Maria Filipowicz emerytka
Temat: Polsat Cyfrowy - umowa - wypowiedzenie umowy
Mam spory kłopot z Cyfrowym Polsatem i proszę o pomoc.Cyfrowy Polsat przysłał nam pismo zmieniające regulamin, wprowadzając nowe kanały, oraz zwiększył wysokość abonamentu i załączył nową umowę do podpisania. W tym piśmie małym druczkiem jest napisana informacja, że nie musimy się z tym zgadzać i możemy wypowiedzieć umowę z okresem wypowiedzenia 1 miesiąc , mimo iż normalne wypowiedzenie umowy jest 3 miesiące. Informację taką należy im wysłać do 5 marca 2010 r.
Mąż ,ponieważ na niego była umowa napisał pismo i w wyznaczonym terminie zostało wysłane do Polsatu listem poleconym.
To jest treść tego naszego pisma.
"W związku z pismem Cyfrowego Polsatu z dnia 05.02 luty o podpisanie umowy zmieniającej wysokość abonamentu , proszę o rozwiązanie umowy na dostarczanie usługi, zawartej w dniu 03.09.2003 roku . z Andrzejem Filipowiczem zamieszkałym
/wpisany adres/
z 1 miesięcznym wypowiedzeniem tj. od dnia 03.03 2010 r. do 03.04.2010 r."
Abonament opłaciliśmy o czasie do końca okresu wypowiedzenia umowy i sprawę uważaliśmy za zakończoną, tym bardziej, że Polsat nie odpowiedział na nasze pismo, iż nie zgadza się z nami, niczego nie wyjaśnił tylko :
Po upływie miesiąca zaczęło się nękanie na telefon stacjonarny wezwaniami do zapłaty abonamentu za dalsze dwa miesiące. Po takim wezwaniu natychmiast dzwoniłam do Polsatu by sprawę wyjaśnić. Ponieważ możliwość dodzwonienia się tam jest tylko na infolinię, a osoby obsługujące telefony nie mają ,kompetencji decyzyjnych więc za drugim razem udało mi się sprawę dokładniej wyjaśnić. Osoba która ze mną rozmawiała nadała numer sprawie zgłosiła interwencję i kazała czekać. Potem jeszcze raz był telefon by zapłacić wg nich zaległości i żadnej odpowiedzi nie otrzymaliśmy.
Obecnie w lipcu otrzymaliśmy wezwanie do zapłaty i sprawa została skierowana do działu windykacji, z informacją ,że jeśli nie zapłacimy to sprawę skierują do sądu.
Nie zapłaciliśmy tego abonamentu , tylko napisaliśmy pismo do Polsatu. Pismo zostało wysłane listem poleconym priorytetem za potwierdzeniem odbioru.
A oto treść tego pisma:
"Dotyczy: wezwania do zapłaty z dnia 08.07.2010
W odpowiedzi na wezwanie do zapłaty, którym to wzywacie mnie Państwo do zapłaty kwoty 123,60 zł tytułem abonamentu, chciałbym wyjaśnić, że należność ta nie zostanie uregulowana, ponieważ została niesłusznie naliczona. Niesłuszne naliczenie abonamentu powstało na skutek niedopatrzenia Cyfrowego Polsatu S.A. w kwestii wypowiedzenia przeze mnie umowy o świadczenie usług z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia wskutek braku akceptacji porozumienia zmieniającego wysokość abonamentu. W porozumieniu zmieniającym daliście Państwo możliwość jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia pod warunkiem wysłania do dnia 05-03-2010 pisemnego oświadczenia wypowiadającego. Oświadczenie takie wysłałem przed oznaczonym terminem, co uprawniało mnie do skorzystania z jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Ponadto w trakcie rozmowy telefonicznej w dniu 05.05.2010, w której pracownik Cyfrowego Polsatu S.A. – Jakub Mojs – wzywał mnie do zapłaty w/w należności, wyjaśniałem zaistniałą sytuację, po tej rozmowie tenże pracownik stwierdził, że sprawa niniejsza jest załatwiona i zakończona (nr sprawy SP/2010/02/25/21964) uznając moje wyjaśnienie.
Wobec powyższego stwierdzam, że należność ta jest naliczona niesłusznie oraz powinna zostać anulowana."
Do tej pory jeszcze nie mam odpowiedzi, mam tylko potwierdzenie odbioru pisma przez Polsat.
Pytanie moje dotyczy tego czy ja w tej sytuacji powinnam im zapłacić żądaną kwotę, czy czekać ,aż dostanę wezwanie do sądu?
Obecnie czekam na jakieś wyjaśniające pismo od Polsatu.
Ponieważ wypowiedzieliśmy im tą umowę,/dekoder też był mocno już zużyty/, to mąż podpisał z nimi nową umowę na nowych warunkach i z nowym dekoderem, niejako zaraz po wysłaniu im pisma wypowiadającego starą umowę.
Nowa umowa jest w porządku i abonament jest opłacany na bieżąco i nawet dużo przed czasem.
Nową umowę mamy od 18 lutego i używany jest nowy dekoder z nową kartą.
W związku z tym nie rozumiem dlaczego miałabym płacić dwa abonamenty jednocześnie do 1 telewizora, tym bardziej ,że dopełniłam wszystkiego czego ode mnie wymagano.
Co ja mam robić? Bardzo proszę o poradę. Maria Filipowicz.