Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Witam,

Moja znajoma kupiła laptopa, którego rozpakowała, przyniosła do domu i po 2 godzinach użytkowania stwierdziła, że obudowa komputera nagrzała się do tego stopnia że nie da sie jej dotknąć. Pracuje jako tłumacz literacki, więc odczuła to dosyć mocno...

Następnego dnia zawiozła towar do sklepu - autoryzowanego dystrybutora firmy, sprzedawca uznał, ze trzeba zadzwonić na pomoc techniczną (ma w gwarancji opcję Serwis "Next business day"). Następnego dnia przyjechał pan, stwierdził, że "coś tam w komputerze nie grało", ale że udało się usunąć usterkę. Znajoma ponownie przestowała komputer - niestety, nagrzewał sie tak samo mocno w takim samym czasie. Następnego dnia zaniosła komputer do sklepu, zgodnie z poleceniem Pana sprzedawcy przez tel. - po kilku dniach sprzedawca zadzwonił, że komputer jest w pełni sprawny, że nie ma w nim żadnej usterki i że Ona sobie wymyśliła tą wadę...

Niestety- wada została, laptop nagrzewa się dalej tak samo, nie da się dlużej trzymać nadgarstka na jego obudowie, bo jest zbyt gorący...Jednym słowem, na komputerze nie da sie pracować....

Czy jest to tzw. wada ukryta, czy w ogóle nie można mówić o wadzie jeśli nie została ona stwierdzona przez serwis autoryzowany producenta?

Co można w takiej sytuacji zrobić jeśli towaru do reklamacji nie chce ponownie przyjąć dystrybutor - odesłać towar do producenta, z dowodem wpłaty za potwierdzeniem odbioru?

Czy pozostaje tylko oddać towar do niezależnego rzeczoznawcy na własny koszt ?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc i poradę,

Pozdrawiam,

A.

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:

Nie prościej będzie skontaktować się z autoryzowanym punktem serwisowym a nie ze sklepem ?
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Pan,który ją odwiedził w domu jako serwisant - był właśnie wysłany z autoryzowanego serwisu firmy, a sam sklep jest autoryzowanym dystrybutorem, przez którego również załatwiane są naprawy gwarancyjne...

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
Pan,który ją odwiedził w domu jako serwisant - był właśnie wysłany z autoryzowanego serwisu firmy, a sam sklep jest autoryzowanym dystrybutorem, przez którego również załatwiane są naprawy gwarancyjne...

jakiej marki jest laptop ?
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

DELL

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

1. nie kontaktujemy się ze sklepem i już więcej tam nie kupujemy...
2. jest wsparcie techniczne - dzwonimy do DELL, który ma dobrą obsługę i po raz drugi zapraszamy serwisanta
3. po trzeciej interwencji żądamy wymiany na nowy model (następnego dnia)

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
DELL

Lokalne numery telefonów

Program serwisu międzynarodowego firmy Dell zapewnia poczucie bezpieczeństwa, oferując serwis i wsparcie techniczne podczas przebywania poza granicami swojego kraju z notebookiem Latitude lub Inspiron. *

Istnieją dwie metody otrzymania wspracia technicznego podczas podróży zagranicznej:
Można zadzwonić do centrum obsługi klienta w kraju, w którym się znajdujesz.
Można zadzwonić do biura obsługi klienta swojego kraju podczas pobytu poza jego granicami.

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx...

Polska|Poland
+48 22 579 5700
Poniedziałek - piątek
Od 8:00 do 19:00 czasu lokalnego
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

1. Co do pierwszego - zgadzam się w 100%
2. Dobra obsługa hmmm... - na pewno szybki serwis, ale to ich zobowiązanie gwarancyjne, dodzwoonienie się na pomoc techniczną zajęło mi ostatnio ok. godziny...caly czas było zajęte lub nikt nie podnosił...
Pan serwisant, który nad odwiedził, poradził na wyjściu, że skoro się nagrzewa, to można sobie kupić oddzielną przenośną klawiaturę na USB .... Przypomnę że przedmiotem całego zamieszania - jest LAPTOP = komputer PRZENOŚNY, który został zakupiony, by móc go zabrać ze sobą w torbie, bez noszenia przy sobie kilkudziesięcio-gigowych przenośnych dysków, myszek, klawiatur itp...:)
3. Czy firma ma obowiązek wymienić po tej 3 interwencji laptop, jeśli nie została stwierdzona w tym modelu wada techniczna?
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Tak jak powiedziałam, z tejże właśnie pomocy technicznej już skorzystałyśmy - przyjechał do nas miły Pan serwisant i powiedział, co powiedział...

Rozumiem, że radzisz, by ponownie "przywołać" autoryzowany serwis techniczny i próbować dalej naprawiać laptop?

