konto usunięte

Temat: pęknięty pasek rozrządu a odpowiedzialność producenta

Witam

Mam pecha, w sobotę pękł pasek rozrządu w silniku samochodu co w praktyce wymianę silnika - czyli koszty niewiele niższe niż wartość samochodu przed usterką. Silnik drogi (2.2 HDI), samochód stary - 8 lat.

Zastanawiam się, czy nie powalczyć o odszkodowanie lub pokrycie kosztów naprawy silnika od producenta paska rozrządu, w praktyce producenta samochodu, ponieważ:
1. zgodnie z zaleceniem producenta pasek należy wymieniać co 160 000 km. W moim samochodzie był wymieniony przy 150 000 km w 2007 roku w Autoryzowanej Stacji Obsługi (jest wpis w książce serwisowej i faktura). Zakładam, że ASO założyło "oryginalny" pasek a nie jakąś podróbkę. Aktualnie samochód ma 215 000 km więc do kolejnej wymiany paska jeszcze trochę powinien pojeździć.
2. Samochód był kupiony w polskim salonie i regularnie serwisowany w ASO, wszystkie naprawy w ASO, przeglądy co 20 000 km. Jednym słowem dokładnie zgodnie z zaleceniami producenta. Wszystko potwierdzone w książce serwisowej i fakturami.
3. Moim zdaniem przyczyną usterki była wada paska rozrządu, który pękł w połowie zaplanowanego czasu eksploatacji.

Pytania: czy jest sens walczyć z producentem samochodu o pokrycie kosztów naprawy, jak do tego podejść, jakie kwity zbierać, na jakie paragrafy się powoływać?

Proszę o wskazówki.
SK

konto usunięte

Temat: pęknięty pasek rozrządu a odpowiedzialność producenta

Sławomir Kłódka:
1. zgodnie z zaleceniem producenta pasek należy wymieniać co 160 000 km. W moim samochodzie był wymieniony przy 150 000 km w 2007 roku w Autoryzowanej Stacji Obsługi (jest wpis w książce serwisowej i faktura).

Jeżeli masz gwarancję na tak długi okres - to możesz dochodzić roszczeń od sprzedawcy.
Zazwyczaj jednak gwarancja jest na "X tys. km, nie dłużej niż 3 lata".

konto usunięte

Temat: pęknięty pasek rozrządu a odpowiedzialność producenta

to nie jest kwestia gwarancji bo samochód jest już dawno po gwarancji. Bardziej dotyczy odpowiedzialności za wady części zamiennej, która uległa uszkodzeniu w połowie deklarowanego przez producenta okresu eksploatacji i spowodowała duże straty.
SK

konto usunięte

Temat: pęknięty pasek rozrządu a odpowiedzialność producenta

Sławomir Kłódka:
to nie jest kwestia gwarancji bo samochód jest już dawno po gwarancji.

Jak nie masz gwarancji na pasek - to z jakiego tytułu chcesz dochodzić uprawnień?

Chcesz udowodnić, że wada tkwiła w pojeździe? W instrukcji? W pasku? W wadliwym montażu?



Wyślij zaproszenie do