dnia dostałem odpowiedź że wymienią na dysk taki jaki zamówiłem i jutro będzie kurier (12go stycznia). Do dziś kuriera nie ma a mamy 31 stycznia. Odpowiedź na rozpatrzenie reklamacji dostałem błyskawicznie. Ale z jej wykonaniem jest beznadziejnie. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Dzwonię do rzecznika praw konsumenta i dostaję odpowiedź abym wysłał pismo z potwierdzeniem odbioru... Ludzie, żyjemy w XXI wieku i mam maila na który dany sklep (Ram Net - nie polecam) odpisuje.

Czy sklep ma jakiś czas na odesłanie mi takiego dysku jaki zamówiłem? Sytuacja jest beznadziejna. Jestem z dyskiem którego nie mogę używać a sklep ma mnie głęboko w ... Pomocy.
Anna Kurzajewska

Anna Kurzajewska Student, Akademia
Ekonomiczna im.
Oskara Langego we
Wrocł...

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Anna Sadowska:
(...) (sprawa dotyczy kurtki narciarskiej, która podarła się już w pierwszym tygodniu używania (m.in. popsuła się większość suwaków, rozpruł się fragment szwu itd). Kurtkę reklamowałam i producent oddał mi tą samą kurtkę naprawiając usterki. Bardzo szybko w kurtce znowu wystąpiły te same usterki. Czy powinnam reklamować czy zgłosić „niezgodność towaru z umową”?)

..to brzmi jak historia kurtki snowboardowej mojego chlopaka - zamek zepsuł sie po kilku miesiacach od zakupu. Producent naprawil (wymienil wprawdzie na inny typ, nie-wodoszczelny, ale to bylo jeszcze akceptowalne). Nastepnie po kilku uzyciach w kolejnym sezonie popruły się szwy z boku - producent zszył, choc dosc nieudolnie trzeba przyznac, bo nawet nie dobrał wlasciwego koloru nici. Teraz kurtka jest 3 raz w reklamacji bo starł sie materiał po wewnętrznej stronie przy kołnierzu. Zobaczymy jak to rozpatrzą. Będziemy żądać zwrotu pieniędzy (450zł), bo kurtka jest ewidentnie wykonana z beznadziejnych materiałow. A szkoda, bo była ciepła i funkcjonalna (jak chodzi o ilosc kieszeni itd...). Generalnie nie polecamy juz Surfanica.Anna Kurzajewska edytował(a) ten post dnia 02.02.11 o godzinie 12:03

Temat: reklamacja vs. niezgodność towaru z umową

Anna Kurzajewska:
Anna Sadowska:
(...) (sprawa dotyczy kurtki narciarskiej, która podarła się już w pierwszym tygodniu używania (m.in. popsuła się większość suwaków, rozpruł się fragment szwu itd). Kurtkę reklamowałam i producent oddał mi tą samą kurtkę naprawiając usterki. Bardzo szybko w kurtce znowu wystąpiły te same usterki. Czy powinnam reklamować czy zgłosić „niezgodność towaru z umową”?)

..to brzmi jak historia kurtki snowboardowej mojego chlopaka - zamek zepsuł sie po kilku miesiacach od zakupu. Producent naprawil (wymienil wprawdzie na inny typ, nie-wodoszczelny, ale to bylo jeszcze akceptowalne). Nastepnie po kilku uzyciach w kolejnym sezonie popruły się szwy z boku - producent zszył, choc dosc nieudolnie trzeba przyznac, bo nawet nie dobrał wlasciwego koloru nici. Teraz kurtka jest 3 raz w reklamacji bo starł sie materiał po wewnętrznej stronie przy kołnierzu. Zobaczymy jak to rozpatrzą. Będziemy żądać zwrotu pieniędzy (450zł), bo kurtka jest ewidentnie wykonana z beznadziejnych materiałow. A szkoda, bo była ciepła i funkcjonalna (jak chodzi o ilosc kieszeni itd...). Generalnie nie polecamy juz Surfanica.Anna Kurzajewska edytował(a) ten post dnia 02.02.11 o godzinie 12:03

psst odpowiadasz na wątek sprzed 2 lat, pytanie właściwe jest nad Tobą...

Następna dyskusja:

Reklamacja bez paragonu - n...




Wyślij zaproszenie do