konto usunięte

Temat: Reklamacja

Cześć wszystkim,

Oddałem buty do reklamacji i po 15 dniach poszedłem do sklepu zapytać się co i jak. Oczywiście reklamacja nieuwzględniona, więc mówię, że nie zostałem poinformowany w ciągu 14 dni, więc zgodnie z prawem reklamacja musi być uwzględniona.

Pani ekspedientka powiedziała mi, że został wysłany sms z bramki sms. Ja na 100% żadnego smsa nie dostałem (możliwe, że mam to zablokowane a nawet o tym nie wiem).

I tak z ciekawości chciałem zapytać jak to jest z tym prawem? Czy wystarczy, że sobie wyślą smsa z bramki nie mając pewności, że sms doszedł? Czy muszą to zrobić skutecznie? Czyli mieć potwierdzenie dostarczenia a nie samego wysłania?

Bo Pani chciała mi pokazać potwierdzenie wysłania ... ale to nie jest równoznaczne z otrzymaniem przeze mnie smsa.

Będę wdzięczny za odpowiedzi :)
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Reklamacja

Krzysztof W.:
Oczywiście reklamacja nieuwzględniona, więc mówię, że nie zostałem poinformowany w ciągu 14 dni, więc zgodnie z prawem reklamacja musi być uwzględniona.
A z czego wnosisz, że powinieneś zostać poinformowany?
Czy taki zapis był umieszczony na dokumencie przyjęcia reklamacji?
Wg mojej wiedzy (proszę mnie poprawić!) sprzedawca ma udzielić odpowiedzi na reklamację, ale czy musi informować nabywcę? Zwłaszcza "skutecznie"?
Art. 8 pkt 3 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
"3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
Joanna  Miśkiewicz-Wędro wska

Joanna
Miśkiewicz-Wędro
wska
radca prawny, TRUST
Kancelaria Radcy
Prawnego Joanna
Miśk...

Temat: Reklamacja

Sprzedawca ma udzielić odpowiedzi na reklamację temu, kto ją złożył, a więc klientowi. Musi mu ją dostarczyć w sposób, który strony zaakceptowały. Zawsze poprawną będzie forma pisemna, forma elektroniczna - tylko gdy strony tak się umówiły (może to wynikać np. z regulaminu sklepu, ale powinien on być dostępny dla klienta).
W tej sytuacji sprzedawca nie będzie potrafił udowodnić, że na reklamację odpowiedział, zatem może Pan korzystać z domniemania, że ją milcząco uwzględnił.

Następna dyskusja:

reklamacja odrzucona - uszk...




Wyślij zaproszenie do