Anna
Szopińska
współwłaściciel
IDMULTIMEDIA, ONEHD
Temat: Polisa AC
Witam.Rok temu kończyła mi się polisa AC zawarta poprzez mbank w TU Benefia. W mailu jaki otrzymałam na miesiąc przed końcem okresu obwiązywania polisy byo napisane "Jeżeli nie złożysz nowego wniosku, w dniu 19.12.2009, czyli na dwa tygodnie przed rozpoczęciem okresu ubezpieczenia, otrzymasz mailem polisy potwierdzające kontynuację ubezpieczeń zgodnie z obowiązującym obecnie zakresem Twojego ubezpieczenia." W mojej ocenie oznaczało to, że warunki pozostają bez zmian. Dlatego też nie złożyłam wypowiedzenia, ani też nie złożyłam nowego wniosku w mbanku, ponieważ dotychczasowe warunki mi odpowiadały. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że z rachunku została pobrana całkiem inna kwota niż rok wcześniej, polisę w wersji elektronicznej otrzymałam dopiero za jakiś czas, gdzie były widoczne inne kwoty niż obowiązywały mnie w poprzednim roku. Kolejnych składek już nie płaciłam, jako że zgodnie z OWU :
"Odpowiedzialność Towarzystwa kończy się z chwilą rozwiązania umowy ubezpieczenia. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:
(...)
2.w przypadku nieopłacenia drugiej lub kolejnej raty w terminie oznaczonym w umowie, po 7 dniach od dnia otrzymania wezwania o którym mowa w § 10 ust. 3 i nieopłaceniu składki,"
Kilka dni temu otrzymałam z kancelarii prawnej działającej w imieniu BRE Banku wezwanie do zapłaty za cały rok 2010 - czy mają takie prawo? Czy umowa nie uległa rozwiązaniu? Telefonicznie dowiedziałam się że wygaśnięcie odpowiedzialności nie oznacza że ubezpieczyciel nie może domagać się zapłaty, a rozwiązanie umowy jest jednostronne (cokolwiek to w tym wypadku oznacza) Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy mają prawa domagać się ode mnie całej sumy? Oczywiście ubezpieczenie AC mam w tej chwili ( i od lutego 2010 tj od kiedy nie opłaciłam drugiej raty) w innym TU.
Z góry dziękuję za pomoc.