Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Mam spory kłopot z Cyfrowym Polsatem i proszę o pomoc.

Cyfrowy Polsat przysłał nam pismo zmieniające regulamin, wprowadzając nowe kanały, oraz zwiększył wysokość abonamentu i załączył nową umowę do podpisania. W tym piśmie małym druczkiem jest napisana informacja, że nie musimy się z tym zgadzać i możemy wypowiedzieć umowę z okresem wypowiedzenia 1 miesiąc , mimo iż normalne wypowiedzenie umowy jest 3 miesiące. Informację taką należy im wysłać do 5 marca 2010 r.

Mąż ,ponieważ na niego była umowa napisał pismo i w wyznaczonym terminie zostało wysłane do Polsatu listem poleconym.
To jest treść tego naszego pisma.

"W związku z pismem Cyfrowego Polsatu z dnia 05.02 luty o podpisanie umowy zmieniającej wysokość abonamentu , proszę o rozwiązanie umowy na dostarczanie usługi, zawartej w dniu 03.09.2003 roku . z Andrzejem Filipowiczem zamieszkałym
/wpisany adres/
z 1 miesięcznym wypowiedzeniem tj. od dnia 03.03 2010 r. do 03.04.2010 r."

Abonament opłaciliśmy o czasie do końca okresu wypowiedzenia umowy i sprawę uważaliśmy za zakończoną, tym bardziej, że Polsat nie odpowiedział na nasze pismo, iż nie zgadza się z nami, niczego nie wyjaśnił tylko :
Po upływie miesiąca zaczęło się nękanie na telefon stacjonarny wezwaniami do zapłaty abonamentu za dalsze dwa miesiące. Po takim wezwaniu natychmiast dzwoniłam do Polsatu by sprawę wyjaśnić. Ponieważ możliwość dodzwonienia się tam jest tylko na infolinię, a osoby obsługujące telefony nie mają ,kompetencji decyzyjnych więc za drugim razem udało mi się sprawę dokładniej wyjaśnić. Osoba która ze mną rozmawiała nadała numer sprawie zgłosiła interwencję i kazała czekać. Potem jeszcze raz był telefon by zapłacić wg nich zaległości i żadnej odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Obecnie w lipcu otrzymaliśmy wezwanie do zapłaty i sprawa została skierowana do działu windykacji, z informacją ,że jeśli nie zapłacimy to sprawę skierują do sądu.

Nie zapłaciliśmy tego abonamentu , tylko napisaliśmy pismo do Polsatu. Pismo zostało wysłane listem poleconym priorytetem za potwierdzeniem odbioru.

A oto treść tego pisma:

"Dotyczy: wezwania do zapłaty z dnia 08.07.2010


W odpowiedzi na wezwanie do zapłaty, którym to wzywacie mnie Państwo do zapłaty kwoty 123,60 zł tytułem abonamentu, chciałbym wyjaśnić, że należność ta nie zostanie uregulowana, ponieważ została niesłusznie naliczona. Niesłuszne naliczenie abonamentu powstało na skutek niedopatrzenia Cyfrowego Polsatu S.A. w kwestii wypowiedzenia przeze mnie umowy o świadczenie usług z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia wskutek braku akceptacji porozumienia zmieniającego wysokość abonamentu. W porozumieniu zmieniającym daliście Państwo możliwość jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia pod warunkiem wysłania do dnia 05-03-2010 pisemnego oświadczenia wypowiadającego. Oświadczenie takie wysłałem przed oznaczonym terminem, co uprawniało mnie do skorzystania z jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Ponadto w trakcie rozmowy telefonicznej w dniu 05.05.2010, w której pracownik Cyfrowego Polsatu S.A. – Jakub Mojs – wzywał mnie do zapłaty w/w należności, wyjaśniałem zaistniałą sytuację, po tej rozmowie tenże pracownik stwierdził, że sprawa niniejsza jest załatwiona i zakończona (nr sprawy SP/2010/02/25/21964) uznając moje wyjaśnienie.
Wobec powyższego stwierdzam, że należność ta jest naliczona niesłusznie oraz powinna zostać anulowana."

