konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

studio graficzne zlecilo druk ulotki
odebrana ulotka nie jest zgodna z przekazanym wzorem
i Klient nie chce jej przyjac w calosci, poniewaz
na dzien nastepny zaczely sie targi Klienta
gdzie 'musi' wykorzystac czesc.

fra byla wczesniej odebrana i podpsana przez osobe z biura
kwota 1400 PLN netto

drukarnia przyjela reklamacje i zobowiazala sie klika dni pozniej
wydrukowac ponownie ulotki. na dzien nastepny przedstawia jednak warunek ze ulotki nie moga byc wykorzystane. Klient byl zmuszony wykorzystac na targach. wykorzystal 50% nakladu

potrzebuje prawnego tekstu na podkladke do podpisanej fry.
bardziej poszkodowany jest klient, nie zas drukarnia;)

prosze o ewentualna pomoc na priv'aKrzysztof Szymańczyk edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 15:09

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

czy wystarczy zwykly tekst ze reklamujemy kolorystyke ulotki.
mam cala korespondencje z 2ch dni w e-mailu czy to zachowac jako dowod w sprawie?

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

czegos tu nie rozumiem..
drukarania zawala druk, jakie ma prawa do tych ulotek?
chyba zadnych, zwlaszcza ze klient placi za material..
mysle ze to czysta zlosliwosc drukarni..
czy klient nie ma prawa sie zatem domagac odszkodowania?
w koncu drukarnia przyjela reklamacje, narazila klienta na straty.. moze warto je zatem wycenic (te straty)..;]

nie jestem prawnikiem.. ale wydaje mi sie to absurdalne, bo material i tak trafi do kosza

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Ania T.:
czegos tu nie rozumiem..
drukarania zawala druk, jakie ma prawa do tych ulotek?
chyba zadnych, zwlaszcza ze klient placi za material..
mysle ze to czysta zlosliwosc drukarni..
czy klient nie ma prawa sie zatem domagac odszkodowania?
w koncu drukarnia przyjela reklamacje, narazila klienta na straty.. moze warto je zatem wycenic (te straty)..;]

nie jestem prawnikiem.. ale wydaje mi sie to absurdalne, bo material i tak trafi do kosza

dzieki za glos. oczywiscie drukarnia nie wykorzysta ulotek, ale twierdzi ze jak klient rozda na targach to wykorzystuje.
tylko klient musi rozdac to co dostal w przeddzien targow bo nie innego wyjscia. Klient oczywiscie jest niezadowolony bo inny druk niz wzor. 'kaszana';(

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Krzysztof Szymańczyk:
Ania T.:
czegos tu nie rozumiem..
drukarania zawala druk, jakie ma prawa do tych ulotek?
chyba zadnych, zwlaszcza ze klient placi za material..
mysle ze to czysta zlosliwosc drukarni..
czy klient nie ma prawa sie zatem domagac odszkodowania?
w koncu drukarnia przyjela reklamacje, narazila klienta na straty.. moze warto je zatem wycenic (te straty)..;]

nie jestem prawnikiem.. ale wydaje mi sie to absurdalne, bo material i tak trafi do kosza

dzieki za glos. oczywiscie drukarnia nie wykorzysta ulotek, ale twierdzi ze jak klient rozda na targach to wykorzystuje.
tylko klient musi rozdac to co dostal w przeddzien targow bo nie innego wyjscia. Klient oczywiscie jest niezadowolony bo inny druk niz wzor. 'kaszana';(
klient otrzymal ulotki nie zgodne z zamowieniem, a do tego zostal narazony na straty, ktore mozna wyliczyc w pieniadzach..
tak bym wlasnie rozmawiala z drukarnia, kto poniesie straty finansowe na jakie drukarnia narazila klienta?
w gestii drukarni ponowinno byc zalatwienie tej sprawy..
na miejscu klienta oddalabym sprawe do sadu, mysle ze drukarnia natychmiast pojdzie po rozum do glowy..
bo dodrukowanie dobrych ulotek nic juz nie zmieni..
jest umowa i termin realizacji.. jest tez termin targow na ktore ulotki byly potrzebne klientowi.. nie powinno byc problemu z uzyskaniem odszkodowania od drukarni..
i mysle ze drukarnia juz by nie zachowywala sie tak arogancko..
no i oczywiscie.. wstrzymanie platnosc tej faktury..Ania T. edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 18:34

