Michał
Koral
Czytam. Słucham.
Uczę się. Na
razie.;)
Temat: Prawno unijne/niemieckie - zakładanie i działalność firmy
Witam serdecznie.Otóż mam taki problem - przebywam obecnie na terenie Niemiec i chciałbym otworzyć tu małą jednoosobową firmę usługową.
Działalność firmy polegałaby na świadczeniu na terenie Niemiec usług, ale dla klientów przede wszystkim spoza Niemiec - tzn na początku byliby to Polacy (co chyba ważne - żyjący i mieszkający w Polsce), ale docelowo mogliby to być obywatele również innych państw.
A wiec firma bylaby Niemiecka, działająca w Niemczech, ale klienci byliby z Polski... Dla wygody i prostoty klientów, należności przelewali by na polskie konto polskiego banku, a dopiero ja przelewałbym je sobie tutaj...
Czy coś takiego jest oczywiście w ogóle prawnie możliwe?
Zakładam, ze rozliczanie odbywałoby sie z niemieckim urzędem skarbowym?
Jak powinna wyglądać sprawa rachunków / faktur?
Czy na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę?
Firma byłaby jednoosobowa, wiec malutka - o wkładzie 25 tys € niestety nie ma mowy by móc być sp. z o.o.(GmbH), wiec musiałaby to być działalność na własny rachunek...
Czy adresem takiej firmy może być "zwykle wynajmowane mieszkanie" gdzie mam meldunek?
Czy musiałoby to być jednak jakieś wynajmowane "biuro", ew. kancelaria prawna "obsługująca firmę"?
I czy w Niemczech funkcjonuje coś a'la umowa-zlecenie? I jeśli tak, to na jakich zasadach? Gdybym chciał zlecić komuś z innego miasta wykonanie jakiejś usługi dla mnie (niekoniecznie inne firmie, zwykłej osobie) - jak by to musiało wyglądać?
Gdyby ktoś miał wiedzę na ten temat, albo wiedział gdzie odpowiedzi szukać (jednak w jęz. polskim - gdyż niemieckiego jeszcze na tyle nie znam, by wertować niemieckie kodeksy:])...byłbym bardzo wdzięczny za pomoc:)
Pozdrawiam i za pomoc raz jeszcze z góry dziękuję!
Michał
P.S. Do konsulatów, WPHI czy TWG już napisałem - jednak na razie bez odpowiedzi...;/