Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

a ten serwisant przyjechał na jego prośbę czy na Twoją?
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

My zadzwoniłyśmy zgodnie z radą Szanownego Pana Sprzedawcy, więć raczej trzeba przyjąć, że przyjechał na naszą prośbę.Anna Karwat edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 22:47

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Taki jest naturalny stan rzeczy, że komputery się grzeją.

Nie spotkałem jeszcze laptopa, który byłby nadzwyczaj gorący działając prawidłowo. Więc jak się nie zawiesza - to wątpię, by był naprawdę gorący (nawet, jak wbrew instrukcji niektórych laptopów mających wentylację od spodu, trzyma się go na kolanach - zanim poparzy, to się zawiesi).

Wiem, nie są to porady prawne - ale jak urządzenie działa prawidłowo, to nie ma co reklamować. Czy ktoś zapewniał, że temperatura obudowy nie przekroczy X? Czyli czy można powiedzieć, że laptop nie ma cech, o których sprzedawca zapewniał?

W czym kupujący czuje się oszukany (i na jakiej podstawie)?

Praktyczna rada - kupić klawiaturę i mysz i się nie męczyć z laptopowymi.Mariusz G. edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 22:53

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Ostatnio reklamowałem 2 letniego HP i udało się. Też się mocno ciepły robił. Serwis przeczyścił, wymienił wentylatory i pasty. Dodatkowo przyznał rację, że bateria od ciepła straciła swe cechy i włożył nową baterię.
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Mariuszu, "klient" czuje sie oszukany, bo np. nikt mu nie powiedział, że bateria nagrzewa się bardziej niż normalenie w tym konkretnym modelu i w znacznie krótszym czasie...bo wtedy najzwyczajniej w świecie wybrałby inny model...

Poza tym, chciałabym tylko zaznaczyć, że NIE OCZEKUJĘ od laptopa, żeby wogóle się nie grzał, tylko żeby grzał się do temp., takiej w której da sie trzymać dłonie na obudowie... To naprawdę nie są wymysły zdziwaczałej klientki - włączyłyśmy laptop o tej samej mocy procesora i podobnej baterii tylko innej marki - zachowuje się zupełnie inaczej - obudowa się nie nagrzewa w tak krótkim czasie i w ogóle nie nagrzewa się do tego stopnia co w tym modelu DELL'a.

Jaka klawiatura i jaka myszka?!
Laptop=komputer mobilny, przystosowany żeby wziąć go ze sobą gdziekolwiek się chce, a nie taszczyć ze sobą dodatkowy ekwipunek.

Mariusz G.:
Taki jest naturalny stan rzeczy, że komputery się grzeją.

Nie spotkałem jeszcze laptopa, który byłby nadzwyczaj gorący działając prawidłowo. Więc jak się nie zawiesza - to wątpię, by był naprawdę gorący (nawet, jak wbrew instrukcji niektórych laptopów mających wentylację od spodu, trzyma się go na kolanach - zanim poparzy, to się zawiesi).

Wiem, nie są to porady prawne - ale jak urządzenie działa prawidłowo, to nie ma co reklamować. Czy ktoś zapewniał, że temperatura obudowy nie przekroczy X? Czyli czy można powiedzieć, że laptop nie ma cech, o których sprzedawca zapewniał?

W czym kupujący czuje się oszukany (i na jakiej podstawie)?

Praktyczna rada - kupić klawiaturę i mysz i się nie męczyć z laptopowymi.Anna Karwat edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 23:19

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Ogólnie jeśli komputer nie był zgłaszany przez klienta do serwisu to sprzedawca z reguły ma możliwość zareklamowania wadliwego kompa w tzw przedsprzedaży. Dlatego często jak coś kupujemy to jest info, żeby sprawdzić i przyjść z kartą gwarancyjną za tydzień ble ble. W takim przypadku sprzedawca odsyła kompa do dystrybutora i kończy się wymianą na nowy model lub zwrot kasy. Jeśli natomiast komputer został zarejestrowany w serwisie producenta, że jest u klienta i był naprawiany to sprzedawca już nie może go tak po prostu oddać. Dlatego podejrzewam się broni przed wymianą, ponieważ wtedy zostanie z naprawianym kompem.

ps. a tak z ciekawości - sprawdźcie termometrem ile jest na tej obudowie ciepełka :)

Anna Karwat:
Jasne Wojtku, jestem w pełni świadoma, że laptopy mają dysk twardy położony w okolicy nadgarstka, tylko czemu ja nie mam problemu z takim nagrzewaniem sie innych laptopów firmy: Toshiba, czy Lenovo? Owszem nagrzewają się i to całkiem mocno, ale po 8 godzinach pracy, a nie po 2...

Jeśli chodzi o wymianę na inny model, to już o to pytałyśmy, pan powiedział, że nie ma takiej możliwości, ponieważ serwisant DELL'a rozkręcił komputer i coś tam w nim wymienił (co niby miało pomóc), więc ten komputer nie jest juz towarem, który moja Znajoma zakupiła w jego sklepie.