Paweł G.:
Anna Karwat:
DELL

Lokalne numery telefonów

Program serwisu międzynarodowego firmy Dell zapewnia poczucie bezpieczeństwa, oferując serwis i wsparcie techniczne podczas przebywania poza granicami swojego kraju z notebookiem Latitude lub Inspiron. *

Istnieją dwie metody otrzymania wspracia technicznego podczas podróży zagranicznej:
Można zadzwonić do centrum obsługi klienta w kraju, w którym się znajdujesz.
Można zadzwonić do biura obsługi klienta swojego kraju podczas pobytu poza jego granicami.

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx...

Polska|Poland
+48 22 579 5700
Poniedziałek - piątek
Od 8:00 do 19:00 czasu lokalnego

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
Tak jak powiedziałam, z tejże właśnie pomocy technicznej już skorzystałyśmy - przyjechał do nas miły Pan serwisant i powiedział, co powiedział...

Rozumiem, że radzisz, by ponownie "przywołać" autoryzowany serwis techniczny i próbować dalej naprawiać laptop?


Tak, z tą różnicą, że nie dzwońcie... napiszcie maila, najlepiej tutaj:

http://support.euro.dell.com/support/emailcustomercare...

(gwarancje międzynarodowe)

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

przykład z ostatniego miesiąca:
Laptop nowy, po rozpakowaniu okazało się, że dźwięk nie działa. Przyjechał dell i sobie nie poradził. Po molestowaniu telefonicznym przyjechał drugi raz i też nie dał rady. Następnie przyjechał inny serwisant, który sobie poradził.

Czasami jest usterka i serwis nie wie jak się zachować, przecież wszystko działa (tylko odczucie klienta jest inne).

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Paweł G.:
Anna Karwat:
Tak jak powiedziałam, z tejże właśnie pomocy technicznej już skorzystałyśmy - przyjechał do nas miły Pan serwisant i powiedział, co powiedział...

Rozumiem, że radzisz, by ponownie "przywołać" autoryzowany serwis techniczny i próbować dalej naprawiać laptop?


Tak, z tą różnicą, że nie dzwońcie... napiszcie maila, najlepiej tutaj:

http://support.euro.dell.com/support/emailcustomercare...

(gwarancje międzynarodowe)


POLECAM MAILA WYSŁAĆ. DO JAKIEGOŚ GLOBALNEGO SERWISU.

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Radzę jakoś zbierać pisma della, że uważają laptopa za sprawnego. Jeśli faktycznie się grzeje a oni nie chcą pomóc to uzbieraj dokumentację, że ich zdaniem jest wszystko OK. A następnie zostaw na noc laptopa z włączonymi procesami niech się nagrzeje i spali.

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Piotr M.:
Radzę jakoś zbierać pisma della, że uważają laptopa za sprawnego. Jeśli faktycznie się grzeje a oni nie chcą pomóc to uzbieraj dokumentację, że ich zdaniem jest wszystko OK. A następnie zostaw na noc laptopa z włączonymi procesami niech się nagrzeje i spali.

Przepraszam najmocniej, ale o jakim reżimie odpowiedzialności mówisz, z tytułu rękojmi, czy z tytułu gwarancji?

Bo jeśli z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), to zawiadomienie o wadzie składasz zawsze sprzedawcy, a nie producentowi, importerowi itp. Jest to wymóg ustawowy i złożenie zawiadomienie innej osobie jest prawnie nieskuteczne. Nadto jeśli na skutek pisania po różnych innych osobach niż sprzedawca, pytającej upłynie 2 miesięczny termin, to utraci ona definitywnie możliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy (art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego), więc może zweryfikuj swoje rady, żebyś koleżanki nie wepchnął w kłopoty... ;)

Jeśli zaś mówisz o reżimie gwarancyjnym, to roszczenia zgłasza się w sposób i w terminach wskazanych w karcie gwarancyjnej, wyłącznie temu podmiotowi, który na gwarancji jest wymieniony (art. 13 w/w ustawy). Wątpię, aby Dell Computer Corporation był w niej wymieniony ;)

Osobiście uważam, że dużo prostszą i pewniejszą metodą jest skorzystanie z uprawnień z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), ze względu na domniemanie, że wada istniała w rzeczy w chwili jej wydania (art. 4 w/w ustawy).

Ps. Porada typu "zostaw na noc, niech się nagrzeje i spali", kwalifikuje się do bana, zgodnie z tym, co masz w wątku "sankcje za łamanie zasad"...

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Piotr M.:
(gwarancje międzynarodowe)


POLECAM MAILA WYSŁAĆ. DO JAKIEGOŚ GLOBALNEGO SERWISU.

to taki podałem....
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Tylko co robić w sytuacji, w której sprzedawca stwierdza, że przetestował samodzielnie komputer i porównał go z innym komputerem tego samego modelu i nie uznaje wady komputera i nie przyjmuje jego reklamacji???

