Katarzyna Wiencis

Katarzyna Wiencis Właściciel, F.H.U.
ELEKTRA II

Temat: Reklamacja a gwarancja - ACER

Witam.
Jestem właścicielem sklepu RTV/AGD. Ostatnio zdarzyła mi się dziwna sytuacja dotycząca rozpatrzenia reklamacji klienta. kupujemy różne sprzęty od firmy Mixelectronics, która jest dealerem sprzętu ACER na Polskę. Gwarancja biegnie od daty sprzedaży użytkownikowi końcowemu - czyli od dnia naszej sprzedaży - tak powinno być. Niedawno sprzedaliśmy notebooka, który wrócił do nas z powodu usterki. Odesłaliśmy go na gwarancji do serwisu ACER. Tam jednak stwierdzili, że gwarancja nie biegnie od dnia naszej sprzedaży, ale sprzedaży firmy M. nam (czyli już ponad 2 lata). Firma ACER podtrzymuje wersję, iż Mixelectronics nie jest ich dealerem i to oni są ich użytkownikiem końcowym. A ich sprzedaż to tylko dalsza odsprzedaż, za którą oni (ACER) nie ponosi odpowiedzialności. Z kolei firma M. twierdzi, iż oni nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęty firmy ACER.
Za naprawę serwis ACER kazał sobie zapłacić, mimo, iż dołączony był paragon klienta z datą aktualną. A gwarancja była udzielana na 2 lata.
Proszę o informację - jak to naprawdę jest. Może ktoś miał podobną sytuację, lub wie, co dalej z tym zrobić - o ile da się coś zrobić
Pozdrawiam.
Kasia

konto usunięte

Temat: Reklamacja a gwarancja - ACER

Katarzyna Wiencis:
Witam.
Jestem właścicielem sklepu RTV/AGD. Ostatnio zdarzyła mi się dziwna sytuacja dotycząca rozpatrzenia reklamacji klienta. kupujemy różne sprzęty od firmy Mixelectronics, która jest dealerem sprzętu ACER na Polskę. Gwarancja biegnie od daty sprzedaży użytkownikowi końcowemu - czyli od dnia naszej sprzedaży - tak powinno być. Niedawno sprzedaliśmy notebooka, który wrócił do nas z powodu usterki. Odesłaliśmy go na gwarancji do serwisu ACER. Tam jednak stwierdzili, że gwarancja nie biegnie od dnia naszej sprzedaży, ale sprzedaży firmy M. nam (czyli już ponad 2 lata). Firma ACER podtrzymuje wersję, iż Mixelectronics nie jest ich dealerem i to oni są ich użytkownikiem końcowym. A ich sprzedaż to tylko dalsza odsprzedaż, za którą oni (ACER) nie ponosi odpowiedzialności. Z kolei firma M. twierdzi, iż oni nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęty firmy ACER.
Za naprawę serwis ACER kazał sobie zapłacić, mimo, iż dołączony był paragon klienta z datą aktualną. A gwarancja była udzielana na 2 lata.
Proszę o informację - jak to naprawdę jest. Może ktoś miał podobną sytuację, lub wie, co dalej z tym zrobić - o ile da się coś zrobić
Pozdrawiam.
Kasia

Poczytaj trochę w internecie o systemie gwarancyjnym Acera. Kiedyś dużo się o tym pisało. Generalnie ta firma jest tylko dla odważnych.
A czy faktycznie nabywca powoływał się na gwarancję producenta czy na odpowiedzialność sprzedawcy?

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/248240-acer-cz...Hubert S. edytował(a) ten post dnia 12.08.12 o godzinie 11:21
Andrzej Jakubiec

Andrzej Jakubiec Adwokat, doktor nauk
prawnych.
Specjalizuje się w
prawie ...

Temat: Reklamacja a gwarancja - ACER

O ile nie było nic innego w umowie sprzedaży, na podstawie kupiłeś sprzęt od swojego dostawcy, to mają oni rację - wszelkie terminy - gwarancji, rękojmi biegną od zawarcia danej umowy. Mają więc rację. Takie sytuacje można oczywiście modyfikować umową.

Następna dyskusja:

miedzynarodowa gwarancja




Wyślij zaproszenie do