Temat: Prawa konsumenta-zakup i naprawy gwarancyjne
Radze poczytac te ulotki informacyjne Federacji , po czym raz jeszcze isc do rzecznika konsumentów ( z caloscia dokumentacji , w tym i korespondencji od sprzedawcy) o opinię prawną jsk się przedstawia Pani sytuacja w tej sprawie w swietle ustawy o szczegolnych warubkach sprzedazy konsumenckiej i co powinna Pani zrobić .. ) Warto tez wiedzieć, że nadal i sprzedawca i gwarant odpowiedzialnosść prawną ponosza NIE ZA WSZELKIE MOZLIWE , LECZ tylko za takie wady rzeczy sprzedanej, ktore wynikly i ujaswnily sie w tej rzeczy , mowiac po staremu " z przyczyn tkwiacych w TEJ rzeczy w chweili jej wydania kupujacemu .. co czesci skladowej takiej rzeczy tez dotyczy..
(W przypadku sprzedawcy - wady fizyczne są jedna z form "niezgodnosci tej rzeczy z umową" )
Stad i w tej sprawie przyczyna uszkadzania się kolejnych dysków twardych w tym laptopie ma TU ZNACZENIE dla uprawnien, jakie ma wobec sprzedawcy nabywca tego sprzętu ( szerszy zakres jest tych uprawnień, przyslugujących kupującemu wobec sprzwedawcy! Od gwaranta mozna zadac tylko tego, co zostalo okreslone w karcie gwarancyjnej tj. zwykle usuniecia wady poprzez naprawę, ewetualnie , acz już nie zawsze - poprzez wymianę sprzetu, natomiast juz nie zwrotu gotowki etc .. )
W zwiazku z tym moze tu być konieczna opinia rzeczoznawcy co do przyczyn występowania tych uszkodzen .. Wiec dobrze byloby rzecznika konsumentów odpytac o celowość wystapienia z wnioskiem o zabezpieczenia dowodu z opinii bieglego w trybie art. 310 kpc )bo opinia pozasadowa dowodu z opinii bieglego w sporze sadowym nie zastępuje