konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Czy ktoś mógłby mnie oświecić jakie prawa mam w poniższej sytuacji:
w lutym ubiegłego roku kupiłam laptopa.Właśnie zepsuł się po raz trzeci.Poprzednie dwie naprawy gwarancyjne dotyczyły wymiany twardego dysku.Teraz najprawdopodobniej będzie tak samo czyli trzecia naprawa gwarancyjna dot.wymiany dysku.
Moje pytanie:czy i kiedy przysługuje mi ewentualna wymiana sprzętu na nowy wolny od wad?I jeśli tak to od kogo?Od producenta?Od sprzedawcy?

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Proponuję lekturkę tutaj:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

I prosze pamiętaj, że możesz skorzystać nie tylko z uprawnień gwarancyjnych ale i uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Odpowiada sprzedawca na zasadzie ryzyka; regułą jest, że sprzedawcy własnie jak to doświadczyłaś, proponują uprawnienia gwarancyjne producenta - Ty jednak możesz niezależnie od gwarancji skorzystać z uprawnień jak wyżej.
I trzeba stanowczo i twardo :)

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Koniec końców wychodzi na to,że jeśli po raz trzeci mi naprawili komputer to mam go przyjąć i się cieszyć.Bo prawo w naszym kraju jest takie, że to KONSUMENT MUSI udowodnić, że sprzęt jest niesprawny.
Co z tego, że komputer dzisiaj jest sprawny skoro za 2-3 miesiące jest szansa, że znów padnie? Tak go mogą naprawiać w nieskończoność, no chyba, że ja założę sprawę w sądzie i udowodnię, że to szajs.Pięknie.....
Leszek Kuczyński

Leszek Kuczyński MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Jolu, sprawa jest taka:
Sprzedający ma obowiązek naprawić Ci zakupiony towar w ramach gwarancji. Jeżeli nie jest możliwa naprawa wady, Sprzedająy ma obowiązek zwrócić Ci wartość zakupionego towaru, bądź też zaproponować Ci wymianę towaru na nowy model tej samej kategorii (w tym wypadku nowego laptopa a parametrach jakie miał zepsuty). W przypadku, gdy nie może Ci wymienić na nowy towar i nie może CI naprawić, to MUSI oddać Ci wartość tego towaru.
Jeżeli jednak dokonał naprawy uszkodzenia/wady zakupionego towaru w ramach gwarancji, to gwarancja na naprawiony element rozpoczyna się od początku (dajmy na to 2 lata). Jeżeli w okresie trwania gwarancji zepsuje się ponownie ta sama część, to Sprzedający zobowiązany jest oddać Ci pieniądze, lub wymienić laptopa na nowego (dwukrotne reklamowanie tej samej wady).
Nie ma mowy by się od tego wymigał.
A jeśli chcesz uzyskać porady, to napisz, albo zadzwoń do Miejskiego Rzecznika Praw KOnsumenta przy urzędzie miasta, w którym mieszkasz.

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Leszku, dziękuję za odpowiedź.
Problem w tym, że z rzecznikiem już rozmawiałam i dalej nic z tego nie wynika.
Efekt jest taki, że co z tego iż dzisiaj odbiorę sprzęt z serwisu sprawny skoro za np.4 mies. awaria się powtórzy ? Ile razy będą mi tego laptopa naprawiać? Skoro sprzęt się zepsuł 3 razy w ciągu 10 miesięcy to chyba jest jasne, że jest to złom, wadliwy egzemplarz. Czemu w ustawie, nie ma słowa na temat ilości napraw?
Tak sobie możemy go naprawiać do końca świata i jeden dzień dłużej-tylko dlaczego moim kosztem (brak możliwości korzystania ze sprzętu) ? O sprzęcie zastępczym moge pomarzyć.Komputer jest dość specyficznym urządzeniem podobnie jak.np.samochód.Ciekawa jestem czy gdyby sprzedawca miał tak awaryjne auto jak ja laptopa to czy godziłby się na to, żeby :
*auto wiecznie naprawiać
*nie móc z niego korzystać.
Ja od stycznia jestem bez komputera....
Leszek Kuczyński

Leszek Kuczyński MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

ależ w ustawie jest zapis że jesli ponownie reklamujesz zakupiony towar na tę samą wadę, to sprzedawca zobowiązanyt jest już wymienić na nową lub oddac kase

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Leszek Kuczyński:
ależ w ustawie jest zapis że jesli ponownie reklamujesz zakupiony towar na tę samą wadę, to sprzedawca zobowiązanyt jest już wymienić na nową lub oddac kase

Tak, tylko ja na razie reklamowałam JEDEN raz, bo poprzednie dwa razy sprzęt był wysyłany do serwisu do naprawy.