Do tej pory jeszcze nie mam odpowiedzi, mam tylko potwierdzenie odbioru pisma przez Polsat.

Pytanie moje dotyczy tego czy ja w tej sytuacji powinnam im zapłacić żądaną kwotę, czy czekać ,aż dostanę wezwanie do sądu?
Obecnie czekam na jakieś wyjaśniające pismo od Polsatu.

Ponieważ wypowiedzieliśmy im tą umowę,/dekoder też był mocno już zużyty/, to mąż podpisał z nimi nową umowę na nowych warunkach i z nowym dekoderem, niejako zaraz po wysłaniu im pisma wypowiadającego starą umowę.
Nowa umowa jest w porządku i abonament jest opłacany na bieżąco i nawet dużo przed czasem.
Nową umowę mamy od 18 lutego i używany jest nowy dekoder z nową kartą.
W związku z tym nie rozumiem dlaczego miałabym płacić dwa abonamenty jednocześnie do 1 telewizora, tym bardziej ,że dopełniłam wszystkiego czego ode mnie wymagano.
Co ja mam robić? Bardzo proszę o poradę. Maria Filipowicz.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Jesli ktoś może mi w tym temacie pomóc to bardzo o to proszę.

konto usunięte

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Maria Filipowicz:
Jesli ktoś może mi w tym temacie pomóc to bardzo o to proszę.

Pierwsza sprawa
Co było dokładnie napisane na pierwszym piśmie do państwa: liczy się data stempla pocztowego,czy data wpłynięcia pisma do siedziby Polsatu Cyfrowego (co raczej częściej jest praktykowane w Polsacie)

Jeśli umowa została stosownie wypowiedziana, to nie musi się Pani i mąż martwić,bo to jest ich problem z organizacja a nie Pani i męża,

Sprawą straszenia sądem nie przejmowałbym się, iż jest to standardowe straszenie abonenta przez firmy windykacyjne,lub dział wewnętrznej windykacji Polsatu.

Jedynie co, polecam zadzwonić do Polsatu i nawet na infolinii,poprosić o "interwencje koordynatora" w tej sprawie,aby konsultant zanotował Pani męża sprawę,oraz aby sprawdził czy wpłynęły pisma do siedziby,czy zostały odczytane(czasem bywa że przyjdą lecz nie są odczytywane),oraz z jaką datą niniejsze pisma wpłynęły.
Na infolinii ogólnej konsultanci maja wgląd do Pani męża sprawy.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Pięknie dziękuję za odpowiedź.

Postaram się teraz bardziej przybliżyć sprawę , gdyż przedtem nie umiałam wkleić tego pisma.

To jest to pierwsze pismo z Polsatu.


Obrazek


A to jest nasza odpowiedź na ich pismo.

"W związku z pismem Cyfrowego Polsatu z dnia 05.02 luty o podpisanie umowy zmieniającej wysokość abonamentu , proszę o rozwiązanie umowy na dostarczanie usługi, zawartej w dniu 03.09.2003 roku . z Andrzejem Filipowiczem zamieszkałym
/wpisany adres/
z 1 miesięcznym wypowiedzeniem tj. od dnia 03.03 2010 r. do 03.04.2010 r."


Proszę mi powiedzieć czy pismo ,które im wysłałam jest wystarczająco jasne , ponieważ w jednej z rozmów telefonicznych pani mi powiedziała ,że nie napisałam dlaczego rezygnuję z umowy. Dla mnie sprawa była jasna ponieważ powołałam się na ich pismo, które mówiło o podniesieniu abonamentu. Nie rozumiem dlaczego miałam pisać masło maślane. Czy mam rację? Jak państwo to widzicie? Będę wdzięczna za odpowiedź.Maria Filipowicz edytował(a) ten post dnia 04.08.10 o godzinie 18:23

konto usunięte

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

.Łukasz Stęczniak edytował(a) ten post dnia 17.07.11 o godzinie 23:00

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Rozumiem, że w Państwa przypadku ostatnim dniem okresu rozliczeniowego poprzedzającym zmianę cennika jest 3 kwietnia 2010 r. i że pismo było opatrzone własnoręcznym podpisem?