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Włącz komputer na noc z obciążonym prockiem i dyskiem. Rano zobaczysz co się stanie.
1)komputer się spalił
2) komputer się zresetował - oznacza, że temperatura jest za wysoka i podlega to naprawie, ponieważ uniemożliwia Ci normalną pracę
3)nic się nie stało - ...

Dzwoń do serwisu codziennie i co chwile... niech wpadają i naprawią kompa. Lepsze to niż pisanie tutaj
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

;)

Dzięki za rady, ale jednak zostawianie na noc i czekanie czy się spali czy nie...szczerze mówiąc bardziej liczyłam na poradę prawną, jak traktować taką wadę i zachowanie sprzedawcy oraz co można w tej sytuacji zrobić, postępując zgodnie z przysługącymi nam-klientom prawami. Myślę, że narazie sprobujemy "środków" tradycyjnych - czyli pismo reklamacyjne+reklamacja towaru, a jak nie to będziemy się podpierać gwarancją i reklamować u producenta.

Piotr M.:
Włącz komputer na noc z obciążonym prockiem i dyskiem. Rano zobaczysz co się stanie.
1)komputer się spalił
2) komputer się zresetował - oznacza, że temperatura jest za wysoka i podlega to naprawie, ponieważ uniemożliwia Ci normalną pracę
3)nic się nie stało - ...

Dzwoń do serwisu codziennie i co chwile... niech wpadają i naprawią kompa. Lepsze to niż pisanie tutaj

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Zostawianie na noc ma na celu określenie konkretnej wady - dla mnie stwierdzenie, że komputer się przegrzewa jest opisem subiektywnym. Równie dobrze jedna osoba może powiedzieć, że ta kawa jest gorąca a druga powie, że jest ok. Porównywanie tego do kompa innego producenta z takim samym procesorem też nie jest żadnym argumentem. Jeżeli komputer się przegrzewa to nie ma opcji - muszą wystąpić jakieś inne objawy tego stanu, czyli np nieprzerwana praca wentylatora na maksymalnych obrotach, wyłączanie, resety, zwolnienie pracy dysku, zawieszanie, długie uruchamianie itp itd. Może w celu określenia konkretnej wady poprosić obiektywnego kolegę informatyka niech przejrzy tego kompa zewnętrznie i programowo - sprawdzi jaka jest temp. procesora, dysku, sprawdzi czy dysk pracuje z normalną prędkością zapisu i odczytu. Cudów nie ma, jeśli się przegrzewa to na 100% coś jeszcze nie działa prawidłowo.
Co do reklamacji - skoro macie już na koncie jedną nieudaną naprawę, to jeszcze 2. Biorąc pod uwagę serwis next bussiness day zajmie to 3 dni robocze. Zbierajcie kwity z tych napraw i reklamacja kompa z powodu 3 nieudanych napraw. Trzeba też wziąć poprawkę na to, że nawet jeśli towar zostanie zareklamowany z tytułu niezgodności to sprzedawca i tak go wyśle do serwisu, skąd dostanie albo informacje, że jest wada albo że nie ma wady. Jeśli dostanie info od producenta, że nie ma wady no to zonk bo odda wam kompa. A jeśli wada jest to dell powinien to naprawić w ramach normalnej procedury gwarancyjnej.

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

chcesz konkretnej odpowiedzi a to nie jest takie proste...

Skorzystaj z usług serwisu jeszcze ze dwa razy, pomęcz ich. Szkoda, że od razu nie wystąpiłaś z pismem reklamacyjnym do sprzedawcy. Podeślij pismo chętnie pomogę.

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
;)

Dzięki za rady,

Jeśli komputer nagrzewa się szybko i do nazbyt wysokiej temperatury, jedyne co musisz zrobić, to udowodnić to serwisantowi oraz zażądać sporządzenia protokołu z oględzin na piśmie.
Jeśli po zbadaniu laptopa będzie usiłował wpisać coś innego do protokołu lub pominie kwestię temperatury, będzie to można potraktować jako próbę poświadczenia nieprawdy.

Dobrze byłoby w czasie wizyty serwisanta mieć pod ręką pirometr, by dokładnie określić temperaturę obudowy.

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
;)

Dzięki za rady, ale jednak zostawianie na noc i czekanie czy się spali czy nie...szczerze mówiąc bardziej liczyłam na poradę prawną, jak traktować taką wadę i zachowanie sprzedawcy oraz co można w tej sytuacji zrobić, postępując zgodnie z przysługącymi nam-klientom prawami. Myślę, że narazie sprobujemy "środków" tradycyjnych - czyli pismo reklamacyjne+reklamacja towaru, a jak nie to będziemy się podpierać gwarancją i reklamować u producenta.

Porady prawne i prawo to w niektórych przypadkach nie jest najlepsze rozwiązanie... owszem dopniesz pewnie w końcu swego, ale czas i nerwy jakie na to stracisz nie będą adekwatne do efektu ;)

Następna dyskusja:

Reklamacja w CM Lim - nie w...




Wyślij zaproszenie do