Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Proszę o pomoc odnośnie reklamacji. Stolarz wykonał dla mnie szafę, mam umowę, dowody zapłaty. Mam uwagi co do jakości wykonania mebla, poza tym urwany jest jeden zawias co się stało z winy stolarza podczas montażu szafy u mnie, stolarz od zeszłego roku! obiecał mi poprawić usterkę i tego nie zrobił. W efekcie nie domyka mi się front, nie mogę swobodnie wysunąć szuflady i mam obawę o stabilność całej konstrukcji. Samodzielne próby naprawienia zawiasu zdały się na nic. Stolarz od 2 tygodni nie odpowiada na telefony, upomnienia. Zamierzam reklamować szafę. Jakie są procedury, czy mogę reklamację wysłać pocztą? Stolarz nie jest z Warszawy. Co dalej jeśli nie otrzymam żadnej odpowiedzi - czego się spodziewam. Rzecznik praw konsumenta? Czego mogę żądać w reklamacji? Naprawienia mebla?, zwrotu części kosztów?
Wojciech Gabriel

Wojciech Gabriel Obsługa posprzedażna

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Hej.
pewnie że możesz pocztą wysłać-najlepiej poleconym ze zwrotnym potw.odbioru. Wypisz uwagi/usterki. Stolarz (wykonawca i sprzedawca jednocześnie) musi ustosunkować się w ciągu 14 dni kalendarzowych-jeśli tego nie zrobił to uznaje się że reklamacja jest zasadna i uznana. Faktem jest iż prawnie nie jest podany max czas w którym stolarz musi usterki usunąć, dlatego w piśmie wskaż np.14 dniowy okres lub zażądaj podania przez niego terminu-jeżeli nie zostanie dotrzymany wtedy zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, masz prawo do oddania towaru i zwrotu kosztów.
Pozdrawiam,
Wojtek G
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Wielkie dzięki!
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Ja znów w mojej sprawie. Reklamacji stolarz nie odebrał, dostałam zwrot z adnotacją "mieszkanie zamknięte". Myślę że jak zobaczył nadawcę nie chciał odebrać a listonosz wpisał co wpisał bo coś musiał. Wysłałam reklamację mailem. I jak to wygląda z punktu prawnego? Czy taką reklamację uważa się za dostarczoną?? W przyszłym tyg. idę do Rzecznika P.K. ale się martwię.. Teraz nawet się zastanawiam czy stolarz podał prawdziwe dane na umowie, co jeśli podał nieprawdziwy adres? Mam do niego telefon co prawda. Co dalej robi Rzecznik?

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Edyta W.:
Ja znów w mojej sprawie. Reklamacji stolarz nie odebrał,

nie nie nie, stolarz odebrał, tylko o tym nie wie :)

po 14 dniach uznaje się list za dostarczony jeżeli jest "za potwierdzeniem odbioru" ( jeżeli by odebrał, to należało by czekać kolejne 14 dni, które ma na odpowiedz + maksymalną ilośc dni jaką idzie list "za potwiuerdzeniem odbioru( list-odpowiedź).
Nie odebrał - jego wybór.

... a wiec patrz:
"jeśli tego nie zrobił to uznaje się że reklamacja jest zasadna i uznana."

według mojej najlepszej wiedzy - jeśli sie mylę to niech to ktoś potwierdzi kto jest z prawem "za pan brat" :)
Edyta G.

Edyta G. Projektant wnętrz i
historyk sztuki,
właściciel firmy
GUT...

Temat: Reklamacja mebli wykonanych przez stolarza

Hmm, no nie jestem pewna, ale może ktoś wie jak to jest ?:) Ja każdym razie mam list, polecenie nadania z poczty i kopię wysłanego maila.



Wyślij zaproszenie do