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Ania T.:
Krzysztof Szymańczyk:
Ania T.:
czegos tu nie rozumiem..
drukarania zawala druk, jakie ma prawa do tych ulotek?
chyba zadnych, zwlaszcza ze klient placi za material..
mysle ze to czysta zlosliwosc drukarni..
czy klient nie ma prawa sie zatem domagac odszkodowania?
w koncu drukarnia przyjela reklamacje, narazila klienta na straty.. moze warto je zatem wycenic (te straty)..;]

nie jestem prawnikiem.. ale wydaje mi sie to absurdalne, bo material i tak trafi do kosza

dzieki za glos. oczywiscie drukarnia nie wykorzysta ulotek, ale twierdzi ze jak klient rozda na targach to wykorzystuje.
tylko klient musi rozdac to co dostal w przeddzien targow bo nie innego wyjscia. Klient oczywiscie jest niezadowolony bo inny druk niz wzor. 'kaszana';(
klient otrzymal ulotki nie zgodne z zamowieniem, a do tego zostal narazony na straty, ktore mozna wyliczyc w pieniadzach..
tak bym wlasnie rozmawiala z drukarnia, kto poniesie straty finansowe na jakie drukarnia narazila klienta?
w gestii drukarni ponowinno byc zalatwienie tej sprawy..
na miejscu klienta oddalabym sprawe do sadu, mysle ze drukarnia natychmiast pojdzie po rozum do glowy..
bo dodrukowanie dobrych ulotek nic juz nie zmieni..
jest umowa i termin realizacji.. jest tez termin targow na ktore ulotki byly potrzebne klientowi.. nie powinno byc problemu z uzyskaniem odszkodowania od drukarni..
i mysle ze drukarnia juz by nie zachowywala sie tak arogancko..
no i oczywiscie.. wstrzymanie platnosc tej faktury..Ania T. edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 18:34

Tutaj w grę wchodzą przepisy kodeksu cywilnego regulujące umowę o dzieło.

Zgodnie z art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.
§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Zakładam, że wadliwa kolorystyka to tzw. wada, która nie jest istotna, tzn. klient może wykorzystać otrzymane ulotki zgodnie z ich przeznaczeniem (w końcu częściowo je wykorzystał). Nie zmienia to faktu, że częściowe wykorzystanie ulotek nie pozbawia go prawa do żądania odpowiedniego obniżenia wynagrodzenia.

Co znaczy "odpowiednie" obniżenie wynagrodzenia, tego kodeks nie precyzuje, a Sąd musi to ocenić z uwzględnieniem wszystkich okoliczności sprawy tj. porównując projekt ulotki z produktem finalnym, biorąc pod uwagę cel, jakiemu miała służyć taka ulotka, znaczenie kolorystyki na tejże ulotce itp. Myślę jednak, że żądanie obniżenia wynagrodzenia o ok. 30% nie będzie żądaniem nadmiernym.

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Ania T.:
klient otrzymal ulotki nie zgodne z zamowieniem, a do tego zostal narazony na straty, ktore mozna wyliczyc w pieniadzach..

No i żeby reklamacja byłą skuteczna musi ODDAĆ wadliwy produkt.

Co zatem reklamuje klient, skoro WYKORZYSTAŁ produkt?

Idąc za przepisem który podał Jarosław.
Drukarnia powinna otrzymać z powrotem wadliwe ulotki i w zamian dać ulotki prawidłowo wydrukowane. Jeśli nie ma pełnego nakładu, to pełna rekompensata nie przysługuje.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 19:21

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

wszytsko jasne.. :)
tylko czesto jest tak, ze zamawiajacy np. ulotki, nie podpisuje umowy, wszystko odbywa sie na podstawie zamowienia.. czy w takiej sytuacji, zamawiajacy ma jakies pole do obrony?:)

ponadto, drukarnia zabronila uzycia tych ze ulotek, narazajac tym samym klienta na to, ze klient musi zaplacic za wadliwy towar badz czekac na poprawienie wadliwego druku, ktory jak widzimy bedzie wykonany po terminie targow na ktore te ulotki byly pzrygotowane, co za tym idzie, klient moze poprawione ulotki wyrzucic do kosza, bo celem bylo rozdanie ich na targach..
wiec?:)

zostal narazony na straty finansowe.. bo ulotki jako material reklamowy, mial przyniesc korzysci..
czy nie?Ania T. edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 19:24

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

w kazdym razie, chyba mamy juz obraz sytuacji..

mozna wiec wybrac, albo sadzenie sie i nie wykorzystanie wadliwego materialu, albo obnizenie kosztow..

:)

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Nie da się zjeść ciasta po czym iść do cukierni i zażądać kolejnego, bo tamto było niesmaczne.
Jeśli było niesmaczne to trzeba było oddać a nie zjadać.

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

tyle ze klient, nie chce wszytskich ulotek, tylko czesc, bo sa targi.. i nie moze sobie pozwolic na brak materialow reklamowych, nie po to ktos sie na targach wystawia i placi grube pieniadze..