Tak pismo było podpisane, termin rozwiazania umowy 3 kwietnia 2010 r.

Pisze Pani, że ma Pani potwierdzenie doręczenia listu - na kiedy jest datowane?

Data nadania to 19 luty 2010 r. listem polecony priorytet, a więc do 5 marca było 16 dni na doręczenie pisma. Pismo doszło w terminie , poniewaz w dalszych rozmowach telefonicznych nikt nie podnosił kwestii niedotrzymania terminu. Kwestią sporną dla nich stało się to ,że w piśmie nie napisałam , iż nie zgadzam się na podniesienie abonamentu. To jest po prostu jakaś idiotyczna gra słów.Jeśli oni napisali ,że podnoszą abonament, że ja mam prawo się na to nie zgodzić i mogę umowę wypowiedzieć umowę w trybie 1 miesięcznym, a ja Im piszę stosowne pismo powołując się na ich pismo i prosze o rozwiązanie umowy to przeciez jest jednoznaczne z tym ,że się na nowe warunki nie zgadzam. W przeciwnym razie podpisałabym nową umowę , lub nie robiła nic , co też byłoby wyrażeniem mojej woli jako zgoda.

Moim zdaniem treść pisma jest dostatecznie jasna - jeżeli nadano je listem poleconym ze stosownym podpisem abonenta, pod właściwy adres i we wskazanym terminie (do dnia 5 marca 2010 r.), a ostatnim dniem okresu rozliczeniowego poprzedzającym zmianę cennika jest 3 kwietnia 2010 roku (na taki termin wypowiedzenia się Pani powołuje) to w tym terminie umowa powinna ulec rozwiązaniu

Tak to wszystko zostało dokonane jak Pan pisze. Dla mnie też od samego początku ta sprawa była załatwiona. Niestety Polsat wymaga zapłacenia jeszcze 2 abonamentów tzn, że uznał, iż obowiązuje mnie 3 miesieczne wypowiedzenie.

Co prawda nie jest to duża kwota bo tylko 123,60 i mogłabym to zapłacić i mieć święty spokój, ale dlaczego mam płacić za coś z czego nie korzystam ,a sprawę załatwiłam jak należało. Poza tym od 18 lutego 2010 r. mamy nową umowę z Nimi i abonament opłacamy regularnie i przed czasem.
Obecnie nadal czekamy na odpowiedź Polsatu na nasze wyjaśnienia.

Jeśli ktoś z państwa mógłby jeszcze coś w tej sprawie powiedzieć to bardzo proszę. Maria FilipowiczMaria Filipowicz edytował(a) ten post dnia 05.08.10 o godzinie 08:52

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

A ja proponuje sprawe przekazac rzecznikowi praw konsumenta.
Takie praktyki z wyludzaniem kasy to chleb powszedni wszystkich wielkich firm swiadczacych masowe uslugi.

Pozdrawiam i nie zachecam do zaplacenia dla "swietego spokoju".

konto usunięte

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

.Łukasz Stęczniak edytował(a) ten post dnia 17.07.11 o godzinie 23:01
Łukasz Brzozowski

Łukasz Brzozowski Radca Prawny,
Kancelaria prawna
Warszawa

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Pierwsza sprawa
Co było dokładnie napisane na pierwszym piśmie do państwa: liczy się data stempla pocztowego,czy data wpłynięcia pisma do siedziby Polsatu Cyfrowego (co raczej częściej jest praktykowane w Polsacie)