Poza tym przy trzeciej awarii jak zgłosiłam reklamację do sprzedawcy to ich prawnik napisał, że mam oddać sprzęt do EKSPERTYZY ichniego serwisu, co też zostało uczynione.
Protokół serwisu jest baaardzo lakoniczny:
"Dokonano aktualizacji BIOSU oraz re instalacji oprogramowania.Testy wykonane na dysku serwisowym.Testy- OK"

I na tej podstawie ich prawnik napisał kolejne pismo, że moja reklamacja została odrzucona bo jest bezzasadna.Czyli co? Ja reklamowałam sprzęt sprawny ?
Miała być EKSPERTYZA a nie NAPRAWA nr 3, bo takowa mnie nie interesuje.
Jak zywkle biednemu wiatr w oczy, w naszym państwie "Prawa i Sprawiedliwości" tak właśnie wygląda "prawo" konsumenta, śmiech na sali...
Leszek Kuczyński

Leszek Kuczyński MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

ale Ty sie nie musisz znac na biosach reinstalacjach i innych dziwnych
kupilas u nich wiec do nich oddajesz jak sie cos zepsulo
i nie powinno Cie obchodzic co oni sobie z tym potem zrobią
jesli nie jest zepsute z Twojej winy, to oni mają obowiązek naprawic/wymienic na nowy/oddac kase

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

No więc naprawili po raz trzeci i co z tego ? Ile razy jeszcze będą go naprawiać?
Prawda, jest taka, że prawo chroniące konsumenta może i jest, tylko niestety nie da się go wyegzekwować a ja jestem tego najlepszym przykładem.
Leszek Kuczyński

Leszek Kuczyński MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

zgłoś sprawę do miejskiego rzecznika konsumentów
opisz swoj przypadek i juz
oni sie tym zajmą

konto usunięte

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Leszek Kuczyński:
zgłoś sprawę do miejskiego rzecznika konsumentów
opisz swoj przypadek i juz
oni sie tym zajmą

Leszku problem w tym, że z rzecznikiem już rozmwaiałam i jedyne co mi pozostaje to odebrać te kupę złomu, która teraz jest sprawna i mieć nadzieję, że się czwartraz nie zepsuje-w co naprawdę nie wierzę.Tylko jeśli tak zrobię to tak jakbym się przyznała do tego, że reklamowałam sprawny sprzęt a to nieprawda.
Leszek Kuczyński

Leszek Kuczyński MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

w takim razie nie odbieraj i napisz ze sie nie zgadzasz z kolejną naprawą tego samego
i ze kierujesz sprawe do rzecznika
postrasz ich troche
Ewa M M.

Ewa M M. nadal się roznosci
uczę

Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne

Radze poczytac te ulotki informacyjne Federacji , po czym raz jeszcze isc do rzecznika konsumentów ( z caloscia dokumentacji , w tym i korespondencji od sprzedawcy) o opinię prawną jsk się przedstawia Pani sytuacja w tej sprawie w swietle ustawy o szczegolnych warubkach sprzedazy konsumenckiej i co powinna Pani zrobić .. ) Warto tez wiedzieć, że nadal i sprzedawca i gwarant odpowiedzialnosść prawną ponosza NIE ZA WSZELKIE MOZLIWE , LECZ tylko za takie wady rzeczy sprzedanej, ktore wynikly i ujaswnily sie w tej rzeczy , mowiac po staremu " z przyczyn tkwiacych w TEJ rzeczy w chweili jej wydania kupujacemu .. co czesci skladowej takiej rzeczy tez dotyczy..
(W przypadku sprzedawcy - wady fizyczne są jedna z form "niezgodnosci tej rzeczy z umową" )
Stad i w tej sprawie przyczyna uszkadzania się kolejnych dysków twardych w tym laptopie ma TU ZNACZENIE dla uprawnien, jakie ma wobec sprzedawcy nabywca tego sprzętu ( szerszy zakres jest tych uprawnień, przyslugujących kupującemu wobec sprzwedawcy! Od gwaranta mozna zadac tylko tego, co zostalo okreslone w karcie gwarancyjnej tj. zwykle usuniecia wady poprzez naprawę, ewetualnie , acz już nie zawsze - poprzez wymianę sprzetu, natomiast juz nie zwrotu gotowki etc .. )
W zwiazku z tym moze tu być konieczna opinia rzeczoznawcy co do przyczyn występowania tych uszkodzen .. Wiec dobrze byloby rzecznika konsumentów odpytac o celowość wystapienia z wnioskiem o zabezpieczenia dowodu z opinii bieglego w trybie art. 310 kpc )bo opinia pozasadowa dowodu z opinii bieglego w sporze sadowym nie zastępuje

Następna dyskusja:

Prawa konsumenta a uszkodzo...




Wyślij zaproszenie do