Jeszcze tylko nadmienię, że serwisant DELL został "przywołany" za aprobatą i poradą sprzedawcy, który teraz twierdzi, że nic takiego nie mówił...

Ponadto sprzedawca uznaje że, to że sprzęt został "naruszony" przez Serwisanta powoduje, że moja Znajoma juz nie ma prawa zwrócić tego sprzętu...


Bo jeśli z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), to zawiadomienie o wadzie składasz zawsze sprzedawcy, a nie producentowi, importerowi itp. Jest to wymóg ustawowy i złożenie zawiadomienie innej osobie jest prawnie nieskuteczne. Nadto jeśli na skutek pisania po różnych innych osobach niż sprzedawca, pytającej upłynie 2 miesięczny termin, to utraci ona definitywnie możliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy (art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego), więc może zweryfikuj swoje rady, żebyś koleżanki nie wepchnął w kłopoty... ;)

Jeśli zaś mówisz o reżimie gwarancyjnym, to roszczenia zgłasza się w sposób i w terminach wskazanych w karcie gwarancyjnej, wyłącznie temu podmiotowi, który na gwarancji jest wymieniony (art. 13 w/w ustawy). Wątpię, aby Dell Computer Corporation był w niej wymieniony ;)

Osobiście uważam, że dużo prostszą i pewniejszą metodą jest skorzystanie z uprawnień z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), ze względu na domniemanie, że wada istniała w rzeczy w chwili jej wydania (art. 4 w/w ustawy).

Ps. Porada typu "zostaw na noc, niech się nagrzeje i spali", kwalifikuje się do bana, zgodnie z tym, co masz w wątku "sankcje za łamanie zasad"...Anna Karwat edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 21:14

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Anna Karwat:
Tylko co robić w sytuacji, w której sprzedawca stwierdza, że przetestował samodzielnie komputer i porównał go z innym komputerem tego samego modelu i nie uznaje wady komputera i nie przyjmuje jego reklamacji???

Jeszcze tylko nadmienię, że serwisant DELL został "przywołany" za aprobatą i poradą sprzedawcy, który teraz twierdzi, że nic takiego nie mówił...

Ponadto sprzedawca uznaje że, to że sprzęt został "naruszony" przez Serwisanta powoduje, że moja Znajoma juz nie ma prawa zwrócić tego sprzętu...

zostawić aż się zjara i oskarżyć o oparzenia ;p ;) oskarżyć o straty spowodowanie wadliwym działaniem sprzętu i do tego o straty moralne, psychiczne, uszczerbek na zdrowiu i lęk przed laptopami ;)

a tak serio, to reklamować ale na warunkach globalnej gwarancji

konto usunięte

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

od strony technicznej:
każdy obecnie produkowany laptop posiada zabezpieczeni przed przegrzaniem, które w momencie osiągnięcia zbyt wysokiej temp w newralgicznych miejscach po prostu się wyłącza. Po opisie wnioskuje, że komputer się nie wyłącza, więc gdyby miał problem z przegrzewaniem po 30minutach działania się by coś spaliło. W większości laptopów w okolicy nadgarstka znajduje się dysk twardy, który podczas normalnej pracy w zależności od dysku może się nagrzewać do 50stopni, przez obudowę może być odczuwalne ok 40. Jeżeli komputer się nie zawiesza, nie "zwalnia", nie występują jakieś błędy z kosmosu to najprawdopodobniej ten "typ tak ma". Ktoś niżej polecał włączyć na 24h i niech się spali, to chyba najlepszy test czy komp jest sprawny czy nie, do tego znaleźć mu jakieś zajęcie obciążające i niech działa.
Z doświadczenia obawiam się jednak, że to może być jeden z tych przypadków, że "ten typ tak ma". W takim wypadku spróbować się dogadać polubownie ze sprzedawcą w kierunku wymiany na inny model. Szybciej, taniej i mniej stresu.

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Jarosław Markieta:
Piotr M.:
Radzę jakoś zbierać pisma della, że uważają laptopa za sprawnego. Jeśli faktycznie się grzeje a oni nie chcą pomóc to uzbieraj dokumentację, że ich zdaniem jest wszystko OK. A następnie zostaw na noc laptopa z włączonymi procesami niech się nagrzeje i spali.

Przepraszam najmocniej, ale o jakim reżimie odpowiedzialności mówisz, z tytułu rękojmi, czy z tytułu gwarancji?

