konto usunięte

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

dzien dobry,

moze ktos z Państwa bedzie w stanie mi pomoc...
otoz mamy podpisana umowe w firma kurierska od 3 lat, na dystrybucje paczek (ok 500-800szt/ mies) nie bylo z nimi zadnych problemow do czasu, gdy sami wypisywalismy listy przewozowe, od mniejwiecej sierpnia br zostal nam zainstalowany program do wystawiania owych listow, oczywiscie przez informatyka z firmy kurierskiej
i tu pojawil sie problem: nikt wczesniej nie sprawdzal poprawnosci fv wystawianych przez kuriera, dopiero w listopadzie ja przyjrzalam sie im, poniewaz koszty wydaly mi sie wysokie
moje zdziwienie nie mialo konca, poniewaz od sierpnia placimy za dodatkowa usluge Zwrotu Dokumentow, z ktorej do tej pory nie korzystalismy, okazalo sie, ze informatyk samowolnie odgornie "podczepil" te usluge w programie, nikogo o tym nie informujac, my z kolei nigdy o to nie prosilismy (okazalo sie ze dokumenty wracaly do magazynu)
zlozylam reklamacje, ktora zostala oddalona-uzasadnienie: ”Nadawca ponosi odpowiedzialność za poprawność i kompletność informacji zawartych w Dowodzie Nadania oraz za zapewnienie, żę wszystkie paczki zawierają odpowiednie informacje adresowe nadawcy i odbiorcy paczki (...)” .
czy cokolwiek mozna jeszcze z tym zrobic? warto mimo wszystko sie odwolywac?
bede wdzieczna za pomoc
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

naprawde nikt nie moze mi pomoc?

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

wszystko musi mieć uzasadnienie w umowie. Proszę ich zapytać na jakiej podstawie (punkt w umowie) naliczają opłaty.
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

miałem podobną sytuację. po zmianie oprogramowania - instalacja przez pracownika firmy kurierskiej - przy przesyłkach krajowych jako domyślne został ustawiony "express". No i jeden z pracowników przez 2 dni wysyłał wszystko jak leciało jako express :-) paczek było ~20-30. O ile pamietam było to około +7zł na paczce. Strata nie była zbyt dotkliwa. Reklamacja oczywiście poszła ale nic nie wskóraliśmy. Chyba jednak nadawca musi wiedzieć co i jak wysyła.

Oczywiście trzeba wrócić do umowy. Tam pewnie nie będzie to dokładnie wytłumaczone ale np. może być taka adnotacja, że wasz pakiet może w ogóle nie zawierać tej opcji "zwrot dokumentów".

tak na marginesie to na przestrzeni lat miałem do czynienia z wieloma większymi i mniejszymi pomyłkami. Zarówno ze strony firmy kurierskiej jak i z naszej. Ale nigdy nie szło na noże. Wszystko wg mnie zależy od opiekuna ze strony firmy kurierskiej. On prawie nigdy nie dopuszczał do reklamacji i nawet jeśli mieliśmy słabe argumenty po naszej stronie :-) to pomagał nam odbijać to sobie w innej formie. Prawie nigdy nie było faktur korygujących ale np. dodatkowe upusty na większe przesyłki czy przesyłki zagraniczne. Także nigdy nie traciłem a czasem nawet trochę zyskiwałem :-). Dlatego proponuję przed oficjalnymi skargami zaprosić opiekuna/handlowca. Jeśli rzeczywiście tyle macie wysyłek w miesiącu to z pewnością kompromis jest bardzo prawdopodobny już na starcie :-)

konto usunięte

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

w umowie nie ma naszej deklaracji o checi badz potrzeby korzystania ze Zwrotu Dokumentów, owszem możemy z niej skorzystać za dodatkową oplatą 11pln
cennik uwzglednia rabaty róznych uslug, z ktorych korzystamy, ta opcja nie jest zrabatowana, wiec jasno wynika, ze nigdy nie potrzebowalismy jej wykorzystywac
chodzi o kwote 4862pln, wiec tym bardziej zalezy mi na korzystnym rozwiazaniu tej sytuacji
co do opiekuna, to niestety po wielu latach firma sie z nim rozstala, takze naprawde nie ma z kim rozmawiac...

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

Biorąc pod uwagę, iż zarówno przepisy dotyczące spedycji jak i zlecenia nie regulują wskazanej przez Panią sytuacji, zastosowanie znajdą przepisy dotyczące niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy. Ponadto zgodnie z tym co Pani napisała, to informatyk z powodu błędu lub rażącego niedbalstwa włączył Państwu niezamówioną usługę - zgodnie z zasadami prawa cywilnego przedsiębiorstwo w którym pracuje ponosi za to winę i odpowiedzialność. Tak więc nie powinno być problemu z ewentualnym sądowym wyegzekwowaniem należności, jednak tak samo jak przedmówca radzę wcześniej skontaktować się z przedsiębiorcą, zagrozić wystąpieniem na drogę sądowa i rozwiązaniem umowy - to powinno pomóc.
Co do faktu, iż Państwa opiekun już tam nie pracuje, to niewiele zmienia - ktoś na pewno zarządza firmą i z kimś na pewno można porozmawiać na ten temat.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

czy taka niezgodnosc z umowa reguluja zatem jakies paragrafy? wolalbym sie na czyms oprzec w uzasadnieniu

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

Arleta K.:
czy taka niezgodnosc z umowa reguluja zatem jakies paragrafy? wolalbym sie na czyms oprzec w uzasadnieniu

Co do odpowiedzialności za pracownika:
art. 120 Kodeksu pracy w razie wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych szkody osobie trzeciej, zobowiązany do jej naprawienia jest wyłącznie pracodawca.
Co do kwestii rozliczeń rozumie, że chodzi o kwoty które już Pani wpłaciła na konto firmy kurierskiej??
Jeśli tak zastosowanie znajdą przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu - art. 405 - 414 KC.

konto usunięte

Temat: Reklamacja - bledne obciążenia na FV

Grzegorz Ginalski:
Arleta K.:
czy taka niezgodnosc z umowa reguluja zatem jakies paragrafy? wolalbym sie na czyms oprzec w uzasadnieniu

Co do odpowiedzialności za pracownika:
art. 120 Kodeksu pracy w razie wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych szkody osobie trzeciej, zobowiązany do jej naprawienia jest wyłącznie pracodawca.
Co do kwestii rozliczeń rozumie, że chodzi o kwoty które już Pani wpłaciła na konto firmy kurierskiej??
Jeśli tak zastosowanie znajdą przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu - art. 405 - 414 KC.
bardzo Panu dziekuje!!!

Następna dyskusja:

Bledne rozliczenie wodomier...




Wyślij zaproszenie do