Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Witam,

Proszę o rozwianie wątpliwości,
czy reklamacja gry komputerowej podlegać będzie ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego czy też o ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych?
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Reklamacja gry komputerowej

A czego dotyczy?
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Pytanie było bardziej natury ogólnej.

Niemniej jednak w tym konkretnym przypadku klient uskarża się na konieczność ściągnięcia aktualizacji gry :D
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Odświerzam temat.

Czy ktoś ma jakieś sugestie?
Artur B.

Artur B. radca prawny

Temat: Reklamacja gry komputerowej

nie wdając się w szczegóły reklamacji zastosowanie będzie miała ustawa o szczególnych warunkach.
Łukasz Nowak

Łukasz Nowak WW Program Manager,
Chemical Safety
Compliance, Amazon
EU...

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Marcin Urbańczyk:
Pytanie było bardziej natury ogólnej.

Niemniej jednak w tym konkretnym przypadku klient uskarża się na konieczność ściągnięcia aktualizacji gry :D

A klient pewnie na pudełku nie przeczytał, że do grania wymagane jest połączenie z internetem? (bo takie info jest na wszystkich grach, które wymagają aktualizacji/weryfikacji przez jakiś DRM czy coś takiego)

konto usunięte

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Artur B.:
nie wdając się w szczegóły reklamacji zastosowanie będzie miała ustawa o szczególnych warunkach.

Gra komputerowa jest rzeczą ruchomą?

konto usunięte

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Płyta z nagraną grą + dodatki.

konto usunięte

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Lech Malinowski:
Płyta z nagraną grą + dodatki.

Pytający nigdzie nie pisał, że kupił grę pudełkową - wiele jest do kupienia w formie elektronicznej.

konto usunięte

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Pytający pracuje w Saturnie, nadto dość często zadaje pytania odnośnie reklamacji (l.mn.), zatem przyjąłem, że nie chodzi o jakąś grę ściągniętą online (choć sam jestem ciekaw jak się ma prawo do reklamacji konsumenckiej w przypadku nabycia tej samej gry w sposób tradycyjny oraz online).
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Wyjaśniając, gra była zakupiona w formie pudełkowej i tylko w takiej formie dokonujemy sprzedaży.
Daniel Dubel

Daniel Dubel Doświadczony
handlowiec

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Gra na PC czy konsolę?
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Na PC
Daniel Dubel

Daniel Dubel Doświadczony
handlowiec

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Jeśli to nie tajemnica, to jeszcze zapytam, co to za gra?
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Nie, to nie jest tajemnica. To "Starcraft 2". Ale jakie to ma znaczenie dla sprawy?
Daniel Dubel

Daniel Dubel Doświadczony
handlowiec

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Ma i to duże.

STARCRAFT® II: WINGS OF LIBERTY™
UMOWA LICENCYJNA UŻYTKOWNIKA KOŃCOWEGO

PRZED INSTALACJĄ TEGO PROGRAMU NALEŻY UWAŻNIE ZAPOZNAĆ SIĘ Z UMOWĄ LICENCYJNĄ UŻYTKOWNIKA KOŃCOWEGO. NINIEJSZY PROGRAM JEST PRZEKAZYWANY NA LICENCJI, A NIE SPRZEDAWANY. INSTALUJĄC, KOPIUJĄC LUB W INNY SPOSÓB UŻYWAJĄC GRY (ZDEFINIOWANEJ PONIŻEJ), WYRAŻASZ ZGODĘ NA ZWIĄZANIE WARUNKAMI NINIEJSZEJ UMOWY. W RAZIE NIEWYRAŻENIA ZGODY NA POSTANOWIENIA NINIEJSZEJ UMOWY NIE NALEŻY INSTALOWAĆ ANI UŻYWAĆ PROGRAMU. JEŚLI ODRZUCISZ WARUNKI NINIEJSZEJ UMOWY W CIĄGU TRZYDZIESTU (30) DNI OD DATY ZAKUPU, MOŻESZ ZWRÓCIĆ GRĘ SPRZEDAWCY LUB SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z BLIZZARD, PROGRAM ZAŚ MUSISZ NATYCHMIAST USUNĄĆ.

