Michał
Szpilski
kierownik, Nie
istotne
Temat: Problem z płatnością za towar - firma kurierska
Witam , bardzo proszę o fachową poradę prawną dotyczącą następującego problemu ;Około 8-miu miesięcy temu zamówiłem sprzęt komputerowy w jednym ze sklepów internetowych.Opcją zapłaty było pobranie gotówki przez dostarczającego paczkę kuriera.Towar dotarł do mnie tak jak powinien , zapłaciłem pieniądze i zapomniałem o sprawie.
I tutaj zaczyna się cała historia.Po około 6-ciu miesiącach od dostarczenia paczki , dostaje pismo od firmy kurierskiej , że nie uregulowałem kwoty za paczkę.W ten sam dzień skontaktowałem się telefonicznie z w/w firmą w roli wyjaśnienia.Pani poinformowała mnie że mieli błąd w systemie i kurier nie pobrał pieniędzy bo "pobranie" nie figurowało w ich systemie.Doznałem szoku.Mówię ,że wręczałem pieniądze kurierowi i że nie mam zamiaru płacić za coś dwukrotnie, na to pani z firmy kurierskiej ,zapytała czy mam jakieś potwierdzenie zapłaty?I na tym moja rozmowa się zakończyła.Parę dni temu otrzymuję pismo ,tym razem od sklepu internetowego ,że zalegam z zapłatą za tą przesyłkę + plus odsetki za zwłokę.Ponownie telefon , moje wyjaśnienie i słyszę to samo - czy posiada pan potwierdzenie zapłaty ? Na chwilę obecną straszą mnie windykacją.Reasumując;
1.Formą zapłaty było pobranie
2.Posiadam fakturę zakupu która była w środku paczki na której - formą zapłaty jest "pobranie" a płatnikiem wobec sklepu internetowego jest firma kurierska.
3.Nigdy nikt nie informował mnie o konieczności trzymania jakichkolwiek potwierdzeń.
4.Takie potwierdzenie można zawsze zagubić.
Chodzi o kwotę 1500 zł , więc proszę o odpowiedż czy muszę płacić ponownie za błędy firmy kurierskiej? I czy jest sens się z nimi sądzić?