Bo jeśli z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), to zawiadomienie o wadzie składasz zawsze sprzedawcy, a nie producentowi, importerowi itp. Jest to wymóg ustawowy i złożenie zawiadomienie innej osobie jest prawnie nieskuteczne. Nadto jeśli na skutek pisania po różnych innych osobach niż sprzedawca, pytającej upłynie 2 miesięczny termin, to utraci ona definitywnie możliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy (art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego), więc może zweryfikuj swoje rady, żebyś koleżanki nie wepchnął w kłopoty... ;)

Jeśli zaś mówisz o reżimie gwarancyjnym, to roszczenia zgłasza się w sposób i w terminach wskazanych w karcie gwarancyjnej, wyłącznie temu podmiotowi, który na gwarancji jest wymieniony (art. 13 w/w ustawy). Wątpię, aby Dell Computer Corporation był w niej wymieniony ;)

Osobiście uważam, że dużo prostszą i pewniejszą metodą jest skorzystanie z uprawnień z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), ze względu na domniemanie, że wada istniała w rzeczy w chwili jej wydania (art. 4 w/w ustawy).

Ps. Porada typu "zostaw na noc, niech się nagrzeje i spali", kwalifikuje się do bana, zgodnie z tym, co masz w wątku "sankcje za łamanie zasad"...


Panie Jarku proszę trochę spokojniej (regulaminu nie czytałem). Może faktycznie przesadziłem. Ale to jest zawsze wyjście. Przynajmniej będzie wiadomo czy jest to awaria.

To teraz na poważnie. Moja propozycja dla ciebie.
1. Najpierw rękojmia. Tylko szybko jak napisał Pan Jarek masz 2 miesiące na załatwienie tego. Inaczej nie będziesz mogła dochodzić swoich roszczeń. Czyli jeśli uważasz, ze od nowości jest taki to po dwóch miesiącach od zakupu sprzedawca będzie zwolniony z wywiązania się z tytułu tej wady.

Więc zanosisz laptopa lub wysyłasz pocztą za potwierdzeniem odbioru. On ma pokwitować, że przyjął laptopa oraz kopie pisma reklamującego. Mogę Ci pomóc odpowiednie pismo napisać. Mam spore doświadczenie w tym. W roku około 20 produktów reklamuję na zasadach rękojmi i wiem, że podstawą jest prawidłowo napisane pismo to 80% sukcesu. I potem czekasz 14 dni na odpowiedź. I jak tu nie da rady to dopiero gwarancję bym wykorzystał. Często mi się zdarza, że sprzedający nie chce przyjąć towaru bo coś z mojej winy. Wtedy pytam czy mam mu jutro wysłać pocztą z kopią do odpowiednich organów. Zazwyczaj działa.

Z drugiej strony dell nigdy nie robił problemów z naprawami.Piotr M. edytował(a) ten post dnia 01.06.10 o godzinie 21:41
Anna R.

Anna R. Strategy Planner

Temat: Reklamacja towaru, w którym nie-wykryto wady...

Jasne Wojtku, jestem w pełni świadoma, że laptopy mają dysk twardy położony w okolicy nadgarstka, tylko czemu ja nie mam problemu z takim nagrzewaniem sie innych laptopów firmy: Toshiba, czy Lenovo? Owszem nagrzewają się i to całkiem mocno, ale po 8 godzinach pracy, a nie po 2...

Jeśli chodzi o wymianę na inny model, to już o to pytałyśmy, pan powiedział, że nie ma takiej możliwości, ponieważ serwisant DELL'a rozkręcił komputer i coś tam w nim wymienił (co niby miało pomóc), więc ten komputer nie jest juz towarem, który moja Znajoma zakupiła w jego sklepie.

Wojtek Barański:
od strony technicznej:
każdy obecnie produkowany laptop posiada zabezpieczeni przed przegrzaniem, które w momencie osiągnięcia zbyt wysokiej temp w newralgicznych miejscach po prostu się wyłącza. Po opisie wnioskuje, że komputer się nie wyłącza, więc gdyby miał problem z przegrzewaniem po 30minutach działania się by coś spaliło. W większości laptopów w okolicy nadgarstka znajduje się dysk twardy, który podczas normalnej pracy w zależności od dysku może się nagrzewać do 50stopni, przez obudowę może być odczuwalne ok 40. Jeżeli komputer się nie zawiesza, nie "zwalnia", nie występują jakieś błędy z kosmosu to najprawdopodobniej ten "typ tak ma". Ktoś niżej polecał włączyć na 24h i niech się spali, to chyba najlepszy test czy komp jest sprawny czy nie, do tego znaleźć mu jakieś zajęcie obciążające i niech działa.
Z doświadczenia obawiam się jednak, że to może być jeden z tych przypadków, że "ten typ tak ma". W takim wypadku spróbować się dogadać polubownie ze sprzedawcą w kierunku wymiany na inny model. Szybciej, taniej i mniej stresu.

Następna dyskusja:

Reklamacja w CM Lim - nie w...




Wyślij zaproszenie do