11.Patche i aktualizacje.
Blizzard Entertainment i/lub Blizzard może wypuścić lub zapewnić patche, aktualizacje i modyfikacje do Gry, które użytkownik musi zainstalować, aby kontynuować używanie Gry. Blizzard Entertainment i/lub Blizzard może aktualizować Grę zdalnie, w tym m.in. Grę znajdującą się na komputerze użytkownika, bez wiedzy użytkownika, użytkownik wyraża zgodę, by Blizzard Entertainment i/lub Blizzard wypuszczał i instalował takie patche, aktualizacje i modyfikacje.

źródło:http://eu.blizzard.com/pl-pl/company/legal/sc2eula.html

i chyba już wszystko w temacie.
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: Reklamacja gry komputerowej

W tej sytuacji faktycznie ma.

Niestety popełniłem niezamierzony błąd w informowaniu o przyczynie reklamacji, a to z uwagi na dwie równolegle złożone reklamacje gier komputerowych. Przepraszam za zamieszanie.

W przedmiotowej reklamacji dotyczącej gry "Starcraft 2" klient uskarżał się nie na konieczność ściągnięcia aktualizacji a na brak możliwości ściągnięcia niezbędnych rozszerzeń (patchy) do gry. Przyczyny takiego stanu nie są znane. Być może awaria serwerów. Niestety nie było możliwości zweryfikowania takego stanu rzeczy.
Klient reklamując grę powołał się na art.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz na art. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Twierdzi, że przy braku możliwości aktualizacji gry nie ma możliwości uruchomienia jej a co za tym idzie nie można wykorzystać klucza licencyjnego. Gdy próbował zwrócić grę pracownicy odmówili przyjęcia gry argumentując to brakiem możliwości weryfikacji czy klucz został "zużyty".Marcin Urbańczyk edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 18:01

konto usunięte

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Nie jest to takie oczywiste.

Moim zdaniem bardzo dobrym pytaniem było to zadane przez Pana Błażeja tj. czego dotyczy?. Ponadto dopytać powinniśmy, czy kupujący o konieczności uaktualnień przez internet wiedział kupując tę wersję pudełkową. Jeżeli na pudełku nic nie była takiego napisane, a licencja była w środku (tzn. dopiero po otwarciu pudełka czytamy to, co kolega napisał powyzej), to moim zdaniem konsumentowi przysługuje reklamacja.

Przy okazji... Proszę ostrożnie podchodzić do umów EULA, w tym przypadku odnoszących się bezpośrednio do konsumetów, które pochodzą często z krajów o innej kulturze prawnej. W naszym systemie ustawa szczególnie chroni konsumentów i jej postanowienia mają pierwszeństwo przed tego typu umowami (polskimi, czy obcymi). Dlatego polski sprzedawca przede wszystkim (w aspekcie konsumentów) powinien weryfikować, czy ustawa w tym przypadku nie przewiduje szczególnej ochrony konsumentowi.
Daniel Dubel

Daniel Dubel Doświadczony
handlowiec

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Jestem chory i nie mam siły się rozpisywać, więc napiszę kilka ogólników:

-jeśli nie minęło 30 dni, przyjmij grę powołując się na zapis:
JEŚLI ODRZUCISZ WARUNKI NINIEJSZEJ UMOWY W CIĄGU TRZYDZIESTU (30) DNI OD DATY ZAKUPU, MOŻESZ ZWRÓCIĆ GRĘ SPRZEDAWCY LUB SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z BLIZZARD, PROGRAM ZAŚ MUSISZ NATYCHMIAST USUNĄĆ.
-jeśli minęło 30 dni, to odrzuć roszczenie (oczywiście polecam wcześniej sprawdzić grę - ściągnąć z battlenet demo starcrafta - jest darmowe i odpalenie go, domyślam się, że nie będzie z tym problemów, podobnie jak to, że nie widać skarg innych graczy):

12.Czas trwania składnika „online” Gry.
Niniejsza Gra jest grywalna „online” i przed użyciem musi łączyć się z Internetem za pośrednictwem Usługi dostarczonej przez Blizzard. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za zabezpieczenie połączenia internetowego i za opłaty z nim związane, które będzie ponosić. Blizzard dołoży wszelkich starań, by Usługę dostarczać codziennie i przez cały dzień. Blizzard zastrzega sobie jednak prawo do zawieszenia Usługi dla celów konserwacji, testowania, wymiany i naprawy wyposażenia telekomunikacyjnego związanego z Grą, jak również do przerw w transmisji lub wszelkich innych potrzeb operacyjnych systemu.

