konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

w styczniu kupiłam ekspres do kawy Zelmera w sklepie RTV EURO AGD, niestety już przy czyszczeniu przestał grzać wodę, więc 4 lutego oddałam go na gwarancję. w karcie mam zapisane, że naprawa od zgłoszenia usterki trwa 21 dni. wczoraj byłam w sklepie, gdzie mi powiedziano, że 21 dni to są dni robocze (w książce gwarancyjnej nic nie ma na ten temat napisane, jest tylko że 21 dni, btw. te 21 dni roboczych mija jutro), a na moje zwrócenie uwagi, że nie jest to zapisane, pan zaczął tłumaczyć, że 21 dni od dotarcia sprzętu do serwisu, gdzie też mi nie potrafił powiedzieć, gdzie to jest zapisane i skąd mam wiedzieć, że sprzęt nie dotarł do serwisu wczoraj. skończyło się na wymianie zdań, pan upierał się, że 21 dni od otrzymania sprzętu, na moją prośbę, żeby pokazał, gdzie to jest zapisane skwitował, że mogłam sobie sama zawieźć sprzęt do serwisu i byłoby po problemie...
jak to jest z gwarancjami? czy to są rzeczywiście dni robocze, dni od dotarcia sprzętu do serwisu? jeśli nie, jaka jest podstawa prawna, żeby wyegzekwować zwrot gotówki za nie dotrzymanie terminu naprawy?
dziękuję z góry za odpowiedź

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

Po cóż na Boga oddawałaś na gwarancję? Trzeba było za niezgdodność towaru z umową a teraz pozamiatane :(

Co do 21 dni. W moim przypadku zawsze były to dni robocze liczone od momentu oddania do sklepu w którym kupiłem.

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

A skąd, Marcinie, pomysł, że 21 dni to 21 dni roboczych? 21 dni to 21 dni i koniec.

Termin obowiązuje gwaranta, więc jeśli to sklep jest gwarantem, to liczymy od dnia oddania sprzętu. Podejrzewam jednak, że Euro Rtv Agd nie jest gwarantem. Zresztą z samego przekroczenia okresu naprawy też nic nie wynika.

Zgadzam się z Marcinem, korzystanie z kiepskich warunków gwarancji zamiast z niezgodności z umową to nienajlepszy pomysł (chyba że tutaj reklamacja z tytułu niezgodności nie przysługiwała).
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: problem z reklamacją

Zgadzam się z Lechem w całej rozciągłości.

Ponadto skoro już zdecydowałaś się skorzystać z gwarancji to pretensje z tytułu terminów możesz mieć tylko do gwaranta, a nie do sprzedawcy. Sprzedawca działał tu jako pośrednik, który przekazał towar do serwisu w Twoim imieniu. Coś na kształt kuriera.

Przejrzałem też warunki gwarancji na stronie Zelmera i w pkt. 5 masz informację, że "Zakład Usługowy powinien dokonać naprawy w terminie 21 dni od daty zgłoszenia wady towaru". A więc nie oznacza to że musi dokonać naprawy w tym terminie. Po drugie z przekroczenia tego terminu faktycznie też nic nie wynika. Gwarant przecież nie zobowiązuje się w dokumencie karty gwarancyjnej, że w wyniku przekroczenia tego terminu przyzna klientowi wymianę produktu lub zwróci pieniądze.

Można by teoretycznie sprzedawcy złożyć jeszcze reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową ale to w zasadzie niczego konkretnego w tej sytuacji nie da.
Do czasu zajęcia stanowiska przez sprzedawcę pewnie towar zdąży wrócić po naprawie i wówczas sprzedawca spokojnie zwolni się z odpowiedzialności bo przedmiotowa niezgodność zostanie usunięta. A nawet gdyby ten towar jakimś zbiegiem okoliczności nadal przebywał w serwisie to i tak sprzedawca zagra na czas wysyłając do Ciebie informację wzywającą Cię do udostępnienia mu towaru do zbadania, co jak wiadomo nie będzie możliwe do czasu aż towar nie wróci po naprawy i tu koło się zamyka - sprzedawca zwalnia się z odpowiedzialności.

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

czyli teoretycznie mogę czekać na swój ekspres i pięć lat i nie mam jak tego przyspieszyć, tak?
no niestety nie znam się na naprawach i nie wiedziałam, ze jest coś takiego jak niezgodność towaru, zwłaszcza, że towar wydawał się działający i się popsuł...
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: problem z reklamacją

Naciskać trzeba na Gwaranta, to na pewno. Ale sprzedawca też powinien w ramach swoich możliwości pomóc bądź co bądź swojemu klientowi, szczególnie jeśli chce go zatrzymać.
Sylwia Rutkowska

Sylwia Rutkowska Senior property
management
specialist, Apsys
Polska S.A.

Temat: problem z reklamacją

A ekspres oddałaś do gwaranta sama czy za pośrednictwem sprzedawcy? Jeżeli za pośrednictwem sprzedawcy to w tym wypadku był on "darmowym kurierem" i ważną kwestią jest kiedy sklep przekazał ekspres do gwaranta...bo może się okazać, że np. sklep przetrzymywał ekspres u siebie na magazynie i np. dopiero 3 dni temu wysłał go do gwaranta

Druga kwestia-możesz pisemnie zwrócić się do gwaranta o wydanie ekspresu i wtedy przejść na odpowiedzialność sprzedawcy, tj. złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy przy żądaniu naprawy bądź wymiany sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.

A przy okazji-zobacz czy w warunkach gwarancji nie jest napisane co w przypadku, jeżeli gwarant spóźnia się z załatwieniem reklamacji-czy są jakieś skutki za to przewidziane

Co do podstawy prawnej roszczeń z gwarancji...ogolnie KC...ale tylko bardzo ogólnie. Przyjmuje się zasadę, że gwarancja jest świadczeniem dodatkowym (nieobowiązkowym) i wszystkie jej warunki ustala sam gwarant...także co do pytań ile dni - kalendarzowe czy robocze, a także czy są jakieś obostrzenia za niedotrzymanie terminu odsyłam raz jeszcze do karty gwarancyjnej :)Sylwia Rutkowska edytował(a) ten post dnia 06.03.12 o godzinie 20:32

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

Sylwia Rutkowska:
Co do podstawy prawnej roszczeń z gwarancji...ogolnie KC...ale


Żaden przepis KC dotyczący gwarancji nie ma tutaj zastosowania, jako że do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się w ogóle przepisów KC w zakresie gwarancji.
Sylwia Rutkowska

Sylwia Rutkowska Senior property
management
specialist, Apsys
Polska S.A.

Temat: problem z reklamacją

Może źle się wyraziłam w tym zdaniu - miałam na myśli ogólne uregulowania dot. gwarancji, a nie te dot. gwarancji, która udzielana jest konsumentom. Ta dla konsumentów jest tzw. gwarancja komercyjną, udzielana jest dobroolnie i w zasadzie niewiele wspomina o niej ustawa o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

Lech Malinowski:
Żaden przepis KC dotyczący gwarancji nie ma tutaj zastosowania, jako że do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się w ogóle przepisów KC w zakresie gwarancji.

Jaki przepis wyłącza postanowienia KC w tym zakresie?

konto usunięte

Temat: problem z reklamacją

Mariusz G.:
Lech Malinowski:
Żaden przepis KC dotyczący gwarancji nie ma tutaj zastosowania, jako że do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się w ogóle przepisów KC w zakresie gwarancji.

Jaki przepis wyłącza postanowienia KC w tym zakresie?

art. 1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

[...]
4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

Następna dyskusja:

Problem z reklamacją




Wyślij zaproszenie do