Kuba
J.
Mój Profesjonalny
Opis
Temat: Problem z dystrybutorami
Witajcie!Pisze z zapytaniem o pojęcie zmowy cenowej. Postaram się przedstawić pokrótce problem. Zajmuję się dystyrbucją sprzętu sportowego. Jesteśmy jako firma dystrybutorem na Polskę. Mamy swoich odbiorców w postaci firm branży sportowej i powstał problem z utrzymanie cen. Przekazuje cenniki z sugerowanymi cenami brutto, wszystkim dajemy taki sam rabat na zakup. Problem robi się z handlem w internecie. My sugerujemy za produkt 1000zł oni kupują za 700zł (mają 300zł marży) a tworzy się zróżnicowanie w cenach. I tak na podanym przykladzie jeden klient sprzedaje produkt za 750(choć sugerujemy 1000zł) a drugi klient sprzedaje za 1000zł ale się buntuje. Kwestia tez zakupów. Część klientów kupuje towar a część tylko operuje zdjęciami w internecie. Moje pytanie. Czy jest możliwość w legalny sposób nakazać klientom aby w internecie trzymali cenę na tym samym poziomie, gdyż dochodzi do częstych problemów. Ile sposobów szukałem to okazało się że wszystkie są niezgodne z prawem, wolną konkurencją i podchodzą o zmowę cenową. Będę wdzięczny za pomoc.