Blizzard nie gwarantuje, że Użytkownik będzie mógł zawsze komunikować się z innymi użytkownikami oraz że komunikacja będzie pozbawiona przerw, opóźnień lub charakterystycznych dla niej usterek. Blizzard nie odpowiada za jakiekolwiek przerwy, opóźnienia ani inne pominięcia w komunikacji podczas korzystania z klienta głosowego.

Blizzard wyraża zgodę na zapewnienie wszelkich serwerów i oprogramowania niezbędnego do uzyskiwania dostępu do Usługi do czasu, aż Gra uzyska status „Nie wydawana”. Gra otrzyma status „Nie wydawana” po upływie daty, w której nie będzie już produkowana i/lub dystrybuowana przez Blizzard lub jego partnerów. Po upływie tego czasu Blizzard może według własnego uznania kontynuować dostarczanie stronom trzecim Usługi lub licencji na korzystanie z Usługi. Żaden z niniejszych przepisów nie będzie jednak interpretowany jako obowiązek spoczywający na Blizzard i wiążący się z dostarczaniem Usługi po uzyskaniu przez Grę statusu „Nie wydawana”. Jeśli Blizzard uzna, że w jego najlepszym interesie leży przerwanie dostarczania Usługi lub licencji dla stron trzecich na używanie Usługi, Blizzard zapewni przynajmniej trzy (3) miesiące wypowiedzenia. Ani Usługa ani umowa Blizzard zapewniająca dostęp do Usługi nie będą uznawane za wypożyczanie lub wynajem czasu lub pojemności serwerów lub innej technologii Blizzard.

-jeśli chcesz więcej uzasadnień odrzucenia roszczenia, oprócz tego, że u was działa i u innych ludzi też, podaję listę rzeczy, które mogą wpływać na to, że nie może odpalić gry i/lub patcha: ban na konto za stosowanie nieoficjalnych modyfikacji, bugów, oszustw itd, zablokowane porty przeznaczone do gry na routerze lub u dostawcy internetu, zablokowane łączenie z internetem przez antywirus/firewall, zbyt wolne połączenie z internetem. Dodatkowo możesz poprosić o dane dostępowe do konta i wypróbować to u siebie.
Łukasz Nowak

Łukasz Nowak WW Program Manager,
Chemical Safety
Compliance, Amazon
EU...

Temat: Reklamacja gry komputerowej

Panie Danielu jeśli to jest na krótko, to wolę nie czytać na długo ;)
Ale abstrahując ma Pan całkowitą rację.

Pani Agato wydawcy umieszczają informację o internecie wymaganym do grania na pudełkach. A na pewno robią tak najwięksi, Blizzard zaś jest profesjonalistą w obijaniu sobie d... blachą na wszelkie możliwe sposoby :P Bez tego przegrywaliby reklamację z idiotami nie umiejącymi czytać, którzy akceptują przy każdej ich grze 3 regulaminy, a potem się próbują kłocić.

Reklamacja jest do odrzucenia, a kupujący jest najwyraźniej głupi albo zgrywa cwaniaka. Jeśli wykorzystał kod i cwaniaczy ma pecha. Jeśli nie radzi sobie ze ściągnięciem patcha ma pecha. Jeśli nie zrozumiał co zaakceptował ma pecha. Opierając się tylko na opisie sytuacji jakoś nie mogę wykrzesać z siebie nawet odrobiny współczucia. Przestańmy w końcu bronić idiotów i cwaniaków.

PS. Udowodnić czy kod został zużyty jest dość łatwo -> goście na infolinii Blizzarda są naprawdę kompetentni.

Następna dyskusja:

Gry




Wyślij zaproszenie do