Wojciech D. malleus maleficarum
Temat: reklamacja usługi związanej z montażem drzwi
Witam,Krótki opis sytuacji:
Przed przystapieniem do prac montażowych wykonano niezbędne pomiary wskazując na konieczność rozkucia otworu do wysokości 210cm. Podczas montażu okazało się, że konieczne będzie usunięcie betonowego nadproża, ale fachowcy nie zgodzili się na taki przebieg sprawy i pomimo moich sugestii i rozmów z szefem założyli drzwi po swojemu. Drzwi zewnętrzne do mieszkania zostały przycięte o ponad 5cm, w wynku czego światło w przejściu ma 194cm (wg przepisów powinno być min 200cm licząc od progu do ościeżnicy).
Złożyłem reklamację. Po wizycie serwisanta otrzymałem pisemko z którego wynika, że drzwi zostały zamontowane prawidłowo i zgodnie z kartą producenta (Delta). Podważam również kwestię prawidłowego montażu, bo choć drzwi "trzymają" pion to nie leżą w płaszczyźnie ściany, a 2cm odchyłka osadzenia to już sporo.
Jak z tego wybrnąć? Rzecznik konsumenta i co dalej? Lokal nie ma jeszcze statusu mieszkania, a odbiór i kwalifikacja na M może okazać się kłopotliwy właśnie ze względu na niespełnione normy budowlane...
Proszę o wskazówki.
Wojtek