konto usunięte

Temat: (PILNE) zwrot kosztów przesyłki /zwrot towaru

Mam następujący problem. Jestem osobą fizyczną, nie prowadzę działalności. Wystawiłam bluzkę używaną, na licytacje od 3
zł. Aukcja osiągnęła końcową cenę 20 zł. Po wysłaniu przedmiotu,
otrzymałam telefon z żądaniem zwrotu pieniędzy, gdyż zdaniem kupującego
bluzka nie była zgodna z opisem (stan idealny), mianowicie miała dziurę i była sprana. Moim zdaniem zdjęcia przedstawiały kolor rzeczywisty, bluzka nie była sprana - zdjęcia przedstawiały faktyczny kolor bluzki, nie zauważyłam w niej dziury(prasowałam bluzkę przed wysłaniem - zauważyłabym?). Kupująca zauważyła iż moje zdjęcia odbiegają od zdjęć które ona zrobiła bluzce - jednak myślę, że zależy to od kilku czynników - tj. ostrość i kolor pokazywany przez monitor, pora dnia czy też sam aparat. Po pierwszym kontakcie z kupującym zgodziłam się na zwrot kosztu przedmiotu, a kupujący na odeslanie na swój koszt. Przy drugim kontakcie kupujący zażądał zwrotu kosztu bluzki, kosztu przesyłki do kontrahenta oraz przesyłki zwrotnej przedmiot. Dodam, że grożono mi organami prawa.

Moje pytanie brzmi czy kupujący ma prawo zażądać zwrotu przesyłki ?
Bardzo proszę o odpowiedzMaria Kowalska edytował(a) ten post dnia 03.05.10 o godzinie 18:14

konto usunięte

Temat: (PILNE) zwrot kosztów przesyłki /zwrot towaru

Jeżeli chodzi o błędny opis - ma prawo odstąpić od umowy.

Jeżeli chodzi o popularne odstąpienie od umowy zawartej na odległość, to nie w tej sytuacji. Odstąpić od umowy przy zawieraniu jej na odległość bez podania przyczyny można w obrocie konsumenckim (czyli gdy sprzedaje firma osobie fizycznej nie prowadzącej DG). A i to w tej sytuacji nie miałoby zastosowania - bo prawo odstąpienia nie występuje w przypadku aukcji.



Wyślij zaproszenie do