U wielu osób występuje mylne przeświadczenie, że oświadczenie woli składane drugiej stronie a takim jest np.wypowiedzenie umowy, jest złożone z chwilą wysłania. Nic bardziej mylnego liczy się moment dojścia oświadczenia do adresata, w tym przypadku pisma z wypowiedzeniem. Wynika to jasno z kodeksu cywilnego.
Czasem są od tego wyjątki, że wystarczy nadać pismo na poczcie przed upływem terminu ale jest to wyraźnie wskazane w przepisach.
Data stempla pocztowego ma znaczenie w znaczenie w przepisach procesowych. W procedurach administracyjnych, cywilnych, karnych, złożenie pisma na poczcie jest równoznaczne z wniesieniem pisma do odpowiedniego organu, sądu.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc w rozwiazaniu mojej sprawy.
Łukasz Brzozowski:
Pierwsza sprawa
Co było dokładnie napisane na pierwszym piśmie do państwa: liczy się data stempla pocztowego,czy data wpłynięcia pisma do siedziby Polsatu Cyfrowego (co raczej częściej jest praktykowane w Polsacie)

U wielu osób występuje mylne przeświadczenie, że oświadczenie woli składane drugiej stronie a takim jest np.wypowiedzenie umowy, jest złożone z chwilą wysłania. Nic bardziej mylnego liczy się moment dojścia oświadczenia do adresata, w tym przypadku pisma z wypowiedzeniem. Wynika to jasno z kodeksu cywilnego.
Czasem są od tego wyjątki, że wystarczy nadać pismo na poczcie przed upływem terminu ale jest to wyraźnie wskazane w przepisach.
Data stempla pocztowego ma znaczenie w znaczenie w przepisach procesowych. W procedurach administracyjnych, cywilnych, karnych, złożenie pisma na poczcie jest równoznaczne z wniesieniem pisma do odpowiedniego organu, sądu.

Tak jest na pewno jak Pan pisze, iż nie zawsze decyduje data stempla pocztowego, podobnie też obecnie jest z płatnościami,że liczy się data wpływu na konto , a nie data uiszczenia zapłaty.

W moim przypadku termin został zachowany, gdyż pismo wysłałam 16 dni przed terminem , priorytetem, więc pismo doszło o czasie.
Kwestią sporną w naszym przypadku nie są daty, ani brak pisma,lecz treść naszego pisma, tzn. naszej odpowiedzi na ich propozycję. Cały czas tylko o to chodzi ,że nie napisałam w tym piśmie ,iż nie zgadzam się na ich propozycję.
Będę bardzo wdzięczna ,jeśli jeszcze ktoś z państwa zechce przeczytać mój post i odnieść się co do treści mojej odpowiedzi do Polsatu, ponieważ od treści tego pisma wszystko zależy , jak sprawa się dalej potoczy,jesli skierują sprawę do sądu. Jeśli nie będę mieć pewności, to prawdopodobnie w końcu to zapłacę. Moim zdaniem pismo jest napisane dobrze mimo , iż nie wpisałam tego zdania ,że się nie zgadzam, ale sąd może mieć inne zdanie.
Jeszcze raz proszę o fachową ocenę mojego pisma, bo ja nie jestem w tym przypadku obiektywna.

To jest to pierwsze pismo z Polsatu.


Obrazek


A to nasza odpowiedź.

"W związku z pismem Cyfrowego Polsatu z dnia 05.02 luty o podpisanie umowy zmieniającej wysokość abonamentu , proszę o rozwiązanie umowy na dostarczanie usługi, zawartej w dniu 03.09.2003 roku . z Andrzejem Filipowiczem zamieszkałym
/wpisany adres/
z 1 miesięcznym wypowiedzeniem tj. od dnia 03.03 2010 r. do 03.04.2010 r."

