Dariusz P.

Dariusz P. Wielki Format / Mega
Reklamy Przestrzenne
3D

Temat: Problem z gwarancją

Witam

Około 11 miesięcy temu zakupiłem przez internet u polskiego dystrybutora kilka urządzeń gastronomicznych. Już po 2 miesiącach miałem problem z ich użytkowaniem (źle działające termostaty).
Gdy wezwałem serwis, zjawili się łaskawie po 4 tygodniach o 4 nad ranem i kazali zapłacić mi za dojazd o czym wcześniej nie zostałem poinformowany i na co nie byłem przygotowany.
Dodam, że firma mieści się ok 600 km od miejsca mojej działalności, ceny na sprzęt miała bardzo dobre, gwarancja 3 lata, ale w trakcie rozmów nic nie było mowy o płatnym dojeździe do serwisowanych urządzeń i tego, że aby przedłużyć serwis do 3 lat, raz w roku trzeba dokonać płatnego przeglądu - którego kosztu do dziś nie poznałem. Kartę gwarancyjną otrzymałem 2 dni temu po wysłaniu im informacji, iż będę dochodził swoich spraw w sądzie. Na karcie zauważyłem zapis iż "Klient pokrywa koszty związane z dojazdem serwisu na miejsce instalacji sprzętu". Cały czas mam problemy z tym sprzętem. Niestety jest na tyle ciężki i niezbędny na co dzień, abym mógł go wysłać kurierem do ich siedziby do naprawy.

Otrzymałem pisemną odpowiedź, że firma owszem usterki usunie wówczas gdy zapłacę za dojazd wg stawki ustawowej.

Moje pytania:
Czy jest zgodne z prawem pobieranie opłat za dojazd do serwisowanych urządzeń na gwarancji ?
Czy firma miała prawo w karcie gwarancyjnej umieścić zapis, iż "Klient pokrywa koszty związane z dojazdem serwisu na miejsce instalacji sprzętu" ?

Jak należy postąpić w takiej sytuacji ?
Czy mam szanse wygrać proces sądowy w tej sprawie ?

Pozdrawiam i dziękuję za porady.
Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Problem z gwarancją

czesc,

obawiam sie ze troche bedzie kiepsko - jesli chcesz isc na udry - probuj ale to nie pomoze ani w naprawie sprzetu i nie obejdzie sie bez kosztow.
Jesli dokonujesz zakupu, automatycznie godzisz sie na warunki tejze umowy (nawet ustnie)

Kazda sensowna karta gwarancyjna posiada zapis o warunkach swiadczenia serwisu i powinna zostac podpisana przez uzytkownikaoraz sprzedawcę.

Napisz mi proszę szczegóły na priv, postaram sie przeswietlic sprawę bo takie praktyki w branzy z ktora mam doczynienia nie powinny miec miejsca.
pozdrawiam
wn
Dariusz P.

Dariusz P. Wielki Format / Mega
Reklamy Przestrzenne
3D

Temat: Problem z gwarancją

Może ktoś jeszcze zechciałby mnie wspomóc mądrą radą w tej sprawie...

Pozdrawiam

Temat: Problem z gwarancją

Witam,

Kartę gwarancyjną otrzymałeś już po zawarciu umowy i po tym jak serwis do Ciebie przyjechał więc trudno powiedzieć, że w ogóle korzystałeś z tego uprawnienia. Gwarancja jest czymś fakultatywnym - dodatkowym i takie ograniczenie, jakie wskazał Tobie sprzedawca w karcie gwarancyjnej jest dopuszczalne. Inna sprawa, że zrobił to następczo, jednak nie ma sensu się o to spierać - jest łatwiejsze rozwiązanie.

Jeśli umowa nie ogranicza uprawnienia z tytułu rękojmi możesz skorzystać właśnie z tego uprawnienia.

Zawiadomiłeś już sprzedawcę o wadzie rzeczy, zakładam że zrobiłeś to w ciągu miesiąca od momentu, gdy zauważyłeś wadę więc dochowałeś ustawowego terminu.

Powinieneś teraz zawiadomić sprzedawcę (przed upływem roku), o tym, że korzystasz z uprawnień z tytułu rękojmi i żądasz niezwłocznego usunięcia wad rzeczy pod rygorem odstąpienia od umowy. Wyznacz im powiedzmy 21 dniowy termin na usunięcie wad.

Pozdrawiam,

Tomek Święch
Dariusz P.

Dariusz P. Wielki Format / Mega
Reklamy Przestrzenne
3D

Temat: Problem z gwarancją

Dziękuję za informację.

Kolega wyżej też radził mi skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi.
Jednak jest pewien problem gwarancja roczna minęła w połowie sierpnia 2009. Natomiast ten sprzęt miał mieć gwarancję 3 letnią pod warunkiem, że raz w roku zostanie wykonany płatny przegląd - niestety firma mnie o tym nie poinformowała, przeglądu nie zrobiła bo bali się zapewne, że nie będę chciał im zapłacić za dojazd tj. 600 km, więc nie wiem czy będą chcieli honorować okres 3 letni.

Czy po roku czasu od użytkowania sprzętu nie mam praw do rękojmi ?

Pozdrawiam

Temat: Problem z gwarancją

A czy usterka pojawiła się przed upływem roku i czy przed upływem roku zgłosił Pan sprzedawcy że towar posiada usterkę?
Dariusz P.

Dariusz P. Wielki Format / Mega
Reklamy Przestrzenne
3D

Temat: Problem z gwarancją

Tak, zgłosiłem źle działające termostaty, naprawili to zażądali zapłaty za przyjazd z która się nie zgodziłem i której nie uregulowałem.
Ale po niecałym miesiącu znów był problem z urządzeniem, zarówno z jedną jak i drugą komorą i tak jest już od ponad pół roku. Usterka byłą zgłaszana przez e-mail kilkukrotnie. Nie chcą jednak przyjechać i usunąć usterki bez opłaty za dojazd 600km.
Prosiłem o przeniesienie gwarancję na firmę z moich okolic, która to pomimo, że sprzedaje urządzenia tego samego producenta to nie pobiera żadnych kosztów dojazdu do serwisowanych urządzeń - jednak na to się nie zgodzili.

Nie bardzo rozumiem jak to jest, czy każdy dystrybutor sam sobie ustala warunki gwarancji i opłaty z tym związane ?

DziękujęDariusz P. edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 16:21

Następna dyskusja:

problem z gwarancją




Wyślij zaproszenie do