Katarzyna W.

Katarzyna W. ułamek sekundy niech
nie decyduje o moim
patrzeniu na świ...

Temat: reklamacja - odstapienie od umowy - sklep ABRA

ok 2 miesiące temu zakupiłam w sklepie Abra krzesła.
Krzesła okazały się tandetą, to co było na wystawce nijak się miało do tego co dostała.
złożyłam mailowa reklamacje, wysłałam zdjęcia krzeseł i poprosiłam o wymiane
po miesiącu ktoś się odezwał, że na wymiane trzeba czekac jeszcze ok 2 miesięcy bo jada z Chin...
złozyłam mailowa rezygnacje z krzeseł i poprosiłam o info jaka jest procedura zwrotu towaru
od razu się odezwali, że wymienią szybciej. Wymienili, natomiast jest to jeszcze wieszka tandeta niz to co wymieniła.
Rozmawiałam z kierownikiem sklepu w odziale gdzie krzesła kupiłam. Stwierdził ze zwrotów nie ma natomiast on może krzesła wymienić na inne lub na inny towar...
nie chce już nic z tego sklepu a "szantaż" że mam wybrac coś innego bo zwrotów nie ma jakoś do mnie nie trafia
czy sa jakies przepisy, które określają czy mogę domagać się zwrotu gotówki i oddać im krzesła?
Marcin Süss

Marcin Süss MS Kancelaria Prawna

Temat: reklamacja - odstapienie od umowy - sklep ABRA

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, w szczególności jej art. 8:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.



Wyślij zaproszenie do