![Dariusz P.](https://static.goldenline.pl/user_hidden_basic.jpg)
Dariusz
P.
Wielki Format / Mega
Reklamy Przestrzenne
3D
Temat: Problem z gwarancją
WitamOkoło 11 miesięcy temu zakupiłem przez internet u polskiego dystrybutora kilka urządzeń gastronomicznych. Już po 2 miesiącach miałem problem z ich użytkowaniem (źle działające termostaty).
Gdy wezwałem serwis, zjawili się łaskawie po 4 tygodniach o 4 nad ranem i kazali zapłacić mi za dojazd o czym wcześniej nie zostałem poinformowany i na co nie byłem przygotowany.
Dodam, że firma mieści się ok 600 km od miejsca mojej działalności, ceny na sprzęt miała bardzo dobre, gwarancja 3 lata, ale w trakcie rozmów nic nie było mowy o płatnym dojeździe do serwisowanych urządzeń i tego, że aby przedłużyć serwis do 3 lat, raz w roku trzeba dokonać płatnego przeglądu - którego kosztu do dziś nie poznałem. Kartę gwarancyjną otrzymałem 2 dni temu po wysłaniu im informacji, iż będę dochodził swoich spraw w sądzie. Na karcie zauważyłem zapis iż "Klient pokrywa koszty związane z dojazdem serwisu na miejsce instalacji sprzętu". Cały czas mam problemy z tym sprzętem. Niestety jest na tyle ciężki i niezbędny na co dzień, abym mógł go wysłać kurierem do ich siedziby do naprawy.
Otrzymałem pisemną odpowiedź, że firma owszem usterki usunie wówczas gdy zapłacę za dojazd wg stawki ustawowej.
Moje pytania:
Czy jest zgodne z prawem pobieranie opłat za dojazd do serwisowanych urządzeń na gwarancji ?
Czy firma miała prawo w karcie gwarancyjnej umieścić zapis, iż "Klient pokrywa koszty związane z dojazdem serwisu na miejsce instalacji sprzętu" ?
Jak należy postąpić w takiej sytuacji ?
Czy mam szanse wygrać proces sądowy w tej sprawie ?
Pozdrawiam i dziękuję za porady.