konto usunięte
Temat: pęknięty pasek rozrządu a odpowiedzialność producenta
WitamMam pecha, w sobotę pękł pasek rozrządu w silniku samochodu co w praktyce wymianę silnika - czyli koszty niewiele niższe niż wartość samochodu przed usterką. Silnik drogi (2.2 HDI), samochód stary - 8 lat.
Zastanawiam się, czy nie powalczyć o odszkodowanie lub pokrycie kosztów naprawy silnika od producenta paska rozrządu, w praktyce producenta samochodu, ponieważ:
1. zgodnie z zaleceniem producenta pasek należy wymieniać co 160 000 km. W moim samochodzie był wymieniony przy 150 000 km w 2007 roku w Autoryzowanej Stacji Obsługi (jest wpis w książce serwisowej i faktura). Zakładam, że ASO założyło "oryginalny" pasek a nie jakąś podróbkę. Aktualnie samochód ma 215 000 km więc do kolejnej wymiany paska jeszcze trochę powinien pojeździć.
2. Samochód był kupiony w polskim salonie i regularnie serwisowany w ASO, wszystkie naprawy w ASO, przeglądy co 20 000 km. Jednym słowem dokładnie zgodnie z zaleceniami producenta. Wszystko potwierdzone w książce serwisowej i fakturami.
3. Moim zdaniem przyczyną usterki była wada paska rozrządu, który pękł w połowie zaplanowanego czasu eksploatacji.
Pytania: czy jest sens walczyć z producentem samochodu o pokrycie kosztów naprawy, jak do tego podejść, jakie kwity zbierać, na jakie paragrafy się powoływać?
Proszę o wskazówki.
SK