Temat: prawa majątkowe LOGO restauracji

Witam

Jakiś czas temu zaprojektowałam znajomej logo jej nowej restauracji, zajmowałam się całą oprawą graficzną - czyli stworzeniem wizytówek, ulotek, reklam w gazetach, reklam zewnętrznych, w tej chwili znajoma chce sprzedać restaurację a nowy właściciel chce zachować nazwę i logo, ponieważ jest już ono rozpoznawalne - chciałam podkreślić że nigdy nie podpisałam ze znajomą umowy o przeniesienie praw autorskich i w dalszym ciągu to ja jestem pełnoprawnym właścicielem -

stąd pytanie jak rozwiązać ten problem od strony prawnej - jaki rodzaj umowy powinnam podpisać z nią, aby mogła potem odsprzedać logo nowemu właścicielowi - z zastrzeżeniem że nie zgadzam się na modyfikowanie loga, jedynie na używanie go do stworzenia nowych wizytówek czy dalszych reklam, dodatkowo chciałabym zachować możliwość umieszczenia loga i materiałów reklamowych które zostały przygotowane w trakcie naszej współpracy na własnej stronie internetowej i podpisanie się pod nimi jako mojego autorstwa, czy też wydrukowanie ich we własnym portfolio

konto usunięte

Temat: prawa majątkowe LOGO restauracji

Skoro ona sprzedaje, to PO CO chcesz z niej uczynić pośrednika.

Twoja koleżanka MUSI poinformować nabywcę restauracji, że NIE MA praw do logo oraz innych materiałów graficznych i powinna wskazać Ciebie jako jedynego posiadacza praw do wspomnianych materiałów.
Dalsze rozmowy mogą się z powodzeniem toczyć BEZ jej udziału.

konto usunięte

Temat: prawa majątkowe LOGO restauracji

Krzysztof B.:
Skoro ona sprzedaje, to PO CO chcesz z niej uczynić pośrednika.

Twoja koleżanka MUSI poinformować nabywcę restauracji, że NIE MA praw do logo oraz innych materiałów graficznych i powinna wskazać Ciebie jako jedynego posiadacza praw do wspomnianych materiałów.
Dalsze rozmowy mogą się z powodzeniem toczyć BEZ jej udziału.

ale tak czy owak będzie potem Marta zawierała identyczną umowę z nowym właścicielem...

co do głównego tematu to wystarczy umowa o przeniesienie praw autorskich, z zastrzeżeniami; które wskazałaś...

Krzysztof też ma trochę racji (w sensie biznesowym), jeśli faktycznie logo/znak towarowy ma dla potencjalnego właściciela jakąś wartość - wtedy winien zań zapłacić więcej w odrębnej transakcji, nie zaś nabywając jako część przedsiębiorstwa

konto usunięte

Temat: prawa majątkowe LOGO restauracji

Artur Michał P.:
Krzysztof B.:
Skoro ona sprzedaje, to PO CO chcesz z niej uczynić pośrednika.

Twoja koleżanka MUSI poinformować nabywcę restauracji, że NIE MA praw do logo oraz innych materiałów graficznych i powinna wskazać Ciebie jako jedynego posiadacza praw do wspomnianych materiałów.
Dalsze rozmowy mogą się z powodzeniem toczyć BEZ jej udziału.

ale tak czy owak będzie potem Marta zawierała identyczną umowę z nowym właścicielem...

Powstaje pytanie po co ma zawierać umowę z kimś, kto sprzedaje lokal, skoro może zawrzeć jedną, korzystniejszą z nowym właścicielem.

konto usunięte

Temat: prawa majątkowe LOGO restauracji

Moi poprzednicy oczywiście mają rację. Dodam, że zależy co chcesz uzyskać. Jeżeli nie chcesz dodatkowych pieniędzy ale jedynie "sprawę uregulować" to albo przeniesienie autorskich praw majątkowych faktycznie albo umowa licencyjna z upoważnieniem do udzielenia sublicencji z Twoją koleżanką w ramach dotychczasowych uzgodnień finansowych. No ale jeżeli chcesz dodatkowe wynagrodzenie to faktycznie sprawa się pięknie otwiera :) bo faktycznie masz tutaj pewne możliwości prawne (to samo co wyżej ale za dodatkowe wynagrodzenie) w stosunku do nowego nabywcy restauracji.



Wyślij zaproszenie do