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Jeśli może ktoś jeszcze wypowiedzieć się w mojej sprawie odnośnie ostatniego mojego postu to serdecznie proszę.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc w mojej sprawie. Dziękuję.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Wyciągam jeszcze mój temat na wierzch, mam nadzieję,że jeszcze ktoś się do mojej prośby odniesie. Bardzo proszę.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Jeszcze raz bardzo proszę.

konto usunięte

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Prosze sprobowac wkleic link do swojego tematu tu:
http://www.goldenline.pl/grupa/aby-pomoc-w-48-godzin
Moze ktos pomoze

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Dziękuję za pomoc, ale niestety , nie mogę tam wkleić linka do mojego tematu , gdyż nie jestem członkiem tej grupy, aby być członkiem grupy potrzebne jest zaproszenie.
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Maria Filipowicz:
Dziękuję za pomoc, ale niestety , nie mogę tam wkleić linka do mojego tematu , gdyż nie jestem członkiem tej grupy, aby być członkiem grupy potrzebne jest zaproszenie.
wydaje mi sie ze nikt do Pani sprawy nic nowego nie wniesie - z opisu wynika ze problem narodzil sie po stronie Polsatu (nie podejrzewam ich o celowe oglupianie klienta, a raczej o balagan i brak wymiany informacji miedzy dzialami), wiec:
- nie przejmowalbym sie ta sprawa - prosze ignorowac wezwania, i odsylac dzwoniacych do sprawy numer (numer ktory nadano Pani reklamacji)
- dodatkowo - z doswiadczenia - zalecalbym kazdy kontakt z Polsatem notowad (dzien/godzina i koniecznie nazwisko osoby z ktora Pani rozmawia)
- rownolegle mysle ze bledem byloby niezlozenie zazalenia do UOKiK-u, chociazby w imie zasad - wydaje mi sie ze podanie detali jakie Pani podala da Urzedowi jasny obraz sprawy, a komunikacja Polsatu z Urzedem powinna byc bardziej tresciwa niz z Pania
- dodatkowo moze zna Pani kogos w mediach? dziennikarze mogliby sie zainteresowac przypadkiem, moze warto sprobowac wyslac kilka maili z opisem sprawy (gazeta.pl, radiozet.pl, inne ktore przyda do glowy)
- w ramach wolnego czasu, i skali frustracji, juz bardziej wyczynowo/humorystycznie - moze warto rozwazyc (przed ewentualnym kontaktem z mediami) rejestracje domeny z chwytliwa nazwa pt. polsatgora.pl, polsatfair.pl, troskapolsatu.pl czy inna podobna, i opisac na stronie www detale o ktorych Pani pisala? mysle ze to przypieszyloby dzialania firmy
przy odrobinie 'szczescia' sprawa potrwa na tyle dlugo, ze detale jej dotyczace umieszczane na stronie o ktorej wyzej przyniosa Pani spory dochod z reklam.. :)

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Dziękuję bardzo.:) Fantastyczne to co Pan pisze. Nie wykluczone ,że tak zrobię, pomyślę o tym.Wprawił mnie Pan w bardzo dobry humor. Dziękuję.:) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia Maria F.

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Czas tak szybko leci. Dawno nie było mnie na forum, z różnych względów, szpital,operacja, rehabilitacja, ale obiecałam ,że napiszę, jak ta sprawa się zakończyła, więc niniejszym to czynię, może komuś doda odwagi w podobnych zmaganiach, bo niestety, ciągle mamy do czynienia z nieuczciwymi czynnikami, firmami,oparatorami itp. Teraz mam przeprawę z PLAY o nie przedłużanie umowy, ale to już inna sprawa. Sprawa z Polsatem zakończyła się dla mnie pomyślnie,a oto pismo jakie otrzymaliśmy.

Obrazek
Maria Filipowicz edytował(a) ten post dnia 22.01.11 o godzinie 18:17
Krystyna K.

Krystyna K. radca prawny

Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy

Gratuluję.



Wyślij zaproszenie do