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Dlatego też klient może zareklamować pozostałą część nakładu (oddając źle wydrukowane ulotki)i uzyskać w ten sposób częściową rekompensatę np przez otrzymanie nowych ulotek lub obniżenie ceny za całość usługi.

Za materiały które zużył rekompensata się nie należy.

Pokrycia strat wynikających z braku materiałów może dochodzić na drodze cywilnej, choć mając na uwadze, że ROZDAWAŁ rzekomo wadliwe ulotki, szanse ma marne.

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

na poczatku drukarnia zgodzila sie wydrukowac ponownie caly naklad.
na nastepny dzien zmianila zdanie ze nie ma tragedii i trzeba zwrocic naklad, ale to byl dzien targow i klient 'musial cos miec'

stan na dzis. klient wykorzystal 50% ulotek.
przekazalismy informacje ze zwracamy polowe nakladu.
drukarnia przekazala informacje ze klient musi zaplacic za polowe
i drukowac wiecej nie beda.

kontrpropozycja ze ulotki nie sa pelnowartosciowa i klient moze zaplacic nie 700 PLN tylko 400 zostala odrzucona przez drukarnie
i zapowiedziano skierowanie sprawy do sadu.

jaki jest wzor reklamacyjny? aby wyslac do drukarni jako dowod do ewentualnej sprawy. pisalismy wczesniej pismo ze nie jest naszym celem wyludzenie czesci nakldu, ale zrozumienie klienta.
ulotki po targach sa 'niepotrzebne'

w naszym odczuciu najbardziej stratny jest klient, a brak kontaktu z problemem koloru w czasie produkcji lezy po stronie producenta. pozniejsze 'wciskanie' uslugi jest mechanizmem obronnym.

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

W momencie gdy towar jest niepełnowartościowy trzeba go REKLAMOWAĆ a nie UŻYWAĆ.

Skoro więc klient zużył POŁOWĘ to za połowę powinien zapłacić.

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

to jest naciaganie pzrez drukarnie..
bo klient zglosil wadliwosc materialu.. drukrania, powinna zatem obnizyc koszt za wykozrystane ulotki..
pierwszy raz sie spotykam z taka sytuacja, co to za drukarnia???
ktorej niezalezy na kliencie..

a wiesc gminna niesie..

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

rozumiem ze kazdy widzi swoj biznes. dlatego nie uchylamy sie przed zaplata ale nie za 100% jakosci. to kwestia negocjacji. drukarnia wychodzi z argumentami sily. zwrot ulotek. platnosc za uzyte ulotki. na koniec sad. to utrudna sytuacje;) w efekcie widac ze nie traktuaje klienta (agencji) perpektywicznie. ciekawe czy 700 PLN, a dokladnie 300 PLN bo 400 zamierzamy zaplacic bedzie 'sprawa' z ktora idzie sie do sadu;)

poprosze tylko o tekst prawny z temacie reklamacji.

targi bez ulotek to najwiekszy dramat;(
nie zycze nikomu takiej sytuacji

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Krzysztof Szymańczyk:
rozumiem ze kazdy widzi swoj biznes. dlatego nie uchylamy sie przed zaplata ale nie za 100% jakosci. to kwestia negocjacji. drukarnia wychodzi z argumentami sily. zwrot ulotek. platnosc za uzyte ulotki. na koniec sad. to utrudna sytuacje;) w efekcie widac ze nie traktuaje klienta (agencji) perpektywicznie. ciekawe czy 700 PLN, a dokladnie 300 PLN bo 400 zamierzamy zaplacic bedzie 'sprawa' z ktora idzie sie do sadu;)

poprosze tylko o tekst prawny z temacie reklamacji.

targi bez ulotek to najwiekszy dramat;(
nie zycze nikomu takiej sytuacji

Reklamacją jest każde pismo, z którego wynika, że zamówienie ma wady (trzeba te wady dokładnie opisać) oraz żądanie (np. obniżenie ceny o określoną kwotę).

konto usunięte

Temat: reklamacja ulotki odebranej z drukarni

Ania T.:
to jest naciaganie pzrez drukarnie..
Absolutnie NIE.
Klient może NIE ODEBRAĆ nakładu który został zepsuty.
bo klient zglosil wadliwosc materialu.. drukrania, powinna zatem obnizyc koszt za wykozrystane ulotki..
Jeszcze raz.
NIE MOŻNA skonsumować produktu po czym zażądać rekompensaty bo nie smakowało.

Następna dyskusja:

reklamacja odrzucona - uszk...




Wyślij zaproszenie do