Mariusz Egert

Mariusz Egert właściciel,
www.lodz3.shipcenter
.pl

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Witam,

W październiku 2009r zawarłem umowę ze szkołą językową. Po dwóch miesiącach musiałem zrezygnować z kursu. Pojawił się przede mną problem zapłacenia 75% wartości całego kursu obejmującego cały rok/2 semestry zgodnie z umową, która brzmiała, w najważniejszych dla mnie punktach, następująco:

"Umowa jest zawarta na czas określony 1 roku szkolnego złożonego z 2 semestrów (...)Po drugich zajęciach odstąpienie od umowy zerwanej bez ważnych powodów przez Słuchacza po tym terminie wynosi: do 90 dni od dnia rozpoczęcia kursu - 75% ceny kursu, powyżej 90%dni-95% ceny kursu.Strony uznają za ważne powody takie jak: udokumentowana hospitalizacja przekraczająca 2 tygodnie, udokumentowane upośledzenie, które wystąpiło po zawarciu umowy, klęski żywiołowe pozbawiające Słuchacza środków do życia(...)"

Czy w ten sposób skonstruowana umowa jest zgodna z prawem?

Z góry piękne dzięki za pomoc,
Pozdrawiam,
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Myślę, że tak.
Michał Waś

Michał Waś Asystent Prezesa
Zarządu Radia PiN
S.A.

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Zerknij na raport UOKiK o szkołach językowych pod tym linkiem:
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedozw...

konto usunięte

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Możesz się zgłosić z tą sprawą do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów. Ale przeczytaj sobie w.w raport.

konto usunięte

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

http://www.goldenline.pl/forum/bezplatne-porady-prawne...

o podobnym zagadnieniu wypowiadałem się pod podanym linkiem, ma Pan tam przegląd orzecznictwa na podstawie inf. z UOKIK

pozdrawiam
Mariusz Egert

Mariusz Egert właściciel,
www.lodz3.shipcenter
.pl

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Wielkie dzięki za szybki odzew i przydatne linki!

Widzę, że problem nie jest sporadyczny, niestety. A i telefon do rzecznika dodatkowo to potwierdził. Jestem umówiony na spotkanie i dokładne oględziny umowy, ale już na wstępie rzecznik upewnił mnie, że mam prawo do zerwania umowy i zwrotów kosztów za to, z czego nie skorzystam.

Cóż rzec, ludzie czytajcie umowy i nie podpisujcie cyrografów. Tym bardziej, że na rynku jest spora konkurencja i można wybrać usługodawcę stosującego zasady fair play.

Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc,
Pozdrawiam,
Mirosława Bujak

Mirosława Bujak sklep internetowy

Temat: Prawo konsumenta - prośba o radę

Witam serdecznie
Chciałam prosić o poradę.
Zakupiłam w sklepie Real drukarkę,zaraz po rozpakowaniu okazało się że jest niesprawna-prosiłam o zwrot pieniążków niestety odpowiedziano mi ze nie ma takiej możliwości-drukarka poszła na serwis i okazało się ze nie da się jej naprawić .Dziś otrzymałam telefon ze firma Epson wysłała mi nowa drukarkę i mam ją odebrać- mówiłam że w reklamacji jest zaznaczona opcja zwrot pieniążków-ale sprzedawca odpowiedział że ta opcja została odrzucona i mam odebrać nową drukarkę.Powiem szczerze nie mam już zaufania do firmy Epson i nie chcę tej drukarki ponieważ jeszcze nie zdążyłam drukarki zainstalować a okazało się ze już zepsuta.Uczuliło mnie to i nie chce mieć już więcej problemów z tym produktem.Proszę zatem o odpowiedz czy faktycznie muszę wziąć nową drukarkę i nie mam szans na odzyskanie pieniążków.Dziękuję bardzo za ewentualną odpowiedz.

Następna dyskusja:

Prośba o radę. Komornik...




Wyślij zaproszenie do