Marcin J.

Marcin J. Przedsiębiorca

Temat: Reklamacja przesyłki kurierskiej

Firma DHL zgubiła przesyłkę przesłaną do mnie przez ambasadę Tajwanu, w której znajdował się mój paszport z kompletem wiz. Poniosłem spore straty związane z powrotem do kraju, wyrobieniem paszportu, jak i wiz, aby móc wyjechać na zaplanowane stypendium zagraniczne.

Wniosłem reklamacje, dokumentując znaczną część poniesionych kosztów i uzyskałem odpowiedź odmowną, gdyż "z mocy kodeksu cywilnego prawo wnoszenia reklamacji przysługuje nadawcy".

Czy to rzeczywiście prawda?

Czy oznacza to także, że w myśl prawa przewozowego uprawnionym nie jest konsument i tym samym odpowiedzialność DHL zamyka się w kwocie 500 zł?

Jak dla mnie to absurd.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Reklamacja przesyłki kurierskiej

Bo w kwestii reklamacji napisali prawdę.
Ale Ty nie miałeś wnieść reklamacji tylko żądać odszkodowania za straty materialne i moralne (jeśli takowe poniosłeś).
Marcin J.

Marcin J. Przedsiębiorca

Temat: Reklamacja przesyłki kurierskiej

Dziękuję za odpowiedź.

Oczywiście, że poniosłem straty materialne. Musiałem zapłacić za nowy paszport oraz wizy, a także w trybie ekspresowym przylecieć z Londynu, co mnie sporo kosztowało.

Jakie przepisy regulują dochodzenie moich praw w tej kwestii? Kiedy mija przedawnienie? I czy mogę dochodzić także utraconych korzyści (pracowałem w Londynie)?



Wyślij zaproszenie do